Verzekerd pakket kwijtgeraakt, communicatie loopt stroef

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius Pc
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-06 22:28
beste tweakers

ik heb begin april een nieuwe ipad verstuurd naar een klant, met de aangetekend en verzekering optie tot €500,- na 3 dagen was het pakketje niet bij de klant, ik heb de code gekeken en wat bleek hij
lag al 3 dagen in het sorteer centrum, ik heb toen het serienummer van de ipad in mijn gsx account
gecheckt en wat bleek, de ipad was de avond ervoor geactiveerd en in gebruik genomen, kortom
is hij dus gewoon gejat bij post nl! de volgende dag post nl gemaild en gebeld met dit verhaal, de reactie was
we gaan uw pakket zoeken misschien vinden we het nog, na 1 week kreeg ik en mail met vragenlijst
en of ik de inkoop factuur, mijn bankafschrift en mailwisseling met klant kon sturen ( iets wat in mijn ogen veel te ver gaat) toch maar netjes gedaan en na 2 weken geen bericht, toen in 2 weken 4 mails gestuurd en 4 c gebeld en geen reactie op mails en ook aan de telefoon zeiden ze we nemen contact op, vandaag weer gebeld en de mederwerker vertelde me dat mijn case nu bij de juridische afdeling ligt en ik geduld moet hebben, heb gevraagd of dit normaal is dat het naar deze afdeling ging, dit was niet normaal maar op mijn vraag waarom
het daarheen gegaan is kwam geen antwoord, ik moest nog maar even geduld hebben maar ben ondertussen al 5 weken verder en €425 euro kwijt en heb het gevoel ze niks gaan betalen, iemand een tip hoe ik dit aan kan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

paQ

PostNL is wel berucht als het gaat om claims uitkeren.
Normaliter moet inkoopfactuur volstaan en verder zoeken ze het maar uit.
Het gekozen product is expliciet bedoeld om dit soort gezeik afgedekt te krijgen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 13:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Maak eens een (fatsoenlijke) tijdlijn zodat we makkelijker kunnen beoordelen welke stappen er (al) genomen kunnen worden, schrijf daarbij ook uit wat nu de reacties waren van postnl want die lijken nu meer te verwoorden hoe jij voelt wat er gecommuniceerd is, ook zou ik in jouw geval aangifte doen van vermissing of diefstal bij de politie en Apple, dan kan degene die de iPad nu heeft er voorlopig ook even niets meer mee, zoals je nu misschien wel merkt is interpunctie en het schrijven van aparte zinnen en alinea's ook iets wat de leesbaarheid zou kunnen verbeteren.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:45
Je trekt wat snel conclusies. Je denkt dat ze niet gaan uitkeren, maar brengt dat als een feit (zie topic titel). Begrijp dat het frustrerend is dat het lang op zich laat wachten en je hebt een sterke case te pakken. Tot het moment dat er uitsluitsel komt van PostNL kun je pas vervolgstappen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25

OMD

PostNL keert 99,9% van de verzekeringsclaims niet uit. Ze houden je extreem lang aan het lijntje om vervolgens je te wijzen op iets in de kleine lettertjes wat je niet kan bewijzen.

Hoewel je een sterke case hebt zal het een extreem lange adem worden (waarschijnlijk, mijn ervaring)

15 jaar -> 8 claims ingediend met vergelijkbaar verhaal. Geen euro gezien helaas.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-06 14:01
Ik denk dat je hier niet bij PostNL moet zijn, maar bij de politie. Je pakketje is niet verloren gegaan maar gestolen. Dat maakt dat het strafrecht relevant wordt. Je hebt hier ook de bewijzen voor in handen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

T i M schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:32:
Je trekt wat snel conclusies. Je denkt dat ze niet gaan uitkeren, maar brengt dat als een feit (zie topic titel). Begrijp dat het frustrerend is dat het lang op zich laat wachten en je hebt een sterke case te pakken. Tot het moment dat er uitsluitsel komt van PostNL kun je pas vervolgstappen ondernemen.
nou, dit had al lang afgehandeld kunnen / moeten zijn.
En bankafschrift? why?
Mailwisseling met klant? irrelevant.

Je sluit bij PostNL een verzekering af voor exact deze situatie. uitkeren die hap.
Als ze intern iemand 9terecht) verdenken van diefstal , dan zoekt hun interne 9juridische) afdeling dat maar uit, Daar heeft TS helemaal niets mee van doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ

paQ

Opifex schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:59:
Ik denk dat je hier niet bij PostNL moet zijn, maar bij de politie. Je pakketje is niet verloren gegaan maar gestolen. Dat maakt dat het strafrecht relevant wordt. Je hebt hier ook de bewijzen voor in handen.
echt niet
Het zal TS in geval van een claim worst wezen waar dat pakje terecht is gekomen. Hij heeft zich ingedekt tegen de inkoopwaarde van de iPad. Bij PostNL.

