Kan een sleutelbos vast komen te zitten in wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:49
Noem het toeval, maar we zijn binnenshuis een sleutelbos verloren, en sinds kort maakt de wasmachine (LG) hele vreemde geluiden af en toe.

Dat een sleutel tussen de trommel/pomp door kan schieten snap ik, maar lukt dit met een sleutelbos ook?

Ik ben voornemens de wasmachine zelf open te halen, en vraag me af of ik me kan beperken tot de achterkant. Of moeten eerst alle panelen eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:39
Heb je gekeken in het rubber achter de deur?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 13:04
Deur openen en dan het rubber manchet verwijderen.

Zaklampje meenemen 9 van de 10 keer ligt die onderin de kuip, zie je de bos niet draai dan de trommel. Vergeet ook niet in het afvoer gat te kijken van de kuip.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
nodri2000 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:04:
Deur openen en dan het rubber manchet verwijderen.

Zaklampje meenemen 9 van de 10 keer ligt die onderin de kuip, zie je de bos niet draai dan de trommel. Vergeet ook niet in het afvoer gat te kijken van de kuip.
Kan dat zonder de machine helemaal deels te demonteren? Ik zie een soort borg ring zitten. Heb je nog tips voor deze twee linker handen hoe dit aan te pakken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-06 16:17
FJP84 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:51:
[...]

Kan dat zonder de machine helemaal deels te demonteren? Ik zie een soort borg ring zitten. Heb je nog tips voor deze twee linker handen hoe dit aan te pakken? 8)7
even kijken of er een service handleiding online te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Dank. Handleiding gevonden alleen niets over het manchet. Eerst nog maar wat wasjes draaien, ging vandaag goed blijkbaar.

LG gecontact om te kijken wat een service monteur kost. Eigenlijk geen zin om zelf aan te modderen, al doe ik morgen misschien een poging, om de borgring los te halen om achter het manchet te kijken ipv helemaal te verwijderen. Zit er niet op te wachten om helemaal niet te kunnen wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
FJP84 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:49:
Dank. Handleiding gevonden alleen niets over het manchet. Eerst nog maar wat wasjes draaien, ging vandaag goed blijkbaar.

LG gecontact om te kijken wat een service monteur kost. Eigenlijk geen zin om zelf aan te modderen, al doe ik morgen misschien een poging, om de borgring los te halen om achter het manchet te kijken ipv helemaal te verwijderen. Zit er niet op te wachten om helemaal niet te kunnen wassen.
Als je zoekt op manchet verwijderen LG wasmachine kom je een heel eind.

Wat ik weet is dat er in de meeste manchetten een veerring zit een aka je deze verwijdert kun je het manchet er zo uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:08

Reptile209

- gers -

Kijk, voordat je aan het manchet begint, eerst even in het filter. Dat zit meestal onderaan de voorkant van de machine. Let op: komt mogelijk een paar liter water uit als je hem opent!
Als je geluk hebt, zijn je sleutels daar al in terecht gekomen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
FJP84 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:09:
maar lukt dit met een sleutelbos ook?
In principe niet. De ruimte tussen trommel en kuip is maar een paar mm voor (festival) muntjes, bh beugels, spijkers, schroeven, bitjes, ijs/lollystokjes, etc. (ik kom vanalles tegen bij reparaties).
Een bos sleutels is meestal al te dik (net als een ritssluiting, die zit dan klem ertussen).

Maar dat de LG rare geluiden maakt duid wel op een probleem.
Kantel desnoods de machine naar voren en draai de trommel rond.

Zit er iets tussen, dan heeft het manchet loshalen 0% nut.
Dan moet je een trommelrib loshalen en zoeken in het gat (of voorkant er af, dus manchet los, en dan de kuip afvoer los en hopen dat het daar ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door DJMaze op 19-05-2024 16:45 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
DJMaze schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:38:
[...]

In principe niet. De ruimte tussen trommel en kuip is maar een paar mm voor (festival) muntjes, bh beugels, spijkers, schroeven, bitjes, ijs/lollystokjes, etc. (ik kom vanalles tegen bij reparaties).
Een bos sleutels is meestal al te dik (net als een ritssluiting, die zit dan klem ertussen).

Maar dat de LG rare geluiden maakt duid wel op een probleem.
Kantel desnoods de machine naar voren en draai de trommel rond.

Zit er iets tussen, dan heeft het manchet loshalen 0% nut.
Dan moet je een trommelrib loshalen en zoeken in het gat (of voorkant er af, dus manchet los, en dan de kuip afvoer los en hopen dat het daar ligt.
Mwoah, zo klein is het niet. Ik heb verscheidene sokken, lego en zelfs een duplo blok tussen trommel en kuip verwijdert. Moet er wel bij zeggen dat dit allemaal BSH machines waren, misschien is die van LG kleiner. Sleutelbos is ook relatief, 3 sleutels maakt al een bos, dat kan makkelijk tussen manchet en kuip in.

Pagina: 1