Beste Mede Tweakers,
Paar dagen terug heb ik een nieuwe monitor gekregen (ACER XV322QUPBMIIPPR)
Het is een 2K 32inch 144hz scherm, sinds ik deze monitor gebruik crashed Rust (en andere games zoals GTA en F1). Soms krijg ik een blue screen, soms word alles gewoon zwart en sluit mijn game af. Dit gebeurt tijdens het gamen als ook soms in het startscherm. Voor dat ik deze monitor had, had ik dit probleem niet.
Ik gebruik nu de dp kabel die er bij zat, heb ook mijn oude dp kabel geprobeerd maar zelf resultaat (kabel was van een 4k monitor 60hz). Heb een paar maand terug een nieuwe build gebouwd, denk niet dat mijn pc het scherm niet aan kan.
Als ik mijn oud scherm aansluit kan ik perfect gamen zonder problemen dus zit eerder te denken aan de dp kabel.
Zit er verschil in dp kabels? Zo ja waar moet ik opletten?
Pc Specs:
Psu: Be quit 1000W
Gpu:Powercolor Radeon RX 7900 XTX 24gb
Moederbord: Gigabyte B650 Gaming X AX
Cpu: Amd Ryzen 7 7800X3D
Ram: G skill DDR5 Trident Z5 RGB 2x16GB 6400
SSD: 2x Samsung 980 PRO 2TB M.2 SSD
Cooling: Corsair ICUE H150I PRO XT
Bedankt!
Paar dagen terug heb ik een nieuwe monitor gekregen (ACER XV322QUPBMIIPPR)
Het is een 2K 32inch 144hz scherm, sinds ik deze monitor gebruik crashed Rust (en andere games zoals GTA en F1). Soms krijg ik een blue screen, soms word alles gewoon zwart en sluit mijn game af. Dit gebeurt tijdens het gamen als ook soms in het startscherm. Voor dat ik deze monitor had, had ik dit probleem niet.
Ik gebruik nu de dp kabel die er bij zat, heb ook mijn oude dp kabel geprobeerd maar zelf resultaat (kabel was van een 4k monitor 60hz). Heb een paar maand terug een nieuwe build gebouwd, denk niet dat mijn pc het scherm niet aan kan.
Als ik mijn oud scherm aansluit kan ik perfect gamen zonder problemen dus zit eerder te denken aan de dp kabel.
Zit er verschil in dp kabels? Zo ja waar moet ik opletten?
Pc Specs:
Psu: Be quit 1000W
Gpu:Powercolor Radeon RX 7900 XTX 24gb
Moederbord: Gigabyte B650 Gaming X AX
Cpu: Amd Ryzen 7 7800X3D
Ram: G skill DDR5 Trident Z5 RGB 2x16GB 6400
SSD: 2x Samsung 980 PRO 2TB M.2 SSD
Cooling: Corsair ICUE H150I PRO XT
Bedankt!