De connector plug van mijn e-bike adapter is afgebroken in de batterij. Nu kan ik deze niet meer opladen aangezien er een stuk metaal van de oude plug is vastgesmolten aan de connector en het een nieuwe plug blokkeert.
Deze DC plug was al eens zelf gesoldeerd, nadat ik de originele gesloopt had
:strip_exif()/f/image/pZoxoQ5Pi9hhbFt16HDvrdH2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ybMzWcYsKwadS6VjuJsqLKgi.jpg?f=fotoalbum_large)
De vervangende plug die nu ook gesloopt is:
:strip_exif()/f/image/z9Ez0hJJxGezC5UTBD8c5SvT.jpg?f=fotoalbum_large)
De fietsaccu, een Turnlife TL-36130A (36V) heeft een zekering die ik er uitgehaald heb.
:strip_exif()/f/image/xJzD2ZCE39E0Ns7Dq1a9HgFO.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar het lijkt me nog steeds te gevaarlijk wanneer ik aan de connector zit of het stuk metaal eruit probeer te halen, de zekering eruit halen heeft in ieder geval niet geholpen. Zelfs met een houten tandenstoker vonkt het. Ik ben eerlijk gezegd te bang om het verder te proberen
(video is alweer verwijderd) https://streamable.com/d6gq1m
Het probleem is dat ik niet zomaar een vervangende fietsaccu kan bestellen. Deze lijkt na even googlen niet meer verkocht te worden, alleen bedrijven die een revisie voor grotere accucapaciteit aanbieden. Ik heb wel nog 1 maand garantie voor de accu maar daar heb ik waarschijnlijk geen recht op door een zelf veroorzaakte defect.
Mijn vraag is hoe ik de batterij op een veilige manier mogelijk nog kan repareren, en of ik het anders naar de milieustraat moet brengen?
(De e-bike is een Popal Sway en de adapter is een Sans SSLC084V42 met 42V, 2A output en een 2,1 x 5,5 mm DC connector)
Deze DC plug was al eens zelf gesoldeerd, nadat ik de originele gesloopt had
:strip_exif()/f/image/pZoxoQ5Pi9hhbFt16HDvrdH2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ybMzWcYsKwadS6VjuJsqLKgi.jpg?f=fotoalbum_large)
De vervangende plug die nu ook gesloopt is:
:strip_exif()/f/image/z9Ez0hJJxGezC5UTBD8c5SvT.jpg?f=fotoalbum_large)
De fietsaccu, een Turnlife TL-36130A (36V) heeft een zekering die ik er uitgehaald heb.
:strip_exif()/f/image/xJzD2ZCE39E0Ns7Dq1a9HgFO.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar het lijkt me nog steeds te gevaarlijk wanneer ik aan de connector zit of het stuk metaal eruit probeer te halen, de zekering eruit halen heeft in ieder geval niet geholpen. Zelfs met een houten tandenstoker vonkt het. Ik ben eerlijk gezegd te bang om het verder te proberen

(video is alweer verwijderd) https://streamable.com/d6gq1m
Het probleem is dat ik niet zomaar een vervangende fietsaccu kan bestellen. Deze lijkt na even googlen niet meer verkocht te worden, alleen bedrijven die een revisie voor grotere accucapaciteit aanbieden. Ik heb wel nog 1 maand garantie voor de accu maar daar heb ik waarschijnlijk geen recht op door een zelf veroorzaakte defect.
Mijn vraag is hoe ik de batterij op een veilige manier mogelijk nog kan repareren, en of ik het anders naar de milieustraat moet brengen?
(De e-bike is een Popal Sway en de adapter is een Sans SSLC084V42 met 42V, 2A output en een 2,1 x 5,5 mm DC connector)