internetsnelheid blijft beperkt na aansluiting glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNGK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-08-2024
goedendag
Ik heb sinds enige weken via Freedom een glasvezelverbinding met internet. Ik merk echter weinig van de snelheid verbetering (behalve dat de tv wat directer reageert). De internet (Lan)-verbinding van mijn PC (in menu Settings staat nog steeds op 100 Mbps.

Na informatie opvragen bij de provider heb ik:
1. een oude switch tussen mijn PC (boven) en de router (Fritz!box 5530) vernieuwd (deze switch heeft een 1 gigabit doorvoercapaciteit);
2. Ik heb de laptop (meestal boven 2e verdieping werkend met Wifi) van mijn partner even naar beneden gehaald en met een kabel met de router verbonden- internet stroomde toen razendsnel tot 300 Mbps
3. Ik heb de bekabeling in ons huis vernieuwd met cat 7 bekabeling- de internet-LAN-verbinding bleef op 100Mbps
4. In de handleiding van het moederbord staat dat de Lan-verbinding 1 Gigabit aankan. Ik heb, na suggestie van een PC-winkel, de Internet Lan-driver van mijn PC (moederbord: ASUS Maximus VIII Ranger uit 2015-2016) vernieuwd, d.w.z. uitdrukkelijk de 1 Gigabit Lan driver geïnstalleerd. Mijn PC heeft Windows 10.

Nog steeds is de internetsnelheid op mijn PC net onder de 100Mbps; de laptop van mijn partner die met Wifi verbonden is, heeft een snellere internetverbinding.

Heeft iemand een gouden suggestie wat ik hier aan kan doen? Veel dank voor het meedenken. Frank

Beste antwoord (via FrankNGK op 01-06-2024 14:12)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12
Je hebt helaas de verkeerde kabel gekocht. Er bestaat namelijk geen CAT7 standaard dus de kabel kan van slechte kwaliteit zijn.

De meest gangbare kabels zijn CAT6(a), de opvolger hiervan is CAT8. Echter heeft CAT8 een andere stekker wat voor thuissituaties niet gangbaar is.

Het beste was in jou geval een CAT6 kabel van 100% koper, die gaat tot 10gbit/s (bij een maximum van 25 meter). Bij langere afstanden dan 25 meter wordt het 1gbit/s.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Dan is je netwerkkabel niet goed, controleer deze :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:48
FrankNGK schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:18:
goedendag
Ik heb sinds enige weken via Freedom een glasvezelverbinding met internet. Ik merk echter weinig van de snelheid verbetering (behalve dat de tv wat directer reageert). De internet (Lan)-verbinding van mijn PC (in menu Settings staat nog steeds op 100 Mbps.

1. een oude switch tussen mijn PC (boven) en de router (Fritz!box 5530) vernieuwd (deze switch heeft een 1 gigabit doorvoercapaciteit);
2. Ik heb de laptop (meestal boven 2e verdieping werkend met Wifi) van mijn partner even naar beneden gehaald en met een kabel met de router verbonden- internet stroomde toen razendsnel tot 300 Mbps
3. Ik heb de bekabeling in ons huis vernieuwd met cat 7 bekabeling- de internet-LAN-verbinding bleef op 100Mbps
4. In de handleiding van het moederbord staat dat de Lan-verbinding 1 Gigabit aankan. Ik heb, na suggestie van een PC-winkel, de Internet Lan-driver van mijn PC (moederbord: ASUS Maximus VIII Ranger uit 2015-2016) vernieuwd, d.w.z. uitdrukkelijk de 1 Gigabit Lan driver geïnstalleerd. Mijn PC heeft Windows 10.

Nog steeds is de internetsnelheid op mijn PC net onder de 100Mbps; de laptop van mijn partner die met Wifi verbonden is, heeft een snellere internetverbinding.

Heeft iemand een gouden suggestie wat ik hier aan kan doen? Veel dank voor het meedenken. Frank
Je geeft aan dat je LAN max 100mbps geeft en je wifi meer? Dan ga ik er vanuit dat je de standaard hardware gebruikt geleverd door Freedom?

En daarvoor ben ik ook wel overtuigd dat je kabels niet goed aangesloten zijn waardoor je beperkt wordt tot 100mbps over LAN. Dus kijk al je aansluitingen en stekkers na, daar zit ergens iets niet goed aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:36
goedendag

Om te testen sluit de laptop met een korte utp kabel direct aan op de fritzbox. Heb je dan wel een 1 Gbps verbinding?
Als dit zo is heb ergens in de bekabeling een fout zitten waardoor de verbinding terug gaat naar 100 Mbps.
Heb je direct op de fritzbox nog steeds maar 100 Mbps dan is er iets met je netwerkkaart/ drivers aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:48

L01

Wanneer je de laptop van je partner aansluit op de locatie waar je PC (boven) staat, haal je dan wel de 300Mbs?
Op deze manier kan je uitsluiten dat het aan je PC ligt.

