Ik heb een vrij lange tijd PC gaming achter mij gelaten. Totdat ik een Quest 2 en later een Quest 3 VR bril kocht en toen begon het toch weer te jeuken. Mijn oude game PC (Bakbeestje #1) was inmiddels zwaar verouderd en ik wilde eigenlijk geen investering doen behalve een goede videokaart. Dus heb ik een oude Dell Precision T5810 workstation opgelapt en er een 4070 videokaart ingestoken. Deze PC (Bakbeestje #2) doet het redelijk; ik kan Cyberpunk 2077 met 4K+Ultra+DLSS3 performance op gamen rond 50 FPS. Toch bekruipt mij het gevoel dat ik een straaljager op een paard en wagen heb gezet.
Ik zou dus graag met wat 2e hands onderdelen een PC (Bakbeestje #3) in elkaar willen flansen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k@60 FPS met ultra settings kunnen spelen zonder al teveel te hoeven scalen met DLSS. Dat creeert toch wel wat ghosting artefacten. In de toekomst wil ik ook nog wel naar 120FPS dus er moet voldoende ruimte zitten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 400 euro met 2e hands onderdelen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem (Bakbeestje #2) ziet er zo uit en die Dell mag er uiteraard tussenuit. De rest van de disks en videokaart neem ik mee. Die disks lijken een beetje raar maar is opgespaard door de jaren heen en hierop bewaar ik ook mijn foto's en bestanden
Mijn oude game PC (Bakbeestje #1) bevat misschien nog wat onderdelen die ik kan hergebruiken. Zo denk ik dat de kast + noctua fans wellicht nog herbruikbaar zijn? De rest kan denk ik naar de schroot?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo + CPU (Ryzen 7?) + koeler + 16GB geheugen lijkt me zo? De Ryzen 7 5700X3D zal wel iets te hoog gegrepen zijn denk ik
?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoor goede verhalen over de Ryzen serie, dus dat avontuur wil ik wel eens aangaan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet al te luid, al besef ik me dat die Inno3D Twin niet de stilste is
Ga je overklokken?
Niet specifiek
Wat verwacht je van ons?
Graag advies in wat ik het beste kan kopen. 2e hands is geen probleem, zolang ik maar binnen het budget kan blijven. Als ik wat onderdelen weet dan kan ik verder gaan zoeken. Alvast dank
Ik zou dus graag met wat 2e hands onderdelen een PC (Bakbeestje #3) in elkaar willen flansen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k@60 FPS met ultra settings kunnen spelen zonder al teveel te hoeven scalen met DLSS. Dat creeert toch wel wat ghosting artefacten. In de toekomst wil ik ook nog wel naar 120FPS dus er moet voldoende ruimte zitten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 400 euro met 2e hands onderdelen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem (Bakbeestje #2) ziet er zo uit en die Dell mag er uiteraard tussenuit. De rest van de disks en videokaart neem ik mee. Die disks lijken een beetje raar maar is opgespaard door de jaren heen en hierop bewaar ik ook mijn foto's en bestanden
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 | € 574,- | € 574,- |
1 | Interne harde schijven | Hitachi Travelstar 5K100 HTS541010A9E680, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue Mobile PC Drive (8MB cache, 9,5mm), 1TB | € 66,16 | € 66,16 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Solid state drives | WD Green SSD 2,5" V2 1TB | € 89,- | € 89,- |
1 | Pc's | Dell Precision T5810-9578 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 807,06 |
Mijn oude game PC (Bakbeestje #1) bevat misschien nog wat onderdelen die ik kan hergebruiken. Zo denk ik dat de kast + noctua fans wellicht nog herbruikbaar zijn? De rest kan denk ik naar de schroot?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7 2600 Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASRock B75 Pro3-M | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilators | Noctua NF-F12 PWM, 120mm | € 21,18 | € 21,18 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 21,18 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo + CPU (Ryzen 7?) + koeler + 16GB geheugen lijkt me zo? De Ryzen 7 5700X3D zal wel iets te hoog gegrepen zijn denk ik
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hoor goede verhalen over de Ryzen serie, dus dat avontuur wil ik wel eens aangaan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst niet al te luid, al besef ik me dat die Inno3D Twin niet de stilste is
Ga je overklokken?
Niet specifiek
Wat verwacht je van ons?
Graag advies in wat ik het beste kan kopen. 2e hands is geen probleem, zolang ik maar binnen het budget kan blijven. Als ik wat onderdelen weet dan kan ik verder gaan zoeken. Alvast dank
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !