Glas woning lek door vogel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-05 19:25
Helaas is gisteren een vogel tegen ons raam gevlogen waardoor het raam helaas lek is. Iemand een idee of dit onder de verzekering valt?

Raam is niet stuk dat er scherven liggen of een scheur in het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 13:28

P_Tingen

omdat het KAN

Normaliter een gevalletje voor je opstalverzekering denk ik

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Leeftijd raam?
Juiste montage wijze?
Vlek van de vogel?

Zomaar wat vragen van de verzekering.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
Polis(sen) lezen. Glas is vaak aparte dekking in opstal maar soms ook in inboedel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:41
Gisteren vloog er een vogel tegen en nu is het lek?

Normaal duurt het jaren voordat een lek zichtbaar wordt en wat voor vogel was dit dan?
Een zwaan op volle snelheid?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:23
Maak een melding bij de verzekering en wacht het af...

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 13:28

P_Tingen

omdat het KAN

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:23
Sommige verzekeringen dekken glas zeker. Bij ons is vorig jaar een ruit gesneuveld door zwaar vuurwerk en dat werd gewoon vergoed. :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Is het glas achteruit ook lek? Of alleen vooruit.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:52

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Bel je verzekering op of lees je polis. Hoe moeten wij weten of jouw verzekering dat dekt?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Ronald.42 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:25:
Leeftijd raam?
Juiste montage wijze?
Vlek van de vogel?

Zomaar wat vragen van de verzekering.
Leeftijd 18 jaar
Montage wijze geen idee is vanaf de nieuwbouw ingebouwd geweest dit raam. Neem aan dat dit goed gebeurd is

Ja veel zie je niet maar een foto heb ik gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Ik ga dinsdag de verzekering bellen eens kijken wat ze zeggen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het raam is 18 jaar oud. Door ouderdom kan dit lek zijn geweest. Er knalt een vogel tegen, je gaat kijken en ontdekt dat het lek is.

Klinkt dit niet net zo plausibel? Reken er dus niet op dat de verzekering automatisch akkoord gaat. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:14
De reden - tenzij soms door eigenschuld - maakt minder uit. Maar dit is sterk polis afhankelijk. Wat je wel vaak ziet, en is bij mij ook het geval , dat glas een aparte verzekering/module is. Het is met name van belang of de glasverzekering alleen glasbreuk dekt of ook meer (eg promovendum sloot lekkage expliciet uit toen ik hier een paar jaar terug naar heb gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:17

Theo

moederbord

18 jaar oud en lekkage wordt over het algemeen niet gedekt wanneer er geen zichtbare schade is aan het raam.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 17:47

kolderindekop

yeaahhhh

Heel vaak zit er bijeen verzekering een leeftijd grens aan bij ons is dat 10 jaar ....daarna voor eigen rekening !

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Heel misschien heeft die vogel een aansprakelijkheidsverzekering maar die kans acht ik klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe groot is de ruit?

Over het algemeen is glas niet heel duur. Zeker een hanteerbaar formaat.
Misschien goedkoper door een zzp glaszetter in de regio te bellen dan via de verzekering (eigen risico)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 361276 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:37:
Heel misschien heeft die vogel een aansprakelijkheidsverzekering maar die kans acht ik klein.
Ik ben dan net die ene die er wel een heeft, maar ik ben me van geen kwaad bewust :P

Maar dit is helemaal verzekeraar en polis afhankelijk. Dus bel je inboedel / opstal verzekeraar. Zal een stuk eigen risico aan zitten. De vraag is hoeveel het je zelf kost. Zij regelen de rest inclusief vervanging (moet je ook niet zelf willen doen, mag je achterin de rij tot een vakman tijd heeft).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 21:47
Klotemussen... Beetje zonder WA verzekering rondvliegen...
Het zou verboden moeten worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:50
Theo schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:02:
18 jaar oud en lekkage wordt over het algemeen niet gedekt wanneer er geen zichtbare schade is aan het raam.
Is het raam lek waardoor er water naar binnen komt of is het raam 'lek' en is het argon tussen de glazen platen verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
The Eagle schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:49:
De vraag is hoeveel het je zelf kost. Zij regelen de rest inclusief vervanging (moet je ook niet zelf willen doen, mag je achterin de rij tot een vakman tijd heeft).
Het is maar de vraag of de verzekeraar het regelt. Ontzorgen is onderdeel van het serviceniveau.

