Chello - geen file down, wel up met messenger??

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ik kan sinds kort geen bestanden meer downloaden (van verschillende personen) met de microsoft messenger. Ik kan ze weer wel uploaden. Het gaat om chello in Rotterdam Noord, weet iemand waar het aan kan liggen?

btw: verschillende windows geprobeerd en downloaden met bijv download accellerator is geen probleem.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Hebben we met @home hier ook gehad. Toen hadden ze het netwerk intern beveiligd zodat je geen bestanden kon ontvangen van mensen die ook bij @home zaten. In een command prompt route add <ip van vriend> <ip gateway> doen was de oplossing. Wel allebei doen, anders werkt het niet.

Misschien werkt dit ook bij jou.
Succes!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Je zit niet achter een NAT-router?? Anders moet je ff poorten mappen... Hoe dat moet kun je hier vinden:

[topic=184484/1/50]

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Topicstarter
Ik weet niet wat een NAT router is maar ik zit rechtstreeks aan mijn kabelmodem. En het doet zich pas sinds kort voor. Heeft de messenger iets met poort 80 te maken? Ik kan dus wel iets sturen. Kan het dan nog steeds dat die poort dicht zou zitten een kant op misschien?

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 09:44 schreef shotputty het volgende:
Ik weet niet wat een NAT router is maar ik zit rechtstreeks aan mijn kabelmodem. En het doet zich pas sinds kort voor. Heeft de messenger iets met poort 80 te maken? Ik kan dus wel iets sturen. Kan het dan nog steeds dat die poort dicht zou zitten een kant op misschien?
Heb je misschien een firewal geinstalleerd?? Poort 80 is bedoel voor het http protocol. Messenger gebruikt voot zijn berichten geloof ik 1873 (uit mijn hoofd).

Verwijderd

Trouwens ik zit ook in Rotterdam (Kralingen) en mij lukt het ook niet. Ook niet als ik mijn vuurmuur uit zet.

• shotputty

shotputty

I&#039;ll be back

Topicstarter
Ik had pas geleden 120MB ge-upload. Is dat een reden voor chello om iets te blokkeren? Is dat vervelend voor iemand als ik dat doe?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het feit dat je wel kunt uppen, maar niet kan ontvangen betekend dat het kwa poortsettings aan jouw kant mis gaat.

Ik gok op een firewall :P
Pagina: 1