Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Setje desktopspeakers. Geluidskwaliteit staat op 1, maar design is ook belangrijk. Een aantal eisen:

- actief
- digitale input, bij voorkeur USB. Ik heb ook een DAC (Topping D50s) op mijn bureau staan maar ik vind een all in pakketje fijner, mocht ik ze ooit ergens anders willen plaatsen en via Airplay/BT will aansturen.
- niet al te groot. Laten we zeggen een woofer van maximaal 5".
- enigszins leuk design is een pre.

Wat is je budget?
1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek luisteren en gamen. Ik vind een goed geluidsbeeld en helderheid een stuk belangrijker dan bass.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ja, nu gaan we. Ik ben zeer tevreden eigenaar van een setje LS50's i.c.m. een mooie versterker en sub. Ik vind ze ook nog eens prachtig - de LSX II (LT) ligt dus voor de hand. Ik twijfel echter. Ik heb ze beluisterd in een winkel, ik vind ze prima klinken, maar de wow factor ontbrak me. Voor de rest voldoen ze wel aan alle eisen.

Andere speakers die ik overweeg zijn de Eve Audio sc203. Ik vind ze niet heel mooi maar acceptabel, en ze schijnen goed te klinken. Daarnaast zijn Kanto's TUK speakers een kanshebber, maar wel erg groot - een beetje op de grens. De Kanto ORA's zien er ook leuk uit maar halen het denk ik niet bij de geluidskwaliteit van de overige speakers.

Ik heb ook kort de Genelec 8010's overwogen, maar dan mag ik weer een audio interface kopen voor de XLR aansluiting. Dat wordt hem niet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als er tweakers zijn met ervaring met de speakers die ik overweeg, dan hoor ik heel graag wat je ervaringen zijn. Alternatieve opties zijn ook meer dan welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 10:46
Desktop speakers kunnen maar zijn niet altijd hetzelfde als bookshelf speakers.
Desktop speakers zijn vaak nearfield speakers die je op je bureau zet en waar je dus relatief dicht bij zit.
Niet alle speakers klinken op hun best als je dichtbij zit.
Dus ook in de winkel best eens luisteren in een soortgelijke opstellen als dat je ze thuis zou gebruiken.

Ik heb al eens vaker de Klipsch The Fives aangehaald, maar die hebben een klassieker design wat mogelijk niet je ding is.
Die KEF en Kanto wat je aanhaalt scoren ook goed in reviews.
Veel succes in je zoektocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je budget iets omhoog kan: https://hifi.nl/artikel/3...eve-Canadese-rockers.html

Sowieso aanrader om even op hifi.nl te gaan zoeken naar actieve speakers, zitten onbekende maar goede speakers tussen :)

In de hifi wereld wordt ook steeds meer actieve speakers geleverd, dus denk dat je daar prima uit kunt kiezen. Zou ook even bij Teufel kijken bijvoorbeeld, zit weliswaar in een veel lager segment, maar ik vraag me af of je dat op je desktop echt gaat horen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)