Een plek raam heeft ook geen spoed dus wachten op een glaszetter kan best. Die doen losse ramen als dagvulling tegen een leuke uurprijs.

Ik heb nu 2x vakmensen zien glaszetten en 2 kleinere ramen zelf beglaasd en ben er van overtuigd dat iedereen die een beetje handig is zelf glas kan plaatsen. Grote formaten, groter gewicht, lastige plek, etc maken het lastiger.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 19-05-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:22
Ik denk dat de verzekering dit niet dekt.
18jr oud glas is het denk ik nog geen HR++. Wellicht nu met subsidie al dat oud glas vervangen door HR++ (+++ zal denk ik niet passen).
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:19
@bjornricardo33 Heb je al op de website vd verzekering gekeken? Gaat vast sneller dan bellen en je kunt het vandaag al doen. Zo staat er bij 1e google pagina van <mijn verzekeraar> glasverzekering onder "verzekerd": "Een lek of breuk in het dubbelglas. Alleen als het glas niet ouder is dan 10 jaar" MAAR als ik (in mijn geval) de voorwaarden lees valt onder de dekking wel onder extra bij all-risk:

Schade door een andere plotselinge gebeurtenis met uitzondering van: "door dieren of huisdieren die verzekerde in de woning toelaat". Hier niet het geval.

Ofwel het hangt van jouw specifieke verzekering en dekking af. Kijk naar je polisblad, daar staat een verwijzing naar je nu geldige voorwaarden die vast op de website van je verzekeraar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:28
Als het een huisdier is (kip, gans, parkiet) zou dat nog kunnen ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25
breew schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:07:
[...]

Als het een huisdier is (kip, gans, parkiet) zou dat nog kunnen ook.
Moet je 'm alleen nog wel zien te vinden, en laten opbiechten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:36
bjornricardo33 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:23:
Helaas is gisteren een vogel tegen ons raam gevlogen waardoor het raam helaas lek is. Iemand een idee of dit onder de verzekering valt?

Raam is niet stuk dat er scherven liggen of een scheur in het glas.
Wat is lek? Als het glas niet stuk is en zelfs geen scheur/barst in zit dan kan het daar niet door komen lijkt mij wat voor vogel is hier tegen aan gevlogen? Kan mij niet voorstellen dat een vogel ook maar iets van een barst kan maken in vensterglas tenzij het een zwaan/gans formaat is.

Graag meer info.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

GeeEs schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Rembo en Rembo _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Rukapul schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:49:
[...]

Het is maar de vraag of de verzekeraar het regelt. Ontzorgen is onderdeel van het serviceniveau.

Een plek raam heeft ook geen spoed dus wachten op een glaszetter kan best. Die doen losse ramen als dagvulling tegen een leuke uurprijs.

Ik heb nu 2x vakmensen zien glaszetten en 2 kleinere ramen zelf beglaasd en ben er van overtuigd dat iedereen die een beetje handig is zelf glas kan plaatsen. Grote formaten, groter gewicht, lastige plek, etc maken het lastiger.
Wie betaalt, bepaalt. Verzekeraars hebben vaste contracten voor dit soort dingen. En zij betalen / regelen.

Mag je van vinden wat je wilt, en glaszetten zal echt niet lastig zijn, maar als je hem zelf vervangt zul je hem niet deels vergoed krijgen verwacht ik.
Kan afhankelijk van het schadebedrag een overweging zijn natuurlijk.

Maar is speculeren tot je de verzekeraar hebt gesproken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 14:59

AMDFreak

Intel is zo..

Een lekke ruit is niet gedekt onder je verzekering, vaak is alleen maar ruitbreuk verzekerd.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Nu online

BCC

GeeEs schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Mag je net als een aanrijding met een wild zwijn de dode mus als schadevergoeding verkopen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

We kunnen discussiëren wat we willen, maar zonder zicht op de polisvoorwaarden van @bjornricardo33 is daar niks over te zeggen en zijn alles aannames.

Dus kom daar eerst maar mee en dan praten we verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 21:47
BCC schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:43:
[...]

Mag je net als een aanrijding met een wild zwijn de dode mus als schadevergoeding verkopen?
Wellicht, als je aannemelijk kan maken dat je huis de mus niet aan zag komen vliegen...
;) Waarborgfonds?

