-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-
Verwijderd
Watis het budget?
Daar hangt het allemaal van af.
Ga eens kijken bij www.canopuscorp.com
Als je wat betere en duurdere kaartjes wilt kopen.
De DV 500 van pinnacle is ook best een redelijk kaartje hoor.
Ook zou je eens kunnen kijken bij www.matrox.com
en dan kijken voor de matrox 2500 RT
Ook een goede kaart maar vrij duur voor zijn kunnen.
Als je alleen maar wat filmjes wilt capturen en dat niet al te vaak gaat doen zou ik toch echt gewoon een geodkoop pinnacle kaartje kopen.
Daar hangt het allemaal van af.
Ga eens kijken bij www.canopuscorp.com
Als je wat betere en duurdere kaartjes wilt kopen.
De DV 500 van pinnacle is ook best een redelijk kaartje hoor.
Ook zou je eens kunnen kijken bij www.matrox.com
en dan kijken voor de matrox 2500 RT
Ook een goede kaart maar vrij duur voor zijn kunnen.
Als je alleen maar wat filmjes wilt capturen en dat niet al te vaak gaat doen zou ik toch echt gewoon een geodkoop pinnacle kaartje kopen.
Als je een complete kit wil hebben (kaartje+software+kabeltje) kan je voor de Studio DV van pinnacle gaan, kost nie zo veel en is compleet (ogeveer 350 piek)
als je alleen een kaart nodig heb en de software al ergus vandaan heb ken je net zo goed een kaartje van dynalink kopen voor 180 piek
en al wil je provie kaart hebben met analoge in en outputs en bijvoorbeeld premiere er bij dan kan je naar een kaart van canopus of fast kijken, maar dat kost een hoop
btw voor de beeldkwalietijd hoef je niet te kiezen digitaal is digitaal de interface vna de kaarten blijft hetzelfde het zijn meer de mogenlijkheden die de kaarten bieden (hardware mpeg en in en uitgangen:)
als je alleen een kaart nodig heb en de software al ergus vandaan heb ken je net zo goed een kaartje van dynalink kopen voor 180 piek
en al wil je provie kaart hebben met analoge in en outputs en bijvoorbeeld premiere er bij dan kan je naar een kaart van canopus of fast kijken, maar dat kost een hoop
btw voor de beeldkwalietijd hoef je niet te kiezen digitaal is digitaal de interface vna de kaarten blijft hetzelfde het zijn meer de mogenlijkheden die de kaarten bieden (hardware mpeg en in en uitgangen:)
Verwijderd
Een simpel firewire kaartje zou moeten volstaan. Bij voorkeur eentje die OHCI 1.1 of hoger compliant is, hiermee ben je verzekert van compabiliteit met moderne video-editing software.
Verwijderd
ik zou de Studio DV Plus van pinnacle nemen, ik heb zelf de Studio DV, deze heeft alleen geen analoge in/uitgangen.
[edit]
als je ook nog een TV-kaartje van pinnacle hebt, dan kan je er ook nog stukje TV/video-beeld tussen zetten, want het werkt met hetzelde progamma, en dat maakt de mogelijkheden nog leuker en uitgebeider(tv-kaart kost 130-150,-).
[edit]
het software pakket wat erbij geleverd wordt is heet Studio, ZEER makkelijk en nauwkeurig(qua tijdsinstellingen met overgangen), er zitten wel 50-60 verschillende overgangen in, idem voor intro en aftitelingsschermpjes, waar je alleen maar tekst hoeft te bewerken.
geluid eronder zetten is gewoon slepen uit je soundbank(DIR).
hij kost ongeveer 500,-, maar dan kan je ze dus ook weer op videotape zetten(wel makkelijk, want niet iedereen heeft een DV-camera, je oma/tante/moeder/maatje bv.).
bedenk wel voordat je hieraan begin dat je een flinke PC (500 MHz+/ 128 Mb minimaal)hebt en ZEKER voldoende RAM-geheugen, want die digitale effecten vreten je 128 MB zo op.
tip: als je gaat filmen, zorg er dan voor dat je het bandje eerst een keer leeg helemaal opgenomen hebt.
waarom: dan komt in studio alles in hetzelfde plakboek(met al je stukjes film), van waaruit je het zo op de storyline kunt zetten, doe je het niet dan wordt elke stukje getape te film een apart plakboek(als tijdcodering veranderd, dus als je hem uitzet, ik hem hier in het begin wat foutje meegemaakt, maar als je het doet zoals ik zeg dan scheelt het echt heel erg veel tijd) het stond ook in de handleiding, maar wie gebruikt zoiets als het PRG zo simpel en intuietief werkt(ik heb hem ook gedeeltelijk gelezen, maar dat regeltje mis je zo).
