Kruipruimte luik toegankelijk maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 23:23
Sinds een aantal weken bewonen wij ons nieuwe huis (bouwjaar 1965) en we willen binnenkort graag wat verbouwingen doen (badkamer, toilet en elektrische kookplaat plaatsen). Nu zit er blijkbaar in een kamer op de benedenverdieping een luik naar een (tweede) kruipruimte, deze willen wij dus bereikbaar maken voor de verbouwingen. Bovenop ligt een pvc vloer, daaronder een egalisatielaag en daaronder een laag woonbeton. Volgens de vorige bewoners kun je in het woonbeton de randen van de luik zien, dus het idee is om het luik daar weer open te slijpen. Maar daarvoor moet dus eerst de pvc vloer en de laag egalisatie eruit.

De vloer krijg ik er redelijk makkelijk uit met een hittepistool, maar de egalisatie is erg lastig en ik wil niet de vloer eronder te veel beschadigen. Hebben jullie tips om deze egalisatielaag op een klein stuk (waar het luik zit) te verwijderen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Slijpen met diamantschijfje? Denk ook aan serieuze afzuiging.

Als de egaline kapot mag; stuk slaan met een vuistje.

[ Voor 31% gewijzigd door teacher op 16-05-2024 22:24 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
teacher schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:22:
Slijpen met diamantschijfje? Denk ook aan serieuze afzuiging.

Als de egaline kapot mag; stuk slaan met een vuistje.
De egaline mag lokaal kapot op dat stuk waar het luik zit. De rest van de vloer moet namelijk heel blijven. Zal morgen eens voorzichtig kijken of ik het los kan hakken, zonder dat het de vloer onder mee breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:22
inslijpen/zagen op de rand ander breekt het op zeker af waar jij niet wil dat het breekt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:36
Kun je op een andere plek wel onder het huis komen?

Je kunt ook onder je fundering doorgraven om de andere compartimenten te bereiken...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
Ondertussen heb ik de metalen rand vrijgemaakt, dus de rand van de bak en de rand van het frame. Maar ik krijg er nog geen beweging in. Het is ook een vrij groot luik vol met beton, dus wellicht is het wat uitgezet en drukken de metalen randen nu strak tegen elkaar. Mijn idee nu is om alle beton uit de bak (het luik) te hakken, of hebben jullie andere ideeën die nog zouden kunnen werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhntZFHNiE7FmvWwiTNd7m8PTvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZBJ4ksHmMu5jkfzXpLjvz6A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik zie een bout.. zit die bout vast?

zoja, balk hout eroverheen, bout aan hout vast zetten.
en dan wiggen/krik/breekijzer gebruiken om van de balk een hefboom te maken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
jack zomer schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:01:
ik zie een bout.. zit die bout vast?

zoja, balk hout eroverheen, bout aan hout vast zetten.
en dan wiggen/krik/breekijzer gebruiken om van de balk een hefboom te maken
Die in het midden heb ik er zelf ingezet, toen wist ik nog niet dat er in de hoeken ook punten zaten om bouten in te draaien. Maar inderdaad een goed idee om een hefboom te maken om extra kracht te kunnen zetten. Ben alleen bang voor het gewicht van dat luik, ik wil het luik wel snel weer terug kunnen plaatsen omdat ik bang ben dat die ruimte heel vochtig gaat zijn en mogelijk dus beschimmeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
DennisUniOn schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:07:
[...]

Die in het midden heb ik er zelf ingezet, toen wist ik nog niet dat er in de hoeken ook punten zaten om bouten in de draaien.
ja dat vraag ik mij af.
ik geef toe heb nooit een luik met bouten gehad. maar zitten die 4 hoekbouten in het luik zelf?
Of zitten die 4 hoekbouten in het frame vast, en zit het luik dus nu aan het frame vast?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisUniOn
jack zomer schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:18:
[...]

ja dat vraag ik mij af.
ik geef toe heb nooit een luik met bouten gehad. maar zitten die 4 hoekbouten in het luik zelf?
Of zitten die 4 hoekbouten in het frame vast, en zit het luik dus nu aan het frame vast?
Volgens de bewoners die dit ooit geplaatst hebben kun je daar een handvat indraaien in de hoeken om hem op te tillen (zie deze foto van internet: https://www.bouwinfo.be/b...e7bcc5dafee56c118e75b.jpg)

Maar ik denk dat het nu dus muurvast zit door uitzetting…
Pagina: 1