Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar ik vind de manier waarop je dit schrijft denigrerend overkomen; alsof we geen goede websitebouwer zouden zijn. Laat ik er maar even vanuit gaan dat je het zo niet bedoelde.
Het is natuurlijk veel meer dan ondersteuning voor iets. Hoewel we met TOTP een belangrijke eerste stap hebben gezet (te weten, het kunnen "onderbreken" van de login-flow) is het nog een beste klus om Passkeys aan te bieden omdat deze weer helemaal iets anders verwachten van de login-flow. Daarnast is er nog het stuk UX waar we goed over na moeten denken voor de login-flow, registratie-flow en beheren van je passkeys, maar ook bijvoorbeeld procedures aanpassen wanneer iemand niet meer kan inloggen en zijn er nog praktische zaken die we moeten bepalen ("migratie" van bestaande accounts, word het mogelijk om wachtwoorden uit te schakelen, dwingen we een bepaalde recoveryflow af, et cetera).
Dit in combinatie met een kleine groep gebruikers die er daadwerkelijk gebruik van gaat maken* maakt de rekensom voor de prioriteit duidelijk: complex + redelijk wat werk + kleine groep gebruikers. Dat wil niet zeggen dat het niet gaat gebeuren, maar wel dat er nu dingen zijn die een hogere prioriteit hebben.
* De vraag naar TOTP was destijds een waarvan we hebben geleerd dat er weliswaar een grote groep is die er potentieel wat aan heeft, maar dat de groep die het daadwerkelijk gebruikt een stuk kleiner blijkt te zijni7x schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 00:41:
Dat is wel begrijpelijk. Voor DPG wellicht wel een goede “trial” om zoiets met Tweakers te implementeren. Voor de UX is het niet onwaarschijnlijk dat zoiets op een later moment ook wel van toegevoegde waarde zou zijn op hun andere platforms.
Mooie insteek, deze gedachte was bij mij nog niet opgekomen. Als ik er nu zo even over nadenk, vrees ik echter dat dit nogal beperkt is.
DPG maakt gebruik van een centraal inlogsysteem waar Tweakers geen gebruik van maakt. De dingen waar wij tegenaan lopen en de technische kennis die wij van onze gebruikers mogen verwachten zijn heel anders dan die van de rest van DPG Media. Ik vrees dus dat er weinig te leren is, behalve misschien een paar
pointers hier en daar. Fijn dat je zo meedenkt

, ik schrijf 'm in elk geval op.