Maargoed, serieus?
Ik zou mn verzekering bellen en vragen.
Nee heb je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
P_Tingen schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:24:
Normaliter een gevalletje voor je opstalverzekering denk ik
Opstal.. voorruit..? Ik heb nog niet verder gelezen en zou dat eigenlijk moeten doen voor ik deze reactie plaats. Maar een ruit aan de voorzijde van een woning heet geen voorruit toch..? Dat hebben we alleen op voertuigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
The Eagle schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:54:
We kunnen discussiëren wat we willen, maar zonder zicht op de polisvoorwaarden van @bjornricardo33 is daar niks over te zeggen en zijn alles aannames.

Dus kom daar eerst maar mee en dan praten we verder :)
Helaas word deze schade bij NH1816 niet vergoed alleen als het glaskapot of scheur enz..

Deels snap ik de verzekering deels denk ik ook, ik betaal 20 jaar maandelijks een bedrag maak nooit ergens aanspraak op en dan gebeurd iets en dan vergoeden ze niks.

in die 20 jaar had ik al 3 nieuwe ramen laten zetten.

offerte is trouwens ook binnen 1390 euro voor H++ 1770 bij 1950 mm (6-15-6 HR++)

daarbij laat ik het ventilatierooster meteen vervangen met Ducoton 10 ZR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
TWeaKLeGeND schreef op maandag 20 mei 2024 @ 01:52:
[...]

Opstal.. voorruit..? Ik heb nog niet verder gelezen en zou dat eigenlijk moeten doen voor ik deze reactie plaats. Maar een ruit aan de voorzijde van een woning heet geen voorruit toch..? Dat hebben we alleen op voertuigen....
klopt raam voorkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
gielie schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:16:
[...]

Wat is lek? Als het glas niet stuk is en zelfs geen scheur/barst in zit dan kan het daar niet door komen lijkt mij wat voor vogel is hier tegen aan gevlogen? Kan mij niet voorstellen dat een vogel ook maar iets van een barst kan maken in vensterglas tenzij het een zwaan/gans formaat is.

Graag meer info.
Volgens de glasexpert die alles gemeten heeft kan bij een raam wat niet al te best meer is een vogel het lek veroorzaken (denk dat het bij ons een Duif was)

Alleen verzekeringen zullen dit niet betalen.

Zodra ik met de hamer een klein puntje erin sla dan word alleen gewoon betaald.

Welkom in Nederland de heerlijke man betaald gewoon de rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:41
bjornricardo33 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:30:
[...]

Helaas word deze schade bij NH1816 niet vergoed alleen als het glaskapot of scheur enz..

Deels snap ik de verzekering deels denk ik ook, ik betaal 20 jaar maandelijks een bedrag maak nooit ergens aanspraak op en dan gebeurd iets en dan vergoeden ze niks.

offerte is trouwens ook binnen 1390 euro voor H++ 1770 bij 1950 mm (6-15-6 HR++)

Ja dat is de essentie van verzekeren, premie betalen voor als er iets duurs gebeurt wat e niet in 1 keer zelf betalen kan. Het risico is dat er nooit iets gebeurt. Nu kun je dus je glasverzekering opzeggen want een raam kost 1400 euro. Dat is niet al te gek

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:39
bjornricardo33 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:30:
[...]

Als ik even snel kijk bij glasgigant.nl kom ik op nog geen 600euro voor het raam inclusief hetzelfde rooster. Ik zou zelf nog even een offerte elders opvragen. Wat een geld durven ze te vragen. Hier hebben zo vorig jaar in 5 uur tijd 6 ramen vervangen, dus zo lang zullen ze er ook niet mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
@bjornricardo33 zoals hierboven ook gezegd, heb je meerdere offertes, want dit lijkt me vrij veel ?

3 jaar terug een vergelijkbare ruit (laten) vervangen voor 650,- door een ZZPer (ook met een rooster)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 15:45
Lek is over het algemeen niet verzekerd onder een glasverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
offerte van 2e is ook niet mals 1190 euro. Lijkt wel of de buurt glashandels een kartel hebben.

Probleem bij glasgigant is dat ik wel een raam krijg voor 650 euro krijg maar dan zonder inbouw. Op dit moment zijn er bijna geen mensen te vinden die dit even tussendoor doen.

[ Voor 25% gewijzigd door bjornricardo33 op 22-05-2024 16:51 ]

Pagina: 1