Normaliter is de route
- dient claim in want pakje nooit gearriveerd
- ontvanger verklaart niets te hebben ontvangen middels een formulier van geen ontvangst
- verzender dient inkoopnota in
- vervoerder keert uit

Dat de iPad intussen in gebruik is genomen levert alleen maar ruis op in dat traject, maar staat geheel los van de claim. PostNL kan niet bewijzen dat ze de iPad op het juiste adres hebben afgeleverd; hun traceerinformatie laat dat immers ook niet zien, en ze kunnen het pakje echt niet ineens boven water krijgen als de iPad ondertussen door iemand in gebruik is genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:47

Dennis1812

Amateur prutser

Opifex schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:59:
PostNL hoort dan aangifte te doen. Immers is het pakket in hun handen gestolen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik neem aan dat je al aangifte hebt gedaan bij de politie en de diefstal bij Apple hebt gemeld?
Als het serienummer door Apple geblokkeerd wordt is de iPad zelf nutteloos, dus dat is je enige optie hier. Dan krijg je je geld niet zomaar terug, maar loopt er in ieder geval niet iemand rond met een gratis iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:16
OMD schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:46:
PostNL keert 99,9% van de verzekeringsclaims niet uit. Ze houden je extreem lang aan het lijntje om vervolgens je te wijzen op iets in de kleine lettertjes wat je niet kan bewijzen.

Hoewel je een sterke case hebt zal het een extreem lange adem worden (waarschijnlijk, mijn ervaring)

15 jaar -> 8 claims ingediend met vergelijkbaar verhaal. Geen euro gezien helaas.
Tja ik dreigde gewoon met een dagvaarding (nadat ik ze al in gebreke heb gesteld) en kosten als ze binnen 2 weken niet betaalden (na 2 mnd aan het lijntje), die al klaar lag, toen kwam het geld snel. Maar je moet ze wel wat tijd geven.

[ Voor 8% gewijzigd door grasmanek94 op 17-05-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:43
Oon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:33:
Ik neem aan dat je al aangifte hebt gedaan bij de politie en de diefstal bij Apple hebt gemeld?
Als het serienummer door Apple geblokkeerd wordt is de iPad zelf nutteloos, dus dat is je enige optie hier. Dan krijg je je geld niet zomaar terug, maar loopt er in ieder geval niet iemand rond met een gratis iPad.
Dat lijkt mij flink off-topic hier. Het hele doel van TS is juist om het geld terug te krijgen (of iPad bij klant). Verder kan het TS hoogstwaarschijnlijk weinig schelen of de iPad kapot, vermist of gestolen is. Aangifte of diefstal gaat hier de TS dus niets helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

vanaalten schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:45:
[...]

Dat lijkt mij flink off-topic hier. Het hele doel van TS is juist om het geld terug te krijgen (of iPad bij klant). Verder kan het TS hoogstwaarschijnlijk weinig schelen of de iPad kapot, vermist of gestolen is. Aangifte of diefstal gaat hier de TS dus niets helpen.
????

TS vraagt hoe hij dit aan moet pakken, dit is het antwoord. Aangifte doen, diefstal melden bij Apple, PostNL hierop wijzen. Die aangifte zet PostNL misschien aan tot oplossing, want dat maakt het duidelijk dat TS serieus is én dat hij PostNL als verantwoordelijke ziet. Aangifte tegen PostNL doet de politie niks mee, maar het feit dat die aangifte er is is wel degelijk heel relevant en belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46
Oon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:15:
[...]

????

TS vraagt hoe hij dit aan moet pakken, dit is het antwoord. Aangifte doen, diefstal melden bij Apple, PostNL hierop wijzen. Die aangifte zet PostNL misschien aan tot oplossing, want dat maakt het duidelijk dat TS serieus is én dat hij PostNL als verantwoordelijke ziet. Aangifte tegen PostNL doet de politie niks mee, maar het feit dat die aangifte er is is wel degelijk heel relevant en belangrijk.
Er is misschien juridisch niets van TS gestolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rogar schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Het is pas van zijn klant als het geleverd is, dus als die iPad inderdaad gestolen is (niet slechts kwijtgeraakt, maar gebaseerd op gegevens lijkt het gestolen), is het dus iets waar hij eigenaar van is gestolen. Wie zou anders de eigenaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Rogar schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Het zou ook verduistering kunnen zijn. Bij diefstal is het trouwens niet zo dat aangifte alleen kan worden gedaan door degene van wie is gestolen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:46
Sissors schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:56:
[...]

