Sinds een aantal weken bewonen wij ons nieuwe huis (bouwjaar 1965) en we willen binnenkort graag wat verbouwingen doen (badkamer, toilet en elektrische kookplaat plaatsen). Nu zit er blijkbaar in een kamer op de benedenverdieping een luik naar een (tweede) kruipruimte, deze willen wij dus bereikbaar maken voor de verbouwingen. Bovenop ligt een pvc vloer, daaronder een egalisatielaag en daaronder een laag woonbeton. Volgens de vorige bewoners kun je in het woonbeton de randen van de luik zien, dus het idee is om het luik daar weer open te slijpen. Maar daarvoor moet dus eerst de pvc vloer en de laag egalisatie eruit.
De vloer krijg ik er redelijk makkelijk uit met een hittepistool, maar de egalisatie is erg lastig en ik wil niet de vloer eronder te veel beschadigen. Hebben jullie tips om deze egalisatielaag op een klein stuk (waar het luik zit) te verwijderen?
Alvast bedankt voor de hulp!
De vloer krijg ik er redelijk makkelijk uit met een hittepistool, maar de egalisatie is erg lastig en ik wil niet de vloer eronder te veel beschadigen. Hebben jullie tips om deze egalisatielaag op een klein stuk (waar het luik zit) te verwijderen?
Alvast bedankt voor de hulp!