Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje1970
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-01 18:48
Mijn vraag
...hoi, mijn beste vriend woont in dk,
Ik knap vintage fietsen op die hij daar verkoopt voor mij. Dat levert aardig wat op.
Hij heeft mij enkele malen 1000 euro overgemaakt wat de Deense belastingdienst niet op prijs stelde.
Dus geeft hij mij cash kronen.
Voor 7000 dk kreeg ik bij gwk 733 euro… diefstal

Is er een slimmere manier om geld vanuit dk over te maken? Met minder verlies?

Grt p

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit gewoon zakelijk doen en in een van de twee landen belasting/btw af dragen?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nofi, maar degene die belastingfraude pleegt klaagt over diefstal vanwege te hoge tarieven hierbij _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-05 10:00
Dus eigenlijk wil je inkomsten uit het buitenland cash naar Nederland halen en dat zo doen dat eigenlijk niemand erachter komt? Dat heet zwart geld :)

Ik zou mooi een officiële manier bewandelen en niet zo klagen. En het ook netjes aangeven bij je aangifte...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 12:14
"Hoe pleeg ik fraude?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 17:43
Geef je die inkomsten wel op bij de Belastingdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje1970
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-01 18:48
Tjonge hé
Ja ik geef het op. Gaat me alleen om het wisselen
Maar never mind. Vooringenomen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 15:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

1 Deense kroon is gelijk aan 0,13 Euro.
7000dk is dus 910 euro, dus ja je bent genaaid door GWK.
GWK zou eigenlijk maximaal 0,75 procent met een minimumbedrag van 3,25 euro en een maximumbedrag van 7,50 euro rekenen.
Dus dan kom ik op 902,50.

Dus ik zou gaan zeuren bij GWK.

En al die mensen hier die meteen van het ergste uit gaan, ga eens wat nuttigers met jullie tijd doen.
Ik schaam me een beetje kapot voor mensen zoals jullie.

@TS, hij kan toch gewoon middels een paymentprovider (revolut ofzo) euro's laten overmaken?

[ Voor 36% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-05-2024 15:02 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:34
Ofwel gaat het via een rekening, maar je wil daar onder uit.

Dan kan je nog Western Union of dergelijke service gaan gebruiken, maar geen idee of dat minder kosten oplevert.

En anders... via bitcoins, maar dat wordt complex.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-05 16:33
GWK is inderdaad duur. Is het niet goedkoper om het via je bank te doen?
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:59:
...

En al die mensen hier die meteen van het ergste uit gaan, ga eens wat nuttigers met jullie tijd doen.

@TS, hij kan toch gewoon middels een paymentprovider (revolut ofzo) euro's laten overmaken?
Nou... De OP ruikt er best wel naar. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:16
Dit is zowaar een use case waar cryptocurrencies in kunnen voorzien. Je vriend zet het om in crypto, stuurt het naar jou, en jij zet het weer om in euro's.

Wel netjes aangeven bij je inkomstenbelasting als inkomen uit overig werk he.

[ Voor 22% gewijzigd door Thy... op 17-05-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Duke of Savage schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:03:
GWK is inderdaad duur. Is het niet goedkoper om het via je bank te doen?

[...]

Nou... De OP ruikt er best wel naar. :F
Nee , dat vullen jullie voor hem in, hij heeft nergens gezegd, noch bevestigd dat hij de belastingen wil ontduiken, hij vroeg enkel hoe hij zonder beroofd te worden geld kon wisselen.

dit was zijn letterlijke vraag :
Is er een slimmere manier om geld vanuit dk over te maken? Met minder verlies?

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-05-2024 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CappieL
TS vraagt naar een slimmere manier om geld vanuit DK naar NL te krijgen, zonder dat de Belastingdienst hier 'moeilijk' over gaat doen.
Waarom zou de Deense Belastingdienst moeilijk doen?

Gewoon overmaken en de conversie-kosten van je bank accepteren.

[ Voor 15% gewijzigd door CappieL op 17-05-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:04:
[...]

Nee , dat vullen jullie voor hem in, hij heeft nergens gezegd, noch bevestigd dat hij de belastingen wil ontduiken, hij vroeg enkel hoe hij zonder beroofd te worden geld kon wisselen.

dit was zijn letterlijke vraag :

[...]
Juist, naar aanleiding van:
Hij heeft mij enkele malen 1000 euro overgemaakt wat de Deense belastingdienst niet op prijs stelde.
Dus geeft hij mij cash kronen
Of te wel, omzeilen van de lokale belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CappieL schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:07:
TS vraagt naar een slimmere manier om geld vanuit DK naar NL te krijgen, zonder dat de Belastingdienst hier 'moeilijk' over gaat doen.
Waarom zou de Deense Belastingdienst moeilijk doen?
Dit. Als de klant in Denemarken netjes een BTW factuur krijgt en er in beide landen gewoon aangifte wordt gedaan door de twee partijen doet geen van de belastingdiensten moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Doe het zoals de Microsoft Helpdesk en PostNL het doen: Apple Giftcards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Duke of Savage schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:08:
[...]

Juist, naar aanleiding van:

[...]

Of te wel, omzeilen van de lokale belastingen.
Nee, zijn VRIEND omzeilde de belastingen en zelfs dat is niet duidelijk, dat maak jij ervan, daar heeft TS niets mee van doen, hij geeft het netjes aan hier in NL.
Dus speel niet de moraal ridder.

