Gisteren kreeg ik voor het eerst in jaren weer eens zo’n verschrikkelijk Blue screen of death in windows 11.
Na opnieuw opstarten boot het systeem niet meer. Mijn beide SSD’s worden gedetecteerd, zo lijkt het, maar zijn in de BIOS niet als opstartmedia te vinden bij de bootable devices. Alleen opstart via ipv4 en ipv6 wordt aangeboden.
Ik zou denken dat het defect gaan van de main SSD met het OS mogelijk een oorzaak kan zijn voor een BSOD, maar is het dan niet gek dat ik ineens beide SSD’s niet meer kan vinden bij de bootable devices, en ze verder in “healthy” staat worden gezien door diskpart?
Zie ook onderstaande screenshots.
Heeft iemand nog oplossingsrichtingen om te proberen? Dank alvast!
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Windows 11;
- Samsung 970 EVO Plus NVMe SSD;
- Samsung 860 QVO SATA SSD.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- “power cycle” geprobeerd met de SATA SSD;
- opstartherstel met Windows bootable usb drive -> er worden geen opstartpartities gevonden;
- chkdsk /F
...
:strip_exif()/f/image/DiRLylvbDAd6McT9G35davqf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iBqloLD5trnY3Q40mvFqvBvQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fv8qfVKD5kpnxo9A6b7UxJ8r.jpg?f=fotoalbum_large)
Na opnieuw opstarten boot het systeem niet meer. Mijn beide SSD’s worden gedetecteerd, zo lijkt het, maar zijn in de BIOS niet als opstartmedia te vinden bij de bootable devices. Alleen opstart via ipv4 en ipv6 wordt aangeboden.
Ik zou denken dat het defect gaan van de main SSD met het OS mogelijk een oorzaak kan zijn voor een BSOD, maar is het dan niet gek dat ik ineens beide SSD’s niet meer kan vinden bij de bootable devices, en ze verder in “healthy” staat worden gezien door diskpart?
Zie ook onderstaande screenshots.
Heeft iemand nog oplossingsrichtingen om te proberen? Dank alvast!
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Windows 11;
- Samsung 970 EVO Plus NVMe SSD;
- Samsung 860 QVO SATA SSD.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- “power cycle” geprobeerd met de SATA SSD;
- opstartherstel met Windows bootable usb drive -> er worden geen opstartpartities gevonden;
- chkdsk /F
...
:strip_exif()/f/image/DiRLylvbDAd6McT9G35davqf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iBqloLD5trnY3Q40mvFqvBvQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fv8qfVKD5kpnxo9A6b7UxJ8r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H1YU3FUaY34jr8SScUY0NhJv.jpg?f=fotoalbum_large)