Suc6 met je keuze.
ps. de DV500 kost veel(1500-2000), en dan, moet je ook echt wel weten waar je meebezig bent, en hoe je dingen gaat filmen(vooraf weten).
[edit]
als je ook nog een TV-kaartje van pinnacle hebt, dan kan je er ook nog stukje TV/video-beeld tussen zetten, want het werkt met hetzelde progamma, en dat maakt de mogelijkheden nog leuker en uitgebeider(tv-kaart kost 130-150,-).
[edit]
het software pakket wat erbij geleverd wordt is heet Studio, ZEER makkelijk en nauwkeurig(qua tijdsinstellingen met overgangen), er zitten wel 50-60 verschillende overgangen in, idem voor intro en aftitelingsschermpjes, waar je alleen maar tekst hoeft te bewerken.
geluid eronder zetten is gewoon slepen uit je soundbank(DIR).
hij kost ongeveer 500,-, maar dan kan je ze dus ook weer op videotape zetten(wel makkelijk, want niet iedereen heeft een DV-camera, je oma/tante/moeder/maatje bv.).
bedenk wel voordat je hieraan begin dat je een flinke PC (500 MHz+/ 128 Mb minimaal)hebt en ZEKER voldoende RAM-geheugen, want die digitale effecten vreten je 128 MB zo op.
tip: als je gaat filmen, zorg er dan voor dat je het bandje eerst een keer leeg helemaal opgenomen hebt.
waarom: dan komt in studio alles in hetzelfde plakboek(met al je stukjes film), van waaruit je het zo op de storyline kunt zetten, doe je het niet dan wordt elke stukje getape te film een apart plakboek(als tijdcodering veranderd, dus als je hem uitzet, ik hem hier in het begin wat foutje meegemaakt, maar als je het doet zoals ik zeg dan scheelt het echt heel erg veel tijd) het stond ook in de handleiding, maar wie gebruikt zoiets als het PRG zo simpel en intuietief werkt(ik heb hem ook gedeeltelijk gelezen, maar dat regeltje mis je zo).
Suc6 met je keuze.
ps. de DV500 kost veel(1500-2000), en dan, moet je ook echt wel weten waar je meebezig bent, en hoe je dingen gaat filmen(vooraf weten).
De DV plus heeft toch geen analoog in EN uit? Toch maar 1 van de 2??
Alleen UIT inderdaad.Op maandag 10 september 2001 17:40 schreef Lecram het volgende:
De DV plus heeft toch geen analoog in EN uit? Toch maar 1 van de 2??
Welke camera heb je eigenlijk, damswer ?
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Ik heb een JVC GR-DVL157
Op maandag 10 september 2001 17:56 schreef violator_ het volgende:
[..]
Alleen UIT inderdaad.
Welke camera heb je eigenlijk, damswer ?
-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-
Bedankt voor je info, en de tip. Moet alleen wel zeker weten dat ik niet als met me pctv kaart last heb dat ie het niet goed doet onder win2000/(XP). En dat ie net als met me PCTV out of sync gaat lopen. Want dat is echt een ramp. Ben je gewoon voor een half uurtje film alleen al 2 dagen bezig om het geluid in premiere weer een beetje lekker te laten lopen met bijv. de mondjes.
Verder heb ik wel een flinke pc hoor
1300Mhz en 786mb geheugen, dus dat zit wel goed denk ik.
En dan nog als laatste, doet deze kaart de effecten direct, of ben je eerst weer een avond aan het renderen?
Verder heb ik wel een flinke pc hoor
En dan nog als laatste, doet deze kaart de effecten direct, of ben je eerst weer een avond aan het renderen?
Verwijderd
Die kaart heeft geen realtime render. Waarchijnlijk kan je er weer een avond op gaan wachten.
Als je realtime render wilt kom je toch op een iets hoger bedrag uit (+/-2000 / ->)
Als je realtime render wilt kom je toch op een iets hoger bedrag uit (+/-2000 / ->)
Pagina: 1