Het is pas van zijn klant als het geleverd is, dus als die iPad inderdaad gestolen is (niet slechts kwijtgeraakt, maar gebaseerd op gegevens lijkt het gestolen), is het dus iets waar hij eigenaar van is gestolen. Wie zou anders de eigenaar zijn?
Geen idee wie anders inderdaad. Vandaar ook de vraag O-)
fopjurist schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Het zou ook verduistering kunnen zijn. Bij diefstal is het trouwens niet zo dat aangifte alleen kan worden gedaan door degene van wie is gestolen.
Ook dat wist ik niet. Ik was in de veronderstelling dat je altijd een partij/belanghebbende moet zijn om aangifte te kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:43
Oon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:15:
[...]

????

Ik zou vooral niet de boel complexer maken met een aangifte. Nog afgezien van dat je niet weet of de iPad gestolen, verduisterd of gewoon bezorgd is wil je niet de situatie ingewikkelder maken: dan gaat PostNL wellicht niet alleen het interne, maar ook politieonderzoek afwachten.

Het is volgens mij eenvoudigweg: contract met PostNL om pakket te bezorgen. Dat is niet gebeurd (aantonen door tracking-info van PostNL zelf te laten zien) en volgens het contract is er een vergoeding van toepassing. Als PostNL hier niet binnen redelijke tijd aan wil voldoen lijken mij civiel juridische stappen de meest zinnige optie: in gebreke stellen en daarna dagvaarding opstellen.

Maar goed, ik ben geen jurist, dus wellicht dat er beter advies mogelijk is. Maar ik denk dat meer partijen (politie) erbij halen het alleen ingewikkelder maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel aangepast zodat deze wat meer de lading dekt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

vanaalten schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:38:
[...]

Ik zou vooral niet de boel complexer maken met een aangifte. Nog afgezien van dat je niet weet of de iPad gestolen, verduisterd of gewoon bezorgd is wil je niet de situatie ingewikkelder maken: dan gaat PostNL wellicht niet alleen het interne, maar ook politieonderzoek afwachten.
Dat weet je dus wel. De iPad is geactiveerd, dus deze is van TS gestolen.
Het is volgens mij eenvoudigweg: contract met PostNL om pakket te bezorgen. Dat is niet gebeurd (aantonen door tracking-info van PostNL zelf te laten zien) en volgens het contract is er een vergoeding van toepassing. Als PostNL hier niet binnen redelijke tijd aan wil voldoen lijken mij civiel juridische stappen de meest zinnige optie: in gebreke stellen en daarna dagvaarding opstellen.
8)7 Je hebt het over niet complexer maken en dan begin je over een civiele procedure, dan is aangifte doen en PostNL daarmee aansporen om het op te lossen toch echt wel 10x makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-06 11:40
Doorlooptijd van een onderzoek bij Postnl is afhankelijk van hoe hard je achter ze aan zit 2 tot 6 maanden. Het geld heb ik wel teruggekregen als het artikel alsnog niet werd gevonden. Maar PostNL is super optimistisch over de kans iets terug te vinden en dat blijven ze lang....in de hoop dat je afhaakt denk ik.

Al die tijd weet niemand iets en hoor je niets, tot het geld opeens op je rekening staat.

Ze zsm. ingebreke stellen is de eerste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:05
OMD schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:46:

Dit vind ik wel shocking.

Je verstuurt niet voor niets een aangetekend pakket en verzekering tot 500 euro.

Dat PostNL zo moeilijk vind ik echt ongelooflijk. Goed om daar in de toekomst rekening mee te houden.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
paQ schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:20:

echt niet
Het zal TS in geval van een claim worst wezen waar dat pakje terecht is gekomen. Hij heeft zich ingedekt tegen de inkoopwaarde van de iPad. Bij PostNL.
En PostNL (als dader) weigert uit te keren. Aangifte bij de politie is dus de volgende stap. Bovendien: bij diefstal keert een verzekering doorgaans niet uit. Die verzekering is om beschadigde of verloren gegane pakjes te vergoeden.
Normaliter is de route
Normaliter, maar PostNL weigert dus die route te bewandelen zoals uit de TS op te maken is. Bovendien is dat heus niet zo "normaliter". Zoals al meermaals vermeld in deze thread: koerierdiensten zullen er alles aan doen om niet uit te moeten betalen.
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:25:
PostNL hoort dan aangifte te doen. Immers is het pakket in hun handen gestolen.
Zeker en vast niet!