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-05-2024 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb een aantal jaar in DK gewoond en vaak (grote) bedragen over en weer overgemaakt naar Nederlandse bankrekeningen. Nooit problemen gehad met de belastingdiensten van beide landen.

Vermoed dat het probleem zich aan de kant van de vriend van OP bevindt en OP er niet zo veel aan kan doen.

EDIT:

@patje1970 , wat als jouw vriend cash euro's uit de muur trekt of aan de balie opneemt bij zijn bank? Dat is waarschijnlijk een minder asociaal tarief dan GWK en aanverwante boeven...

[ Voor 27% gewijzigd door TMDC op 17-05-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:09:
[...]

Nee, zijn VRIEND omzeilde de belastingen, daar heeft TS niets mee van doen, hij geeft het netjes aan hier in NL.
Dus speel niet de moraal ridder.
Moraal ridder nog wel :)

Het is een samenwerking tussen deze 2 personen. Ze handelen samen en de vraag wordt door TS gesteld hier, niet door de "vriend".

Er zijn genoeg opties om geld over te maken, van bankrekening tot paypal. De TS vraagt hier om een manier waarbij hij zo min mogelijk 'verlies' draait op deze belastingen.

Hij kan ook gewoon de belastingdienst bellen met deze vraag en kan een ambtenaar zijn vragen beantwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Duke of Savage schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:12:
[...]

De TS vraagt hier om een manier waarbij hij zo min mogelijk 'verlies' draait op deze belastingen.
Dat vraagt hij helemaal NIET, hij vraagt hoe hij zo min mogelijk geld verliest op de CONVERSIE.
Man man man, jij vult voor jezelf zoveel in dat ik mij afvraag of je uberhaupt wel leest.

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-05-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:14:
[...]

Dat vraagt hij helemaal NIET, hij vraagt hoe hij zo min mogelijk geld verliest op de CONVERSIE.
Man man man, jij vult voor jezelf zoveel in dat ik mij afvraag of je uberhaupt wel leest.
Je mist voor het gemak hier dat de "oorzaak" van het contant geld conversie terug te vinden is in het "Deense belastingdienst niet op prijs stelde" stukje.

Maar als jij je beter voelt om een "discussie te winnen". Enjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Thy... schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:04:
Dit is zowaar een use case waar cryptocurrencies in kunnen voorzien. Je vriend zet het om in crypto, stuurt het naar jou, en jij zet het weer om in euro's.

Wel netjes aangeven bij je inkomstenbelasting als inkomen uit overig werk he.
Dus ipv gewoon overmaken van Bank A naar Bank B (potentieel nog met een Wise bijvoorbeeld ertussen), ga je van Bank A, naar crypto currency exchange, naar crypto currency, die maak je dan over, die gaat weer naar de exchange, die zet je het om naar fiat, en dat maak je over naar de bank? Klinkt vooral als heel veel extra stappen, wat alleen logisch is als je die laatste stap in je post overslaat. (Wat weer de reden is dat je bank waarschijnlijk vragen gaat stellen waar al dat geld vandaan komt).

@CrankyGamerOG Hij vraagt hoe hij zo min mogelijk verliest op conversies die niet door de belastingdienst (iig de Deense) gezien worden. Want zonder die eis erbij heeft hij al een a acceptabele optie, gewoon overmaken via de bank. Het enige probleem wat hij heeft met die optie is dat een belastingdienst vragen gaat stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:19

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@patje1970 Krijgt die vriend van je wel een factuur? En maakte 'ie het geld over naar jouw privérekening? Of naar een zakelijke?
Als het van privérekening naar privérekening gaat zonder factuur oid, dan zal de Deense belastingdienst dat wellicht zien als schenkingen (waar belastingdiensten graag heffingen over ontvangen).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:01

Qwerty-273

Meukposter

Cash wisselen is gewoon duur. Er zijn voldoende low-cost wisselpartijen (Wise, XE, Revolut, Ria, WU) die een overschrijving tussen twee partijen omzetten tegen veel betere wisselkoersen. Maar dat zal net zo opvallen als de transacties die jullie eerder deden en voor dat punt dus geen oplossing geven.

Als jijzelf in DK komt, dan kan je het daar zelf wellicht wisselen in een wisselkantoor. In NL rekent het GWK gewoon forse koersen omdat het gros van de mensen gewoon betaald met de pas als ze op vakantie gaan (of ook in NL zelf). Bijvoorbeeld Forex of Vexel zullen meer opleveren in EUR. Maar dan moet je dus wel ter plekke komen (of ga gewoon voortaan naar DK op vakantie, dan kan je het in DKK uitgeven en genieten).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:44
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:59:

Je klinkt als zo’n persoon die ook graag belastingfraude pleegt. Triest hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1792936

Het makkelijkste is als die Deense vriend van jou via jou ook spullen in Nederland gaat verkopen.

Dan kan je het buiten alles om doen en de euro's en kronen gewoon tegen elkaar wegstrepen in een boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Hulpvragen die te maken hebben met het faciliteren van fraude worden niet geaccepteerd op dit forum. Het topic gaat daarom op slot.

TS kan desgewenst een nieuw topic openen als hij legale manieren wil bespreken om de kosten te beperken, danwel om een eventueel onjuiste belastingheffing tegen te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 17-05-2024 15:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.