Vermoedelijk ligt het aan je bekabeling, je gaf al aan dat je overal cat 7 hebt aangelegd, maar misschien heb je toch nog ergens een cat 5 kabbeltje liggen, deze beperkt je snelheid tot 100Mbs.

Het kan ook zijn dat de utp contact dozen niet geschikt zijn. Heb je deze al nagekeken?

[ Voor 11% gewijzigd door L01 op 18-05-2024 12:24 ]

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

goedendag

Heb je al eens geprobeerd om die laptop boven aan te sluiten op de ethernetkabel? Als die ook maar 100mbit doet, dan ligt het aan de kabel. Als die wel een gigabitverbinding naar de router kan opzetten, ligt het aan de PC.

Verzeker jezelf ervan dat de wifi-verbinding op de laptop uitstaat tijdens het testen.

Dit klinkt namelijk alsof dat de cat7 kabel niet correct is aangesloten, maar het kan ook aan de PC liggen. Dat moet even uitgesloten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 18-05-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Heb je alle aders van de keystones en stekkers doorgemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNGK
goedendag
Wat een heldere reacties!
Ik heb de nieuw kabel waaraan ik op één uiteinde zelf een RJ45-stekker gezet heb, met inachtneming van alle gebruiksaanwijzingen en -waarschuwingen, niet kunnen doormeten op elke draad. Ik heb zo'n apparaat niet. Dus de kwaliteit van de ethernetkabel is niet gegarandeerd. Maar goed.

Ik heb eerst de laptop van mijn partner aangesloten op de ethernet kabel van mijn PC. Zelfde resultaat: tegen de 100 Mbps aan internet snelheid.

Vervolgens met een andere (korte) kabel de laptop direct op mijn router op de 2,5 Gbit -poort aangesloten, wifi uitgezet. Internetsnelheid hetzelfde, tegen de 100 Mbps. Raar, want een paar weken terug gaf deze zelfde verbinding een internetsnelheid van ongeveer 250 Mbps. Vervolgens heb ik op dezelfde plek, naast de router, de internetsnelheid op de laptop gemeten zonder kabel, maar met wifi. Internetsnelheid zo'n 200 Mbps, per seconde.
Ik vermoed nu: 1. het ligt niet aan de kabel, want de andere kabel geeft het zelfde resultaat en de twee computers geven bij dezelfde kabel ook hetzelfde resultaat.

Ik heb in de ingewanden van mijn router gekeken en hier staan twee gegegvens die van belang zijn:
1. Mijn desktop staat aangesloten op de 2,5 Gbit poort van mijn Fritz!Box 5530
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HttHqB_ZCLwmbHAQHbdY3syISRs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hOZ32k2buFuqdOU9dBW689MJ.png?f=fotoalbum_large

2. De doorvoersnelheid van deze poort staat op 100Mbps Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ggkata8NX8tq18Z4JpmGp1KiiOE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iYQ6w9HgqL3P6H6WQyfxRNfI.png?f=user_large

Hoewel ik nog steeds niet zeker ben van de kwaliteit van de kabel is het redelijk te vermoeden dat het bij de router ligt.
Wat nu? Ik ben overigens erg blij met het meedenken!
Frank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:32
Of je lan poort op de switch is in eco mode ingesteld i.p.v. maximaal. Op de laptop is die begrensd tot 100 mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:19
Geen poorten op "green" 100 mbit wifi staan? Onderstaand een screenprint van mijn Fritzbox 4060 (en dus ook het menu waar je e.a. kunt wijzigen)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCme2gvWQppP-lYs65RLw7Ccbrg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hpX3F4pDD2OUWJq4y29A4Vfb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 18-05-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNGK
Ik heb onmiddellijk dit menu nagekeken: alle drie de Lan-poorten van de Router staan op powerMode.
Helaas.
Toen ik eergisteren een nieuwe kabel aanlegde heb ik de switch ertussen uitgehaald. Er is nu dus één kabel direct tussen Router en mijn PC.

[ Voor 46% gewijzigd door FrankNGK op 18-05-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNGK
"..Het kan ook zijn dat de utp contact dozen niet geschikt zijn. Heb je deze al nagekeken?"

