[CAR] Versterker problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyCristal
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-08 14:58
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een audio upgrade gedaan in mijn auto en heb daarvoor een mooi pakketje gekocht
Nu doen de speakers het perfect als ik de auto op spanning heb staan. De muziek blijft draaien en totaal geen problemen mee maar op het moment dat ik eenmaal de auto start en ga rijden valt hij na 30 seconden tot 2 minuten uit. Muziek is gewoon opeens poef weg. Wat kan het probleem zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
JBL club 622 en de JBL 602C
JBL Sub Basspro Lite
Vibe Powerbox 65.4M-V7 520 Watt Amp.
Autoradio is van Yeer
Auto is een Hyundai i10 uit 2011

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf het vermoeden dat het te maken heeft met dat de auto van de accu overgaat naar de Dynamo en de AMP dus niet genoeg stroom krijgt om te blijven werken. Nu kan ik alleen geen 12 Gauge kabel aansluiten op de AMP attans.. Ik weet niet hoe?!

Hebben jullie tips? Trics? Hulp?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
https://vibeaudio.co.uk/product/powerbox65-4m-v7#gallery-2
Meet eens de spanning tussen REM en GND op het moment dat de versterker uitvalt en tussen +12V en GND.

[ Voor 11% gewijzigd door TBTL op 18-05-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je _tijdens_ het starten een uitval hebt van je interne apparatuur dan is dat logisch bij veel auto`s. De spanning gaat in dat geval direct naar het starten van de motor. Daarna starten alle interne devices direct op.

Als hij pas uitvalt na starten en na xx kilometer rijden, dan kan er iets anders aan de hand zijn. Een setup gaat niet uit omdat je accu/dynamo schakelt. Als de accu en dynamo kapot zijn, dan valt je auto in zijn geheel uit namelijk. Valt de dynamo uit wegens defect, dan blijft de auto nog rijden op de reststroom in de accu, maar ook dan houdt het op een gegeven moment op en stopt je auto (doordat er geen vonk meer gegeven wordt).

Dit klinkt ergens als een hitteprobleem. Na enige tijd rijden met hoger volume en dat de versterker dan wegvalt. Als de versterker erg heet aanvoelt, dan heb je wellicht te maken met een thermische beveiliging.

Hetzelfde kan ook gelden voor die aftermarket unit die in je dashboard zit.

Het is voor ons vooral belangrijk om te weten hoe je alles hebt aangesloten. Wat zit er nog rechtstreeks op de headunit en wat zit er achter die amp.. Het kan goed zijn dat je headunit die jbl`s gewoon niet aankan en uitvalt door hitte. Dat zie je vaker met die Chinese aftermarket sets.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyCristal
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-08 14:58
TBTL schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:03:
https://vibeaudio.co.uk/product/powerbox65-4m-v7#gallery-2
Meet eens de spanning tussen REM en GND op het moment dat de versterker uitvalt en tussen +12V en GND.
Dus even een stukje rijden en dan de spanning meten tussen die 2? En dan gewoon met een normale spannings zoeker of echt een multimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Met een multimeter, want de waarde van de spanning is ook van belang.

De waardes op het moment dat de versterker het wél doet zijn ook van belang.

[ Voor 39% gewijzigd door TBTL op 18-05-2024 18:31 ]