Beamer geluid over 2 boxen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop81
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05 12:06
Hallo, ik wil het geluid van een beamer (met uitgang 3.5mm minijack) over twee boxen laten lopen. Kan dit? De beamer kan zelf ook wat geluid maken 15 watt, maar dat is niet mooi en hard genoeg.
Kan je de jack splitsen naar 2x2 speakerkabels (+ en - 2x)
Ik ben erg benieuwd.

Ik kwam.onderstaand bijv tegen, maar dan kan ik er maar 1 speaker op aan uiten denk ik.

https://www.allekabels.nl...tml?mc=nl-nl&gad_source=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je kan het geluid over externe luidsprekers krijgen, maar dan heb je een versterker nodig. In plaats daarvan kan je ook actieve luidsprekers of een soundbar kopen.

[ Voor 126% gewijzigd door TBTL op 17-05-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48
Die link verwijst naar een stereo plug. Weet je zeker dat je beamer mono is?

Allekabels verkoopt ook jack splitters in mono en stereo. Bijv. deze:
https://www.allekabels.nl...03695/audio-splitter.html

Dat is iets netter dan die in de link.
Hoef je niet twee draadjes onder 1 klem te prutsen.

En het zou ook wel helpen als je er bij verteld welke beamer het is. Is die jack een luidspreker of een voorversterker uitgang?

[ Voor 33% gewijzigd door JukeboxBill op 17-05-2024 19:12 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ho even, volgens mij is een 3,5 jack een signaalkabel, daar kun je niet zomaar, ook niet zo’n stekkerblokje een paar speakers aanhangen. Hooguit een koptelefoon die wat kan met dat signaal.

Die 3,5 jack is audio out en moet dus eerste een versterker IN. Net zoals je een cd speler of tuner zou aansluiten. Dat doe je met een verloopje van 3,5mm jack naar 2xRCA (stereo, tulpstekkers).
Of als een versterker een 3,5mm jack input heeft kan die daarop maar ik koos voor 2xRCA.

Op de versterker kan je dan speakers gaan aansluiten.

@FeaR jij nog een duit in het zakje?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:47

FeaR

In GoT we trust

Fraggert schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:14:
@FeaR jij nog een duit in het zakje?
Wat @TBTL zei :>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 08:34

Jag

joop81 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:50:
Hallo, ik wil het geluid van een beamer (met uitgang 3.5mm minijack) over twee boxen laten lopen. Kan dit? De beamer kan zelf ook wat geluid maken 15 watt, maar dat is niet mooi en hard genoeg.
Kan je de jack splitsen naar 2x2 speakerkabels (+ en - 2x)
Ik ben erg benieuwd.

Ik kwam.onderstaand bijv tegen, maar dan kan ik er maar 1 speaker op aan uiten denk ik.

https://www.allekabels.nl...tml?mc=nl-nl&gad_source=1
Wat is nu je beeld bron? Computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop81
het zal mogelijk deze beamer worden:

https://www.beamerexpert....1Xfw9GEAQYASABEgIKlvD_BwE

of:

deze beamer komt dan buiten te hangen in de veranda, ik heb twee buiten boxen hangen waar speakerdraad aan zit, het geluid wil ik dan over de boxen laten gaan. wat heb ik dan nodig om dit te kunnen doen? een versterker kan natuurlijk al hoop ik dat beide beamers dit al in zich hebben (vast niet). ze hebben beide een audio out 3.5mini jack.
er zijn vast mooie mini versterkers (op aliexpres) ofzo, heeft iemand een mooie link van een goed product?

aanvullende vraag:
ik heb ook een buitentablet hangen waarmee ik bijv radio mee kan luisten (deze heeft wel een versterker in zich, maar heeft geen 3.5minijack aansluiting). hoe kan ik de buitentablet EN de beamer over dezelfde speakers laten gaan (uiteraard niet tegelijk), gewoon de speakers kabels splitten dmv een kroonsteen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tip: koop ipv een projector een TV, dan kun je ook kijken als het nog licht is.
Die TV vervangt dan ook gelijk je tablet en je heb geen luidsprekers nodig, is het geluid niet goed genoeg, koop dan een soundbar erbij.

Gezien de prijzen van de twee projectoren die je hebt opgegeven, heb je meer dan voldoende budget voor deze route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je moet echt apparaten die een audiosignaal geven (Tablets, beamers, telefoons, ...) los gaan zien van apparaten die een luidspreker aansturen.

Je hebt altijd een versterker nodig om van een audiosignaal te gaan naar een vermogen dat krachtig genoeg is om een speakermembraan te bewegen. Sommige apparaten hebben dat ingebouwd, maar over het algemeen zeker niet. Ik vind op het eerste zicht geen beamer die het kan.

