Wat verwacht je van ons? Na een paar maanden geen gebruikt te maken door een verhuizing doet mijn pc nu raar na het transport. (Probleem is dat het signaal van de GPU naar de monitor steeds weg val en elke keer het beeld een momentje zwart word of dat er artifacts in het beeld langs komen.
Er vervelend tijden het typen van deze post... verdenk zelf iets met de GPU ofzo want toen ik gisteren er een 2e displayport kabel er bij stak was het probleem even over, al begint het nu met deze kabel ook.... en als het beeld zwart is werkt het monitor menu gewoon nog, dus zit mogelijk iets los in de kast of kan oververhitting zijn, is best warm deze week.....)
Maar goed los van dit probleem welke ik mogelijk met wat aandacht ook wel zou kunnen oplossen, zit ik nu ook te kijken wat het me kost om te upgrade naar iets nieuws en sneler.
Computer is uit feb 2019 maar kan hierdoor best wel wat dingen meenemen waar ik van denk dat die zelfs na 5 jaar nog best goed en snel zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming en af en toe wat 3d tekenen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 a 2000 euro max. als ik er dan weer een heel stel jaren vanaf ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als het beter is om onderstaande te vervangen voor overal balans of dat dat onderdeel nu een bottleneck vorm hoor ik het graag.
Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz 3.60 GHz
Corsair Force MP510
Samsung 970 Evo Plus 1TB
16gb RAM zijn, Corsair Vengeance LPX 16 GB 4 strips van 4gb elk.
PHANTEKS Eclipse P600S Silent Midi-Tower, Tempered Glass
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe Videokaart en wat daar voor nodig is? heb nu de RTX 2080
Wat voor voeding komt er bij kijjken voor een nieuwe GPU ?
Heb nu een HX750 en heb ook nog ergens een be quiet! Pure Power 11 volledig ongebruikt liggen, had het gekocht om een computer te maken maar bleek meer kapot te zijn, denk dat het een 700w is want ik had een 600w besteld maar ze hadden toen de verkeerde opgestuurd maar hoeveel verkeerd weet ik zo uit mijn hoofd niet meer, alleen dat het hoger was.
En dan wat voor moederbord heb ik nodig bij een nieuwe GPU? of is mijn huidige nog geschikt? Heb nu een Z390 Aorus Pro-CF. Maar kan op deze geen windows 11 installeren, niet belangrijk voor nu, aangezien ik 10 gebruik maar misschien over een paar jaar.
Daarnaast zou iets meer schijftruimte wel fijn zijn.
.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nope.
Ga je overklokken?
niet zolang het niet nodig is?
Er vervelend tijden het typen van deze post... verdenk zelf iets met de GPU ofzo want toen ik gisteren er een 2e displayport kabel er bij stak was het probleem even over, al begint het nu met deze kabel ook.... en als het beeld zwart is werkt het monitor menu gewoon nog, dus zit mogelijk iets los in de kast of kan oververhitting zijn, is best warm deze week.....)
Maar goed los van dit probleem welke ik mogelijk met wat aandacht ook wel zou kunnen oplossen, zit ik nu ook te kijken wat het me kost om te upgrade naar iets nieuws en sneler.
Computer is uit feb 2019 maar kan hierdoor best wel wat dingen meenemen waar ik van denk dat die zelfs na 5 jaar nog best goed en snel zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming en af en toe wat 3d tekenen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 a 2000 euro max. als ik er dan weer een heel stel jaren vanaf ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als het beter is om onderstaande te vervangen voor overal balans of dat dat onderdeel nu een bottleneck vorm hoor ik het graag.
Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz 3.60 GHz
Corsair Force MP510
Samsung 970 Evo Plus 1TB
16gb RAM zijn, Corsair Vengeance LPX 16 GB 4 strips van 4gb elk.
PHANTEKS Eclipse P600S Silent Midi-Tower, Tempered Glass
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe Videokaart en wat daar voor nodig is? heb nu de RTX 2080
Wat voor voeding komt er bij kijjken voor een nieuwe GPU ?
Heb nu een HX750 en heb ook nog ergens een be quiet! Pure Power 11 volledig ongebruikt liggen, had het gekocht om een computer te maken maar bleek meer kapot te zijn, denk dat het een 700w is want ik had een 600w besteld maar ze hadden toen de verkeerde opgestuurd maar hoeveel verkeerd weet ik zo uit mijn hoofd niet meer, alleen dat het hoger was.
En dan wat voor moederbord heb ik nodig bij een nieuwe GPU? of is mijn huidige nog geschikt? Heb nu een Z390 Aorus Pro-CF. Maar kan op deze geen windows 11 installeren, niet belangrijk voor nu, aangezien ik 10 gebruik maar misschien over een paar jaar.
Daarnaast zou iets meer schijftruimte wel fijn zijn.
.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nope.
Ga je overklokken?
niet zolang het niet nodig is?