Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 12:09

Robertos147

Volvo meneer

Topicstarter
Januari dit jaar heb ik een Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black case gekocht bij Megekko. Super blij met de looks en de filter mogelijkheden die al standaard zijn ingebouwd. Nu ging ik vandaag mijn systeem upgraden. Tot mijn verbazing kwam ik roest tegen op de schroeven en in de case zelf. :| Ik vroeg mij af of dit bij anderen ook zo is. Nee, ik woon niet op de Noordzee of een andere vochtige omgeving. De case staat in de hoek van de kamer, kozijn die open kan zit op 2 meter afstand. Ik had gehoopt dat een case van 130e wel wat beter gebouwd zou zijn.

De eerste foto is genomen met het houten frontje eraf, de schroeven zitten aan de bovenkant voor de usb/power knop. Tweede foto is genomen aan de achterkant, waar de duimschroef de zijkant bevestigt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puNaT-YJRyfmrCU7yCVNakZ2OR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyEvsE34mGUhtzEUnTXHNBi3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AitCJoLzPiH4WpdSVDeWgi_OrMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfywb4UnnCLt9KSnYWvZ6LuR.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:40
Nee, normaal is dit niet. Waarschijnlijk verkeerde of niet behandelde schroeven gebruikt bij de montage.
Ik zou persoonlijk direct contact opnemen met Fractal Design zelf, naar mijn ervaring zijn ze er enorm behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 18:55
heb dezelfde kast (van eind 2023) en heb even beide punten bekeken, heb geheel zwarte schroeven zonder roest of roest plekken.

Denk dat het inderdaad een geval van verkeerde schoeven is zoals : @DenHond ook aangeeft.

Verder vind ik de kast geweldig, veel positieve reacties krijg ik er vaak over! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Topicstarter
Thanks voor jullie reacties, ik heb contact opgenomen met Fractal. Waarschijnlijk is het dan gewoon een productiefout oid idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiela
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-07-2024
Blij dat ik dit topic vond.

Hoe is het afgelopen?

Zojuist de kast ontvangen en eigenlijk zie ik gelijk al roest op de schroeven.

Raden jullie aan hem terug te sturen en een nieuwe te bestellen, met risico dat de volgende dit ook weer heeft, of richting Fractal te reageren voor nieuwe schroeven?

Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Kiela op 04-07-2024 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Topicstarter
Kiela schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 23:05:
Blij dat ik dit topic vond.

Hoe is het afgelopen?

Zojuist de kast ontvangen en eigenlijk zie ik gelijk al roest op de schroeven.

Raden jullie aan hem terug te sturen en een nieuwe te bestellen, met risico dat de volgende dit ook weer heeft, of richting Fractal te reageren voor nieuwe schroeven?

Bedankt voor het meedenken.
Ik had contact opgenomen met Fractal zelf en zij zeiden dat ze geen vervangende onderdelen hebben. Ik moet contact opnemen met de verkoper, Megekko in mijn geval. Opzich ook wel logisch hoor, ik verwachtte dit antwoord al.

Ik heb dit alleen nog niet gedaan omdat ik er simpelweg geen zin/tijd voor heb. :') (Build weer omzetten in een andere kast, kut klusje, maar moet wel gebeuren.) Ik vind het wel echt slecht hoe dit mogelijk is. Daar ging Fractal dan niet op in. Mogelijk dat er een hele batch niet goed gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Blij dat ik dit topic heb gevonden, erg mooie kast met knoppen bovenop. Deze komt op m'n lijst.
(Wel jammer dat je roest op de schroefjes hebt, wel slordig)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Pagina: 1