Extra fietsketting, 8mm of 10mm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb twee nieuwe e-bikes gekocht en kom er niet helemaal uit met betrekking tot het extra slot. Ik heb er al een ART2 ringslot van AXA op geplaatst. Maar daarnaast wil ik een extra slot voor in een bewaakte stalling of als ik 5 minuten in een supermarkt sta of voor op mijn werk.

De opties die ik heb overwogen zijn:

AXA Fold
Kort getest, ziet er strak uit, maar het is erg onhandig (in mijn optiek) om de fiets te bevestigen aan een paal, vrijwel niet te doen door de korte lengte. Niet flexibel en daardoor ook niet door wiel en frame te halen

AXA Foldable
Heeft mijn voorkeur, alleen zijn er twee versies die in aanmerking komen: Foldable 800 van 100cm en 8mm gehard stalen ketting of Foldable 1000 van 105cm en 10mm gehard stalen ketting met ART2 certificering.

En nu gaat het mij even over het verschil tussen 8mm of 10mm. Die laatste is ART2 gecertificeerd. Wat zegt dat precies en is dat alleen voor een verzekering van belang (heb ik daar niet voor nodig). Of is 10mm aangetoond moeilijker open te breken? Of is 8mm al voldoende en bied het vrijwel dezelfde bescherming als 10mm. Het scheelt 600 gram, dus als 8mm voldoende is, dan wordt het die.

Daarnaast heb ik voor op mijn werk nog een oude insteekketting, die ik als 3e slot aan de fiets kan bevestigen. Een U-slot heb ik overwogen, maar daarmee zet ik ook fiets niet met frame aan wiel en paal.

Antwoord en advies wordt gewaardeerd!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
Nu ja, hier de 800:

YouTube: AXA Faltschloss Foldable Lock 800 geknackt mit Bolzenschneider

Ik vraag me af of dat bij de 1000 ook lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ah, dat is niet best. De vraag is inderdaad of het bij een Foldable 1000 met ART2 certificering ook zo werkt. Uiteraard uiteindelijk wel, maar niet in zo'n korte tijd?

De reacties onder de video geven wel aan dat het 'lekker makkelijk is vanaf de grond'. En dat 8mm prima zou moeten zijn als het slot niet op de grond ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 16-05-2024 19:42 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags