Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 09:16
Hier een ander probleem met de scanner en de app. Ik gebruik altijd internet bankieren op de pc en wil dat blijven doen. Een telefoon (veel te klein) gebruiken is als kijken naar de wereld via een sleutelgat. Maar dat terzijde.

Sinds ik de app heb (was nodig vanwege een reis naar het buitenland) en inlog op mijn pc, kan ik ook de scanner niet meer gebruiken en moet ik op de app bevestigen dat ik wil inloggen. Is nog mee te leven.

Maar nu had ik op mijn pc een betaling aangemaakt. Die staat ook netjes op de verzendlijst. Maar als ik hem wil verzenden, krijg ik de melding dat ik dit via de app moet bevestigen. Echter in de app is nergens een verzendlijst te vinden en kan ik dus ook nergens die overschrijving terugvinden om te bevestigen. Niet bij rekening, niet bij opdrachten (daar staan wel door mij handmatig aangemaakte periodieke betalingen), niet bij service. Nergens.

Resultaat is dat ik een via de pc aangemaakte overschrijving dus niet meer kan verzenden. Enige oplossing lijkt te zijn om de overschrijving op de pc te verwijderen en hem dan in de app opnieuw aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

wildpicture schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:26:
Hier een ander probleem met de scanner en de app. Ik gebruik altijd internet bankieren op de pc en wil dat blijven doen. Een telefoon (veel te klein) gebruiken is als kijken naar de wereld via een sleutelgat. Maar dat terzijde.

Sinds ik de app heb (was nodig vanwege een reis naar het buitenland) en inlog op mijn pc, kan ik ook de scanner niet meer gebruiken en moet ik op de app bevestigen dat ik wil inloggen. Is nog mee te leven.

Maar nu had ik op mijn pc een betaling aangemaakt. Die staat ook netjes op de verzendlijst. Maar als ik hem wil verzenden, krijg ik de melding dat ik dit via de app moet bevestigen. Echter in de app is nergens een verzendlijst te vinden en kan ik dus ook nergens die overschrijving terugvinden om te bevestigen. Niet bij rekening, niet bij opdrachten (daar staan wel door mij handmatig aangemaakte periodieke betalingen), niet bij service. Nergens.

Resultaat is dat ik een via de pc aangemaakte overschrijving dus niet meer kan verzenden. Enige oplossing lijkt te zijn om de overschrijving op de pc te verwijderen en hem dan in de app opnieuw aan te maken.
Dan hangt de pushmelding, dit heb ik ook wel een gehad, je kunt dan 'refreshen' door omlaag te trekken dan krijg ik de melding wel direct daarna.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 09:16
Dat heb ik meermaals geprobeerd, net als de app afsluiten en opnieuw opstarten en inloggen. Hielp allemaal niks.

Uiteindelijk is het via een omweg wel gelukt. Via de app iets anders doen dat een browser op de telefoon opent. Ik ben naar incasso's gegaan. In die browser op mijn telefoon werd een internet bankieren sessie geopend. vervolgens ben ik in die sessie naar de verzendlijst gegaan en heb daar op verzenden geklikt. Toen werd ik weer naar de app gestuurd en kon daar bevestigen.

Ontzettend onlogisch en dom. Maar ik kon tenminste een betaling doen. Ik heb geen idee of dit bewust beleid is van ING om telebankieren af te bouwen een mensen naar de app te dwingen, of dat de ontwikkelaars niet meer na kunnen denken. Maar idioot is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Posts afgesplitst, als je 'n andere topic-titel wil, dien dan even 'n TR in.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

Qwerty-273

Meukposter

Hoe het in de praktijk werkt, geen idee. Maar volgens het stappenplan cq de theorie:
https://www.ing.nl/partic...nkieren/mobiel-bevestigen
Zo werkt het bevestigen van een betaling:
  • Zet je opdracht klaar in Mijn ING
  • Klik op ‘verzenden’. Je ziet nu een scherm die je verwijst naar je app.
  • Open de app en bevestig je opdracht(en)
Hoe kan ik een opdracht bevestigen?
Een opdracht bevestig je door je Mobiel Bankieren App te openen. Je krijgt dan automatisch de opdracht om goed te keuren in beeld. Zorg dat je pushnotificaties aanstaan om geen opdrachten te missen.
Als dat niet werkt, dan even bellen/mailen met ING ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Qwerty-273 op 17-05-2024 13:29 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.