Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoHil
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-04 20:49
Mijn vraag
VMWare Workstation pro zou gratis zijn voor thuisgebruikers. Hoe is dit programma te downloaden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al een account aangemaakt bij Broadcom Support maar voor mij is het te gecompliceerd om het programma te downloaden. Het zal wel aan mijn leeftijd liggen (1952) maar het had wat eenvoudiger gekund. Heeft iemand van u advies?
Bij voorbaat dank.
Joop

Beste antwoord (via JoHil op 18-05-2024 09:47)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:06:
Als je de stappen via deze pagina volgt (staan directe downloadlinks bij) dan kom je er wel :)
hier ging het ook prima via de ingebouwde update functie..

404 Signature not found

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:35

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt VMWare Workstation Pro volgens de site 30 dagen gratis proberen. Daarna moet je ervoor betalen (lijkt 120 euro per jaar te zijn).
Je zou zo'n trial moeten kunnen downloaden op https://www.vmware.com/pr...-pro-evaluation_html.html

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
beetje jammer dat de server er uit lijkt te liggen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:31
Als de site van Broadcom het je net zo makkelijk maakt als de site van VMware het vroeger maakte moet je een week of zo wachten tot de rest van het internet het uitgevogeld heeft en Google de walkthroughs geïndexeerd heeft.

Andere optie is eindeloos rondklikken op de site tot je toevallig de goede combinatie gevonden hebt, maar persoonlijk kies ik voor de eerste optie :P

Edit: @Cyphax Het is tegenwoordig gratis voor persoonlijk gebruik :) https://blogs.vmware.com/...ailable-for-personal-use/

[ Voor 20% gewijzigd door Paul op 17-05-2024 21:00 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoHil
Ik las op Tweakers het volgende : VMware maakt Workstation Pro en Fusion Pro gratis voor persoonlijk gebruik
De Workstation Pro- en Fusion Pro-producten van VMware zijn vanaf deze week gratis voor persoonlijk gebruik. Het bedrijf zegt hiermee het aanbod van de virtualmachinesoftware te willen vereenvoudigen. De software blijft wel betaald voor commercieel gebruik
Misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Als je de stappen via deze pagina volgt (staan directe downloadlinks bij) dan kom je er wel :)

... en oranje! :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:06:
hier ging het ook prima via de ingebouwde update functie..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Da's niet verkeerd. Suf dat het op op die downloadsite anders staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De site is inderdaad vrij complex. Ik heb er ook een poos over gedaan om er uiteindelijk achter te komen dat ik op de goede pagina zat, maar dat de server het blijkbaar erg druk had.
F5 drukken als er niets lijkt te gebeuren als je op de juiste download link geklikt hebt heeft voor mij uiteindelijk gewerkt :)

Dit is de juiste pagina (als je ingelogd bent).

[ Voor 19% gewijzigd door fm77 op 17-05-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cyphax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:14:
[...]

Da's niet verkeerd. Suf dat het op op die downloadsite anders staat. :)
Hoezo anders? Op https://www.vmware.com/products/desktop-hypervisor.html en dan FAQ staat het toch redelijk duidelijk beschreven imo:
Is an evaluation copy of Workstation Pro or Fusion Pro available?

No, Workstation Pro and Fusion Pro do not provide a separate evaluation mode. Users wishing to evaluate before purchasing a commercial use license may do so with the built-in personal use license, provided the products are not used for commercial purposes without first purchasing a license. (i.e. users may personally evaluate the product to determine if they wish to use it in a commercial setting, whereby they would then require a commercial use license for that setting)
En ook:
What happens when my commercial subscription expires?

Upon expiry of a subscription license, the product will default back to the Personal Use mode. While VMs will continue to boot, the product will be unauthorized for use in a commercial setting until the license key has been replaced with a new, valid subscription license key.
Beide zeggen dus eigenlijk dat er geen licentie gekocht hoeft te worden, er is een personal use licentie standaard aanwezig dat voldoende is voor thuis gebruik.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hero of Time schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:21:
[...]

Hoezo anders? Op https://www.vmware.com/products/desktop-hypervisor.html en dan FAQ staat het toch redelijk duidelijk beschreven
Op de link die ik eerder postte schrijven ze
VMware Workstation Pro is the industry standard desktop hypervisor for running virtual machines on Linux or Windows PCs. Start your free, fully functional 30-day trial today.
[..]
Use the links below to start your free, fully functional 30-day trial, no registration required.
Op die pagina komt verder het woord "personal" helemaal niet voor. Het is maar net welke pagina je vindt. :)
Nee wacht, het wordt achter een van de tabjes wel vernoemd, als je er maar even naar zoekt. :)
De downloadlink is vervolgens op de pagina die ik vond wel kapot, maar dat kan wel een tijdelijk probleem zijn bij cloudfare. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 17-05-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoHil
Middels een Google link is het mij gelukt VMWare Workstation Pro te downloaden. Bij de installatie geen licentienummer invullen. Na de opstart verschijnt een scherm met daarop de mogelijkheid "for personel use" aan te vinden. Voor mij kan dit topic gesloten worden (weet alleen niet hoe).
In ieder geval bedankt voor het meedenken en de reacties.
Groet
Joop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

JoHil schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:52:
Voor mij kan dit topic gesloten worden (weet alleen niet hoe).
offtopic:
Sluiten gebeurt (door mods) over het algemeen alleen bij ontspoorde topics, maar je kan desnoods via de topic report (rapporteer-knop boven/onderaan topic) een verzoek indienen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 18-05-2024 11:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1