UTP Punt lage mbps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Dag allen,

Het UTP punt in m’n woonkamer geeft een tragere snelheid door dan m’n andere punten. Ik hoor zo’n 600-700mbps te halen maar ik haal uit dat punt maar zo’n 100 mbps. M’n switch geeft het ook aan via een oranje signaal. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Zit wel gewoon cat 6 kabel in net zoals alle andere kabels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4TwT1bvuYLtH4gf18Ek_pte9p8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dji8Ou7uvn8Wi9zm3pIJOcB7.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: excuus, post kan verwijderd worden. Heb het probleem gevonden. M’n tv (LG OLED65C8PLA) kan kennelijk via bekabeld internet maar een hele lage snelheid halen (via wifi zelfs sneller dan bekabeld).

[ Voor 12% gewijzigd door LennartTW94 op 16-05-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:13
Aankomende kabel testen, waarschijnlijk slecht gekrimpt.

[ Voor 68% gewijzigd door Dyckie op 16-05-2024 22:09 ]

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De kabel is niet goed afgemonteerd? Met 4 van de 8 aders goed aangesloten werkt 100Mbps, dat is waarschijnlijk wat je nu ervaart.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:20
LennartTW94 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:51:
Dag allen,

Het UTP punt in m’n woonkamer geeft een tragere snelheid door dan m’n andere punten. Ik hoor zo’n 600-700mbps te halen maar ik haal uit dat punt maar zo’n 100 mbps. M’n switch geeft het ook aan via een oranje signaal. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Zit wel gewoon cat 6 kabel in net zoals alle andere kabels.

[Afbeelding]
1 van je 8 aders is beschadigd of niet juist aangesloten in de wandcontactdoos of rj 45 stekker.

Een ander optie is dat je poort op de switch max 100 staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
100 Mbps is een probleem in de kabel of switch, wissel eens twee kabels om, als ie ook op een andere poort oranje wordt is het je kabel.

Kabel tester van €15 erop en testen maar.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
LennartTW94 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:51:
Edit: excuus, post kan verwijderd worden. Heb het probleem gevonden. M’n tv (LG OLED65C8PLA) kan kennelijk via bekabeld internet maar een hele lage snelheid halen (via wifi zelfs sneller dan bekabeld).
Zelden doen tv's meer dan fast-ethernet. Eventueel kun je een gigabit usb-adapter proberen, mocht je een snellere verbinding nodig hebben, ik durf alleen niet te zeggen welke chipsets precies worden ondersteund.
Pagina: 1