Ik weet niet wat Utp contactdozen zijn. Zijn dat de "moedergaten" voor de RJ45-stekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01
Als er in de gebruikte utp aansluiting ook maar 1 contactje van het blauw/blauwwitte of bruin/bruinwitte paar niet door komt (slecht contact, adertje gebroken) komt je lan niet verder dan 100mbit/s, voor 100mbit/s worden enkel de oranje en groene paren gebruikt. Het feit dat je lan-verbinding 100mbit/s aan geeft zegt al genoeg. Kwestie van testen met andere kabel direct op de router, eventueel testen met andere pc.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12
Je hebt helaas de verkeerde kabel gekocht. Er bestaat namelijk geen CAT7 standaard dus de kabel kan van slechte kwaliteit zijn.

De meest gangbare kabels zijn CAT6(a), de opvolger hiervan is CAT8. Echter heeft CAT8 een andere stekker wat voor thuissituaties niet gangbaar is.

Het beste was in jou geval een CAT6 kabel van 100% koper, die gaat tot 10gbit/s (bij een maximum van 25 meter). Bij langere afstanden dan 25 meter wordt het 1gbit/s.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNGK
Ik schrik ervan dat de Cat 7 kabel niet goed zou zijn.
Zijn er anderen die de bijdrage van DutchKel kunnen bevestigen of weerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37
FrankNGK schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:14:
Ik schrik ervan dat de Cat 7 kabel niet goed zou zijn. Zijn er anderen die de bijdrage van DutchKel kunnen bevestigen of weerleggen?
Wikipedia: Category 6 cable

Het is vooral een marketingterm om mensen te laten denken dat de kabel beter is want 'CAT7 is tenslotte hoger dan CAT6'. Terwijl CAT6a eigenlijk de opvolger is (en meer recent CAT8). Maar wat voor een kabel is het nu precies, kant -en klaar met connectoren eraan of heb je er ook nog zelf connectoren of outlets aan gezet?

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 18-05-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

FrankNGK schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:00:
goedendag
Wat een heldere reacties!
Ik heb de nieuw kabel waaraan ik op één uiteinde zelf een RJ45-stekker gezet heb, met inachtneming van alle gebruiksaanwijzingen en -waarschuwingen, niet kunnen doormeten op elke draad. Ik heb zo'n apparaat niet. Dus de kwaliteit van de ethernetkabel is niet gegarandeerd. Maar goed.

Ik heb eerst de laptop van mijn partner aangesloten op de ethernet kabel van mijn PC. Zelfde resultaat: tegen de 100 Mbps aan internet snelheid.

Vervolgens met een andere (korte) kabel de laptop direct op mijn router op de 2,5 Gbit -poort aangesloten, wifi uitgezet. Internetsnelheid hetzelfde, tegen de 100 Mbps. Raar, want een paar weken terug gaf deze zelfde verbinding een internetsnelheid van ongeveer 250 Mbps. Vervolgens heb ik op dezelfde plek, naast de router, de internetsnelheid op de laptop gemeten zonder kabel, maar met wifi. Internetsnelheid zo'n 200 Mbps, per seconde.
Ik vermoed nu: 1. het ligt niet aan de kabel, want de andere kabel geeft het zelfde resultaat en de twee computers geven bij dezelfde kabel ook hetzelfde resultaat.

Ik heb in de ingewanden van mijn router gekeken en hier staan twee gegegvens die van belang zijn:
1. Mijn desktop staat aangesloten op de 2,5 Gbit poort van mijn Fritz!Box 5530
[Afbeelding]

2. De doorvoersnelheid van deze poort staat op 100Mbps [Afbeelding]

Hoewel ik nog steeds niet zeker ben van de kwaliteit van de kabel is het redelijk te vermoeden dat het bij de router ligt.
Wat nu? Ik ben overigens erg blij met het meedenken!
Frank
Hoe zien die plaatjes er uit als je jouw laptop of de laptop van je partner of een andere pc met een goede kabel (waar je niet zelf aan geprutst hebt) aansluit?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk dat jij vooral degene bent die kan vertellen wat je precies gekocht hebt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Kun je eens testen met een kant en klare kabel zonder zelfknijpsels? Dus een standaard patchkabel? Probeer dan ook de andere lan poorten van de Fritz.

De kans is vrijwel 100% dat je kabel danwel de connector niet goed is, maar dat krijg je alleen bevestigd met een goede kabeltester of door een kant en klare kabel met connectoren af fabriek te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 18-05-2024 21:51 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20

FreakNL

Well do ya punk?

Ik haal uit je verhaal dat je een nieuwe provider hebt en dat je nog STEEDS 100mbps ziet op je netwerkkaart.