Het pakketje van TS is gestolen door (een vertegenwoordiger van) PostNL. TS dient dan ook klacht in te dienen tegen PostNL. PostNL kan uiteraard nog steeds klacht indienen tegen onbekenden of tegen een eigen medewerker, maar daar heeft TS niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Opifex schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:26:
[...]

En PostNL (als dader) weigert uit te keren. Aangifte bij de politie is dus de volgende stap. Bovendien: bij diefstal keert een verzekering doorgaans niet uit. Die verzekering is om beschadigde of verloren gegane pakjes te vergoeden.

[...]

Normaliter, maar PostNL weigert dus die route te bewandelen zoals uit de TS op te maken is. Bovendien is dat heus niet zo "normaliter". Zoals al meermaals vermeld in deze thread: koerierdiensten zullen er alles aan doen om niet uit te moeten betalen.

[...]

Zeker en vast niet!

Het pakketje van TS is gestolen door (een vertegenwoordiger van) PostNL. TS dient dan ook klacht in te dienen tegen PostNL. PostNL kan uiteraard nog steeds klacht indienen tegen onbekenden of tegen een eigen medewerker, maar daar heeft TS niets mee te maken.
Eerst praat je over politie aangifte en strafrecht. En nu over een klacht bij PostNl.
Dat zijn 2 hele verschillende zaken.

Aanspreekpunt voor TS blijft PostNL. Niet de politie of een derde partij.
Tas heeft een verzekering afgesloten bij PostNL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:32:

Eerst praat je over politie aangifte en strafrecht. En nu over een klacht bij PostNl.
Dat zijn 2 hele verschillende zaken.
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man
. Er staat "klacht indienen tegen PostNL". Niet "bij". Diefstal (of verduistering, wat zoals fopjurist reeds aangaf mogelijk de correctere term is in deze casus) valt in ieder geval onder het strafrecht.
Aanspreekpunt voor TS blijft PostNL. Niet de politie of een derde partij.
Het pakje is niet "zoek" geraakt. Het pakje is op wederrechtelijke wijze ontvreemd. Bovendien verzaakt PostNL zelf aan haar verplichtingen als aanspreekpunt. De enige partij die dus nog relevant is, is de politie. Het is hun taak om misdrijven (zoals diefstal en verduistering) te onderzoeken. Dat is niet de taak van PostNL, hoe graag ze dat zelf ook willen om hun potjes toe te dekken.
Tas heeft een verzekering afgesloten bij PostNL.
Zoals ik eerder al zei: een verzekering tegen schade of verlies van pakketje. Bij diefstal keert dit soort verzekering niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 17-05-2024 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Misschien dat TS eerst gewoon eens het onderzoek van PostNL moet afwachten.
Voordat er procedures gestart gaan worden tegen wie dan ook.

Er staan vast en zeker termijnen vast hiervoor.
En anders bij PostNl een klacht neerleggen.

Het pakket is gestolen van PostNL. Niet van TS.
Als PostNL vind dat er diefstal is gepleegd mag PostNL dat verder regelen.
Je bent daar verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:38
Dennis1812 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:19:
Misschien dat TS eerst gewoon eens het onderzoek van PostNL moet afwachten.
Voordat er procedures gestart gaan worden tegen wie dan ook.

Er staan vast en zeker termijnen vast hiervoor.
En anders bij PostNl een klacht neerleggen.

Het pakket is gestolen van PostNL. Niet van TS.
Als PostNL vind dat er diefstal is gepleegd mag PostNL dat verder regelen.
Je bent daar verzekerd.
Maar TS was nog wel de eigenaar van het pakket. En beide partijen kunnen aangifte doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Opifex schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:26:
[...]

[...]

[...]

Zeker en vast niet!

Je moet die kant helemaal niet op gaan /willen.
Aanspraak maken op de afgenomen dienst. De rest is niet relevant voor de afhandeling.

Je moet helemaal niet spreken over diefstal. Kun je nieteens hard maken.
Voor hetzelfde geld is het zonder te scannen bij iemand anders afgeleverd.

Pakketje is vooralsnog verloren wanneer postnl het niet aan je kan overhandigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:28
Wat ik nergens in de topicstart lees, heeft de klant niet gewoon de ipad en die ook gewoon in gebruik?

Systeem van postnl en consorten klopt wel vaker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:38
ozzynator schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:15:
Wat ik nergens in de topicstart lees, heeft de klant niet gewoon de ipad en die ook gewoon in gebruik?

Systeem van postnl en consorten klopt wel vaker niet.
klopt ik heb tig pakketjes volgens T&T niet ontvangen.
Pagina: 1