Goedemiddag,
Mijn oude PC begint wat mankementen te tonen, ik ben daarom aan het oriënteren naar een nieuw systeem. Om inspiratie op te doen voor deze build heb ik de BBG van Tweakers zelf gebruikt. Zelf ben ik niet heel ervaren met het bouwen/samenstellen van computers, vandaar dat ik jullie ondersteuning hiervoor vraag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn computer voornamelijk gaan gebruiken voor gamen. Ik speel veel competitive games zoals CS2 en LoL. In de toekomst zou ik ook graag wat meer nieuwe singleplayer games willen gaan spelen. Naast gamen gebruik ik mijn PC om series, films en YouTube te kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1.500 - € 2.000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 32GB intern geheugen;
- Voor mijn videokaart vind ik het lastig in te schatten wat ik nodig heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden vaak Nvidia videokaarten gehad, maar ik sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een zwart systeem hebben. De PC hoeft in principe geen RBG te hebben, PC komt denk ik onder mijn bureau te staan. Mochten jullie leuke alternatieve componenten hebben zonder RGB, laat het weten!
Ga je overklokken?
Nee, ik durf overklokken niet echt aan. Mochten jullie van mening zijn dat overklokken geen probleem is verneem ik dat graag.
Wat verwacht je van ons?
Ik wens wat advies te krijgen over de te bestellen componenten. Heb voorheen maar één keer een eigen PC gebouwd, dus lastige installaties zou moeizaam gaan denk ik. Ik probeer een goede PC te maken, maar mocht ik wat in de kosten kunnen besparen dan is dit altijd mooi meegenomen.
*edit: componenten aangepast
Mijn oude PC begint wat mankementen te tonen, ik ben daarom aan het oriënteren naar een nieuw systeem. Om inspiratie op te doen voor deze build heb ik de BBG van Tweakers zelf gebruikt. Zelf ben ik niet heel ervaren met het bouwen/samenstellen van computers, vandaar dat ik jullie ondersteuning hiervoor vraag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn computer voornamelijk gaan gebruiken voor gamen. Ik speel veel competitive games zoals CS2 en LoL. In de toekomst zou ik ook graag wat meer nieuwe singleplayer games willen gaan spelen. Naast gamen gebruik ik mijn PC om series, films en YouTube te kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1.500 - € 2.000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 32GB intern geheugen;
- Voor mijn videokaart vind ik het lastig in te schatten wat ik nodig heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden vaak Nvidia videokaarten gehad, maar ik sta overal voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een zwart systeem hebben. De PC hoeft in principe geen RBG te hebben, PC komt denk ik onder mijn bureau te staan. Mochten jullie leuke alternatieve componenten hebben zonder RGB, laat het weten!
Ga je overklokken?
Nee, ik durf overklokken niet echt aan. Mochten jullie van mening zijn dat overklokken geen probleem is verneem ik dat graag.
Wat verwacht je van ons?
Ik wens wat advies te krijgen over de te bestellen componenten. Heb voorheen maar één keer een eigen PC gebouwd, dus lastige installaties zou moeizaam gaan denk ik. Ik probeer een goede PC te maken, maar mocht ik wat in de kosten kunnen besparen dan is dit altijd mooi meegenomen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 345,- | € 345,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 229,- | € 229,- |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC | € 769,90 | € 769,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 127,90 | € 127,90 |
1 | Monitors | Dell G2724D Zwart | € 258,99 | € 258,99 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition | € 57,85 | € 57,85 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 113,99 | € 113,99 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 119,- | € 119,- |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.146,53 |
*edit: componenten aangepast
[ Voor 6% gewijzigd door Pixeal op 25-05-2024 21:06 ]