Realiseer je dat dat niks met je provider te maken heeft. Je zegt zelf al dat er een switch tussenzit.

Steek anders een andere losse lange netwerkkabel direct in de router van je provider en pc (als test).

CAT7 is verder onzin en onnodig. En vaak ook veel kieskeuriger ik de connectie/connector.

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 19-05-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:44
nelizmastr schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:51:
Kun je eens testen met een kant en klare kabel zonder zelfknijpsels? Dus een standaard patchkabel? Probeer dan ook de andere lan poorten van de Fritz.

De kans is vrijwel 100% dat je kabel danwel de connector niet goed is, maar dat krijg je alleen bevestigd met een goede kabeltester of door een kant en klare kabel met connectoren af fabriek te gebruiken.
Helemaal mee eens.

Altijd je eigen gemaakte kabels patches als eerste uitsluiten.

Houd het simpel en begin bij de basis.

Sluit een kant en klare patch kabel aan tussen je Fritz box en je laptop.

Test voor de zekerheid alle poorten dan moet je daar je volle snelheid hebben.

Je hoeft nooit wat speciaals in te stellen om deze snelheden te krijgen van je provider.

Pas als het gekregen modem van de provider en goede patch kabel met je PC werkt zoek je verder.

Pak een voor een je eigen gemaakte netwerk kabel en test nogmaals.
Als je 100mb krijgt lijkt dit mij eerder op toch een verbinding die niet goed zit.

Heb zelf ook een keer in mijn eigen huis een draadje verkeerd gepatcht van een van de 10 netwerk aansluitingen.
Shit happens opnieuw aansluiten testen en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:01
Gebruik thuis ook overal CAT7 omdat de aannemer die goedkoper kon krijgen dan CAT6A, kan gewoon maar liever niet, alleen moet je wel een CAT6A Keystone of plugje gebruiken en ze zijn lastiger om goed te krijgen qua afknijpen in de muur of op een keystone, sommige moest ik wel 3x opnieuw doen tot ik 100% signaal kreeg omdat met het terugbrengen in de muur waren de kabels alweer zo gebogen dat de aansluiting in de muur het weer niet leuk vond. Gedoe dus.... (Testen uit de muur en dan weer testen in de muur, anders kom je er niet achter en niet 1x ging het direct goed, dus in verwacht dat bij jou hetzelfde aan de hand is en je dus je CAT7 kabels opnieuw moet knijpen)

Maar het kan wel.....

Ook heb ik recent alle losse kabels vervangen voor Duitse CAT7 kant en klaar kabels van 5€ op azerty ipv CAT6 kabels die ik nog had en vreemd genoeg is het netwerk nu nog stabieler... Wat trouwens niet zou mogen of kunnen, dus ik heb hier ook geen verklaring voor, wellicht iets met shielding of MHz, het is gewoon vreemd.

Nu heb ik een ping van 2 met 940MB/s naar KPN terwijl hiervoor had ik een ping van 5 en 910MB/s naar KPN.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarom zou je 1Gb verbindingen willen als je 2,5Gb internet hebt? CAT7 bestaat niet echt, maar als je het op de juiste manier gebruikt.

Ik zou gaan voor tenminste 2,5Gb capable hardware en cat6a bekabeling.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Bertus schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:04:
Waarom zou je 1Gb verbindingen willen als je 2,5Gb internet hebt? CAT7 bestaat niet echt, maar als je het op de juiste manier gebruikt.

Ik zou gaan voor tenminste 2,5Gb capable hardware en cat6a bekabeling.
Alleen op basis van de screenshot van Fritz kun je niet zeggen dat hij 2,5G down en 1,25G up heeft. Freedom biedt dat abonnement ook niet aan naar mijn weten.

Dat zal wel de maximale snelheid zijn van de andere kant van de fiber in de POP.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Alleen op basis van de screenshot van Fritz kun je niet zeggen dat hij 2,5G down en 1,25G up heeft. Freedom biedt dat abonnement ook niet aan naar mijn weten.

Dat zal wel de maximale snelheid zijn van de andere kant van de fiber in de POP.
Ah, dat dacht ik. My bad.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef aan exact welke merk+type kabel je gekocht hebt, dan kunnen we daar uitspraak over doen.

Wat zeker klopt van post van @DutchKel is dat Cat7 nul meerwaarde biedt boven Cat6a en in een thuissituatie (met kabels van minder dan 55m lang) boven Cat6. Of het daarmee gelijk een slechte kabel is, is een tweede.