Welke buitentablet en bestaande apparatuur heb je nu? Over het algemeen zou ik kiezen voor een versterker met meerdere ingangen, en daar dan meerdere apparaten (tablet, radio, beamer) op aansluiten. Meerdere versterkers aan 1 paar luidsprekers hangen wordt over het algemeen niet gedaan en lijkt me een recept voor kapotte versterkers.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 16:36
Voor een vergelijkbare kwestie heb ik deze versterker gekocht:

https://www.bax-shop.nl/v...QYBCABEgIiafD_BwE#reviews

Hiermee kun je naast het geluid van de beamer, ook via BlueTooth, FM etc afspelen.
Je hebt dan alleen nog een kabeltje van 3.5 mini jack naar Tulp nodig, die zijn maar een paar euro per stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48
De eerste beamer heeft alleen een 3,5 jack ingang, dus die zou afvallen, maar als je doorklikt naar de uitgebreide specs in de PDF wordt een uitgang aangegeven. Nogal verwarrend, dus even goed informeren wat het nu eigenlijk is.
Bij de tweede geen verwarring, behalve dat het nog steeds onduidelijk is of het mono of stereo is.

Hoe dan ook, die uitgang kan je aansluiten op een versterker met losse passieve luidspreker(s) of direct op een actieve luidspreker met ingebouwde versterker.
Welk kabeltje je dan precies nodig hebt hangt ook af van de ingang versterker of actieve luidspreker.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 08:34

Jag

joop81 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:40:
het zal mogelijk deze beamer worden:

of:

deze beamer komt dan buiten te hangen in de veranda, ik heb twee buiten boxen hangen waar speakerdraad aan zit, het geluid wil ik dan over de boxen laten gaan. wat heb ik dan nodig om dit te kunnen doen? een versterker kan natuurlijk al hoop ik dat beide beamers dit al in zich hebben (vast niet). ze hebben beide een audio out 3.5mini jack.
er zijn vast mooie mini versterkers (op aliexpres) ofzo, heeft iemand een mooie link van een goed product?

aanvullende vraag:
ik heb ook een buitentablet hangen waarmee ik bijv radio mee kan luisten (deze heeft wel een versterker in zich, maar heeft geen 3.5minijack aansluiting). hoe kan ik de buitentablet EN de beamer over dezelfde speakers laten gaan (uiteraard niet tegelijk), gewoon de speakers kabels splitten dmv een kroonsteen?
Bron
Ik denk dat je het beste geholpen bent met een streamer. Heb je een android tablet of apple? Een chromecast is makkelijk in gebruik en sluit je aan op de hdmi poort van je projector.

Audio
Geluid komt op je projector dan binnen en met 3.5mm jack naar rca (tulp) kabeltje doe je het stereo naar een versterker. Die zijn heel betaalbaar, deze bijvoorbeeld klik.

Projector
Heel mooi om groot te projecteren, je zit wel met daglicht. En een projector geeft ook in volledige duisternis nooit het contrast van een OLED tv. Als je heel veel geld uitgeeft kan je wel in de buurt komen :). Voor beter contrast in niet volledig verduisterde omstandigheden kan je een ALR (ambient light rejecting) scherm overwegen. Heb het zelf ook en ben er tevreden mee.

Als je nog naar alternatieven zoekt voor de Optoma's die je linkt, zou je eens hier kunnen kijken klik. Dat zijn UST (Ultra Short Throw) projectoren, die ongeveer tegen het scherm staan. Je kan natuurlijk een projector op normale afstand ophangen, maar dat is wat minder mobiel. Net wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop81
Mavamaarten schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:49:
Je moet echt apparaten die een audiosignaal geven (Tablets, beamers, telefoons, ...) los gaan zien van apparaten die een luidspreker aansturen.

Je hebt altijd een versterker nodig om van een audiosignaal te gaan naar een vermogen dat krachtig genoeg is om een speakermembraan te bewegen. Sommige apparaten hebben dat ingebouwd, maar over het algemeen zeker niet. Ik vind op het eerste zicht geen beamer die het kan.

Welke buitentablet en bestaande apparatuur heb je nu? Over het algemeen zou ik kiezen voor een versterker met meerdere ingangen, en daar dan meerdere apparaten (tablet, radio, beamer) op aansluiten. Meerdere versterkers aan 1 paar luidsprekers hangen wordt over het algemeen niet gedaan en lijkt me een recept voor kapotte versterkers.
Deze inwall amplifier tablet heb ik:
Werkt super goed hoor. Dit ding heb ik op de boxen aangesloten, app erop om radio te luisteren en gaan. Of you tube of via Bluetooth liedjes afspelen via telefoon. Mijn versie heeft dan wel een utp ingang ook.

https://a.aliexpress.com/_EHCh3wL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De 3.5mm out van de beamer kan je aansluiten op de AUX IN van je inwall amplifier. Als je daar het juiste kabeltje voor koopt ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop81
michiel_ schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:36:
De 3.5mm out van de beamer kan je aansluiten op de AUX IN van je inwall amplifier. Als je daar het juiste kabeltje voor koopt ben je klaar.
Werkelijk?? Zo eenvoudig? Haha, nou bedankt zeg.
Pagina: 1