Wat voor vlekken zijn dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hyt4H41/9-AA73-C06-F3-B6-4-F70-A612-4-F4-D25-B68-C7-E-1-102-o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/86DPLSj/2757-AC55-3-A62-491-A-B669-F35-A1-B42-E883-1-102-o.jpg

Sinds een maand zie ik deze vlekken, het breidt zich niet uit en is niet vochtig (op gevoel). het lijkt dat het gips/latex loslaat. als ik erover wrijf , verpoedert het en ruikt naar vers gips.
Met een IR-camera zie ik ook niet een duidelijke vochtplek.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CVWDSyL/0880-BC29-03-BC-4-E32-9874-176944-FD128-A.jpg

De muur was een bakstenen binnenmuur, er is hierop gestuct en wit muurverf gesaust. Al 3 jaar geleden.
De muur erachter is een toiletmuur zonder leidingen.
De plek is ook op 1 etage hoog (is net overloop)
Huisluchtvochtigheid ligt tussen 45-60%.

Een waterlek lijkt het me niet, omdat de vlekken zich niet uitbreiden, schimmel ook niet. optrekend vocht zie ik beneden ook niet. (bij plint is er ook niks).

Wat kan het zijn? iemand een idee? en hoe los ik het op?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:45
In mijn eerste indruk lijkt dit op schimmel.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Lijkt op zoutuitbloei

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Panzer_V schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:35:
In mijn eerste indruk lijkt dit op schimmel.
Witte schimmel is te herkennen aan de spierwitte kleur, pluizige en draderige uitstraling.
Het is niet harig

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het wordt in iedergeval veroorzaakt door doorslaand of optrekkend vocht. door jaren optrekkend vocht kunnen er ook zouten meekomen. en kunnen schimmels ontstaan (vaak beide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
twain4me schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:58:
Het wordt in iedergeval veroorzaakt door doorslaand of optrekkend vocht. door jaren optrekkend vocht kunnen er ook zouten meekomen. en kunnen schimmels ontstaan (vaak beide)
Als het een buitenmuur is of een doorlopend muur, dan kan het wel. Maar die muur is van een trapgat, eronder is ook geen muur, maar een plafond welke geen vochtplekken heeft. Daarom vind ik het zo mysterieus.

zoutuitbloei lijkt het er wel meest op als ik google images moet geloven.

Pagina: 1