Sowieso zou ik aanraden om even helemaal terug naar het begin te gaan: zoals je het hier beschrijft heb je hier wegens een probleem op je LAN (eigen netwerk) een andere internetprovider genomen. Het is niet verbazingwekkend dat dat niets veranderd heeft. Vervolgens heb je lukraak een andere type kabel geinstalleeerd.

Wat hier ontbreekt is de basis: uitzoeken exact waar het probleem zit en wat het veroorzaakt. Als je dat weet kun je kijken naar mogelijke oplossingen. Pas als je alle oplossingen qua plaatsing, configuratie en installatie geprobeerd hebt is het tijd om te kijken naar andere apparatuur. Jij hebt dat precies omgedraaid en dat werkt niet. Laten we het eens terugdraaien en eerst het probleem helder krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

koe161

koe(c)

Wat geeft de switch voor informatie?
Dit voor de verbinding tussen de fritzbox en de switch en ook tussen de switch en de pc.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Kabels en stekkers kan je met een multimeter doormeten.

Het meest zekere en makkelijke is een goedwerkende (korte) patchkabel doorknippen, en dan de aders strippen, dan kan je redelijk makkelijk bijvoorbeeld een 3V knoopcel tussen twee aders klemmen met een knijper. Tussen de batterijtjes in een afstandsbediening frommelen kan ook.

Als je alleen bent moet je dan 4 keer 'de trap op en af' je moet dan telkens netjes 3V meten tussen ader 1 en 2, daarna 3 en 4 enzovoorts.. Let op polariteit, bij -3V zitten de aders dus verkeerd om en als je heel nauwkeurig wil werken dan mag je niks op de andere aders meten.

Met wat geluk heb je een kabel van 10m even over de trap of via het raam. Als je een verlengblokje hebt hoef je die niet kapot te knippen. En kan je nog makkelijker meten.

Wiskundig kan je sneller meten dan in 4 keer maar dat mag je zelf uitpuzzelen.

Oja als 100 Mbit wel werkt dan heb je eigenlijk alleen aders 4,5 en 7 en 8 te meten, maar misschien onderschat ik de bizarre situaties die je dan zou kunnen missen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door jnr24 op 23-05-2024 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankNGK
dag allemaal
Tien dagen later is het probleem opgelost.
Ik heb de leverancier van de cat 7 kabel gebeld. Deze wist mij niet te helpen.
Een andere netwerkkabel-leverancir gebeld.Toen hun helpdesk van mij vernam dat ik één stekker van de Cat7-kabel had afgehaald (om deze door een goot te trekken, zei deze direct dat ik dit niet had moeten doen.
Daar heb ik toen een cat 6 kabel met bijpassende losse stekkers gekocht en en apparaatje om de verbinding op integriteit door te meten.
Mij lukte het niet om de stekkers er goed aan te krijgen, nadat ik de kabel gelegd had, ondanks handleiding, en een goedde tang. Na drie dagen zoeken vond ik een pc-hulp-aan-huis die naar mij een monteur stuurde, die de twee stekkers er vlot aan verbond. het doormeten was succesvol en vervolgens bleek de internetsnelheid: down ongeveer 400 Mbit en Up ongeveer 900 Mbit. Ik ben tevreden over de uitkomst. Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

FrankNGK schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:09:
dag allemaal
Tien dagen later is het probleem opgelost.
Ik heb de leverancier van de cat 7 kabel gebeld. Deze wist mij niet te helpen.
Een andere netwerkkabel-leverancir gebeld.Toen hun helpdesk van mij vernam dat ik één stekker van de Cat7-kabel had afgehaald (om deze door een goot te trekken, zei deze direct dat ik dit niet had moeten doen.
Daar heb ik toen een cat 6 kabel met bijpassende losse stekkers gekocht en en apparaatje om de verbinding op integriteit door te meten.
Mij lukte het niet om de stekkers er goed aan te krijgen, nadat ik de kabel gelegd had, ondanks handleiding, en een goedde tang. Na drie dagen zoeken vond ik een pc-hulp-aan-huis die naar mij een monteur stuurde, die de twee stekkers er vlot aan verbond. het doormeten was succesvol en vervolgens bleek de internetsnelheid: down ongeveer 400 Mbit en Up ongeveer 900 Mbit. Ik ben tevreden over de uitkomst. Dank voor het meedenken!
Van die down snelheid klopt alsnog geen bal. Als je apparatuur en kabels allemaal 1Gbit zijn moet je synchroon 1Gbit kunnen trekken. Anders zit er nog steeds iets niet goed in je netwerk.

HENG HENG

Pagina: 1