Ik sta bij een organisatie geregistreerd en betaal hier jaarlijks een bedrag voor om als ZZP-er vrijgesteld te worden van BTW. In mei heb ik een factuur ontvangen voor de registratie kalenderjaar april ‘24 - maart ‘25. Omdat ik geen klussen als Zzp’ers meer uitvoer en daarom dit jaar ook de registratie niet meer nodig heb, wil ik de registratie per direct annuleren. Deze annulering heb ik inmiddels (na ontvangen factuur) ook telefonisch en per e-mail doorgegeven. Echter zegt de organisatie dat ik nog wel verplicht ben te betalen. En dus betaal ik voor een dienst waar ik komend jaar geen gebruik van zal maken. Mag dit zomaar?
ja
je bent een bedrijf geen consument
en het jaar is al ingegaan
tenzij er in hun voorwaarden staat dat je ten alle tijde direct mag op zeggen en dan nergens aan vast zit
maar dat zal vast niet zo zijn
je bent een bedrijf geen consument
en het jaar is al ingegaan
tenzij er in hun voorwaarden staat dat je ten alle tijde direct mag op zeggen en dan nergens aan vast zit
maar dat zal vast niet zo zijn
[ Voor 51% gewijzigd door boyette op 18-05-2024 11:05 ]
Lijkt mij dat dat gewoon mag. Je had blijkbaar eerder moeten opzeggen, met in achtneming van een opzegtermijn waarschijnlijk, en dat heb je niet gedaan.
Ey!! Macarena \o/
knap dat je vrijgesteld kan worden van BTW als ZZPer, ik neem aan dat je bedoeld dat zij de administratieve rompslomp regelen.
Het maakt in deze niet uit of je wel of niet gebruik maakt van de dienst, maar het feit dat je toegang hebt tot de dienst.. Soms zijn diensten maandelijks, soms jaarlijks contract. (En soms zelfs nog langer).
Het maakt in deze niet uit of je wel of niet gebruik maakt van de dienst, maar het feit dat je toegang hebt tot de dienst.. Soms zijn diensten maandelijks, soms jaarlijks contract. (En soms zelfs nog langer).
Als het hier om de KOR gaat, de Kleine Ondernemers Regeling, dan klopt er iets niet. Die vrijstelling krijg je na aanvraag van de belastingdienst en je betaalt niet een of andere organisatie om vrijgesteld te worden van BTW als ZZP'er.r2k schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:58:
Ik sta bij een organisatie geregistreerd en betaal hier jaarlijks een bedrag voor om als ZZP-er vrijgesteld te worden van BTW.
Buiten dat, als ondernemer heb je niet de bescherming die je als consument wel geniet. Wat voor abonnement je zakelijk ook hebt afgesloten, in de voorwaarden zal bijna altijd staan dat je tijdig moet opzeggen en ongetwijfeld is opzeggen terwijl de factuur voor verlenging al is verstuurd niet een tijdige opzegging. Dan zit je er nog aan vast. Tenzij het een illegaal iets betreft, oplichting ofzo, maar dan moet je gerechtelijke stappen gaan nemen.
[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 18-05-2024 12:04 ]
Ik denk dat het hier gaat om het CRKBO. Is voor mensen die bepaalde onderwijsdiensten/trainingen verzorgen. Ik sta er ook in en kan zo handig mijn trainingswerk zonder btw in rekening brengen.
Dit staat in je contract:
Wat neem je precies af
Hoe lang neem je het af
Wat zijn de voorwaarden
Hoeveel betaal je
Pak je contract erbij en je weet hoe en wat
Wat neem je precies af
Hoe lang neem je het af
Wat zijn de voorwaarden
Hoeveel betaal je
Pak je contract erbij en je weet hoe en wat
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Dank jullie wel voor de antwoorden. Het gaat inderdaad om het CRKBO. Onderwijsdiensten worden namelijk vrijgesteld van BTW.
[ Voor 29% gewijzigd door r2k op 04-06-2024 20:04 ]
Zo klopt het volgens mij beterr2k schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:58:
Dank jullie wel voor de antwoorden. Het gaat inderdaad om het CRKBO. Onderwijsdiensten worden namelijk kunnen worden vrijgesteld van BTW.
Ik zou eens informeren naar de voorwaarden en de juiste bekendmaking of terhandstelling. Als er niets is asfgesproken, kun je opzeggen met inachtneming van een redelijke termijn (dus dan stuur je een verklaring dat je opzegt per 1 september).
Pagina: 1