Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ng
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-05-2024
Mijn Gigabyte 4080 Eagle OC begint te thermal throttlen door een te hoge hotspot van rond de 105-112C. De GPU zelf is tijdens een stresstest maar -+72C. Er is dus een delta van meer als 30C. De plek waar ik deze kaart heb gekocht verklaart dit als "normaal" en niet meteen als een probleem. Ik kom naar jullie voor advies over wat ik kan doen en proberen.

Ik heb deze temperaturen gemeten d.m.v. 3DMark Stress Test en ook door RDR2 Benchmark.

Geprobeerde dingen:
  • Ik heb tot nu toe geprobeerd mijn kast vlak te leggen met zijpaneel open --> geen verschil
  • Zijpaneel open met kast recht --> geen verschil
Graag voeg ik toe dat mijn vriend die dezelfde config heeft (kast, fan setup en een vertical mount op een 4080 SUPER FE) veel lagere temps heeft. Bij hem is de max GPU Temp rond de 70C en is zijn hotspot maar 80C.

Mijn specs:
  • Lian Li O11D
  • 4080 Eagle OC (V-Mounted)
  • Intake langs onder en zijkant, exhaust langs boven
Ik kijk uit naar wat jullie te zeggen hebben, want dit probleem zit me tot over mijn oren. :'(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05 12:45
4080 is moeilijke chip om te koelen,
ik zou gigabyte mailen of die met rma kan, of anders zelf de koelpasta mag doen zonder de garantie te breken,
want de koelpasta zit niet helemaal lekker,

heb dit vaker gezien met een 4080 en 4080s dont ask me how i know:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ng
bumtroll schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:29:
4080 is moeilijke chip om te koelen,
ik zou gigabyte mailen of die met rma kan, of anders zelf de koelpasta mag doen zonder de garantie te breken,
want de koelpasta zit niet helemaal lekker,

heb dit vaker gezien met een 4080 en 4080s dont ask me how i know:).
Moet eens kijken hoe ik dit ga aanpakken. De plek waar ik hem heb aangekocht die wilt hem terugsturen naar Gigabyte, uiteindelijk bepaalt Gigabyte of er een defect is of niet en repareert de kaart enkel als er een defect is, anders sturen ze hem gewoon terug op. Dan ben ik hem wel 4-8 weken kwijt :? .

Denk je dat zij dit zullen zien als een defect? Want in mijn hoofd is een GPU die throttled niet normaal :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05 12:45
ben je binnen de 14 dagen van aankoop? en heb je hem online besteld?
zo ja stuur terug onder koop wet afstand krijg je geld terug en bestel een nieuwe:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:04
Throttling is een defect ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ng
bumtroll schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:13:
ben je binnen de 14 dagen van aankoop? en heb je hem online besteld?
zo ja stuur terug onder koop wet afstand krijg je geld terug en bestel een nieuwe:)
Nope, zit helaas niet meer binnen 14 dagen van aankoop. Probleem valt mij nu pas na 8 maanden op. 8)7

Ik ga eens kijken of het misschien dan toch aan de vertical mount kan liggen vooraleer ik hem opstuur en hem kwijt ben voor mogelijks 4 weken of langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ng
Dat dacht ik dus ook, maar ik heb gehoord van de verkoper dat er gevallen zijn waarin de fabrikant dit gewoon als een werkend product goedkeurt. We zullen zien...
Pagina: 1