Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:30
Ik zoek een?
Een 65" TV, liever 75" maar dat gaat niet door de beugel door mijn vriendin. We zitten op 4,5 meter :D.

Wat is je budget?
Ik zat eerst op 3000 euro als max, nu is het door een nieuwe keuze opgeschoven naar 4000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken, Netflix, Films, niet zozeer me PC er op. Wie weet ooit is een keer een console, ben een verwent PC gamer maar heb een kleine die er aan komt, dus PC doe ik ook al tijden niet meer aan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nou, ik heb al een TV stand besteld van VEBOS waar een samsung TV op kan en een soundbar. Ik heb de Q990C soundbar set gekozen omdat het goed samenwerkt met een Samsung TV. Vroeger toen ik jong was wist ik hier en der nog wel wat van TV's, verkocht ze bij BCC, maar dat is alweer 15 jaar geleden. Nu met mijn vriendin samenwonen en wil ik wel een goede TV aanschaffen die lang meegaat.

Ik heb dus een deal gekregen voor de 65QN800C (van 2799) voor 1999, nou neem ik de 990C set, en de Vebos set voor de achterste speakers en kom nabij 2880 euro uit totaal en leek me een goed deal.

Nou zit ik in een woonkamer met 7 ramen, van 2.3 meter hoog en 80cm breed dus er is best wat licht inval. We krijgen semi-transparante plissegordijnen die wel gaan helpen, maar ik haat reflectie.

Gisteren zag ik opeens de S95D van Samsung (met die matte coating) en in de winkel leek het me top. Nu 3499 en kan hem meekrijgen voor 2900.

Mijn vraag is meer, welke van de 2 zouden jullie eventueel aanraden? op de TV stand past alleen Samsung, maar als er eventueel een andere merk is die evengoed of beter is, kan ik die nog retourneren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:31

Umbrah

The Incredible MapMan

Is die stand niet gewoon voorzien van een vesa mount? Ik ben de laatste jaren qua tv's niet zo'n fan van de kwaliteit en software van Samsung. Hoe belangrijk zijn zaken als contrast voor je? Qua de soundbar hoef je alleen maar op de aanwezigheid van eARC te letten en dat hebben de meeste Hdmi tv's wel. Zelfs veel glossy oleds (voor dat geld zijn weinig LCDs de moeite waard, zelfs goede FALD schermen halen het zeker voor films niet bij oled contrast, iets wat je in winkels niet goed kan zien vanwege de slechte instellen en omgeving, check rtings voor goeie reviews) hebben steeds vaker goede anti reflectie coatings.

Veel tv's zijn gewoon vesa 400x400, staat vast op je beugel wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:30
Umbrah schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:46:
Is die stand niet gewoon voorzien van een vesa mount? Ik ben de laatste jaren qua tv's niet zo'n fan van de kwaliteit en software van Samsung. Hoe belangrijk zijn zaken als contrast voor je? Qua de soundbar hoef je alleen maar op de aanwezigheid van eARC te letten en dat hebben de meeste Hdmi tv's wel. Zelfs veel glossy oleds (voor dat geld zijn weinig LCDs de moeite waard, zelfs goede FALD schermen halen het zeker voor films niet bij oled contrast, iets wat je in winkels niet goed kan zien vanwege de slechte instellen en omgeving, check rtings voor goeie reviews) hebben steeds vaker goede anti reflectie coatings.

Veel tv's zijn gewoon vesa 400x400, staat vast op je beugel wat het is.
Ja sorry, de TV stand is inderdaad VESA mount. Ik dacht dat door q symphony het beste was om het te pairen met een Samsung TV. Ik wilde echt voor de Neo QLED 8k 800C gaan, ook omdat het bijna 900 euro korting is. Maar ik weet wel door veel lichtinval, straks zie ik veel reflectie en ga ik er aan storen. Software maakt me niet heel erg uit, gebruik ook een Apple TV, of de KPN TV+ kastje. Contract? Ik wil gewoon mooi helder beeld, kleur etc. In de winkel zag het er goed uit, ben helaas te lang uit TV land geweest en het is best overweldigend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:31

Umbrah

The Incredible MapMan

QLED = geen OLED, maar gewoon LCD met een fancy laagje. ALS je LCD wilt, dan is zeker voor een TV een kenmerk als FALD belangrijk (zeker als je HDR belangrijk vindt). En in de winkel vergelijk je geen TV's. Ze staan namelijk allemaal op zoete kleurstokjes kleuren met overgesatureerde demo's die zaken als contrast, banding, motion clarity, en dat soort zaken verstoppen.

Wat je bovendien nu hebt geselecteerd is een 8K TV... 8K content is er niet, en net zoals 4K voor 43" en kleiner is 8K eigenlijk niet de moeite waard onder de ~150" vanaf 3 meter. Bovendien vindt ik van de 8K TV die je gekozen hebt (de 800C) nogal wat issues, zoals:

- Backlight bleeding (het ís immers een VA-LCD paneel)
- Problemen met aanhechting van backpanel/stevigheid

Een EVO C3 kost je ongeveer €1500, en dus nog minder dan de €1900 voor die 8K LCD:

uitvoering: LG OLED evo C3 65" (C35) Zwart

Een S95C kost je ongeveer €2k:

uitvoering: Samsung OLED S95C 65" Zwart

En in LCD land heb je de Bravia XR-65 met miniLED voor backlight met een zowaar redelijke hoeveelheid FALD zones (480 zones waarbij QD-OLED en OLED's elke pixel afzonderlijk hebben):

uitvoering: Sony Bravia XR-65X95L Zwart

Denk als je in pricewatch gaat filteren dat de ondersteunde HDR standaarden nuttig kunnen zijn. Voor mij was een andere dealbreaker bij Samsung dat het geen Dolby Vision ondersteund.

LG heb ik zelf qua ook updates vertrouwen in (de ingebouwde netflix app werkt altijd beter dan een extern kastje), mijn bijna 7jr oude LG C7 kreeg gisteren zelfs nog een update!

[ Voor 18% gewijzigd door Umbrah op 16-05-2024 15:19 ]