Details in de nederlandse ramen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.483 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David233
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 28-05-2024
Goedendag,

Ik ben door mijn baas gevraagd om naar details van Nederlandse ramen te zoeken, ik weet dat in Nederland een specifiek profiel wordt gebruikt en ook de kleuren van de ramen zijn ongebruikelijk. Kunt u mij vertellen wat er nog meer ongewoon is aan Nederlandse ramen? Ik zou u zeer dankbaar zijn voor uw hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:49

orf

Wat voor niet-nederlanders ongebruikelijk is, is voor ons Nederlanders natuurlijk juist wel gebruikelijk.

Je kunt hier beginnen: https://www.joostdevree.nl/shtmls/letter_r.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David233
Bedankt voor je antwoord, dit is erg nuttig voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bedoel je ramen of kozijnen of ramen en kozijnen en ten opzichte van welk land, tenopzichte van duitsland zijn de verschillen bijvoorbeeld niet heel groot, ten opzichte van amerika wel. en ook niet onbelangrijk welk materiaal. dus bij voorkeur vul je even je Topic Start aan via het knopje: Wijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David233
Ik zou graag het verschil willen weten tussen Nederland en landen als Duitsland of België, ik bedoel PVC ramen, welk beslag wordt gebruikt, zijn de meest voorkomende kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

David233 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:08:
Ik zou graag het verschil willen weten tussen Nederland en landen als Duitsland of België, ik bedoel PVC ramen, welk beslag wordt gebruikt, zijn de meest voorkomende kleuren
Dat kan je toch heel eenvoudig vinden als je zoekt op kunststof kozijnen op Google.

Beslag zal wel gewoon normaal standaard metaal zijn, wellicht kan je daar ook nog wat in kiezen, en de kleur van het kozijn kan je gewoon kiezen. De meest voorkomende kleuren is gewoon wat iemand graag wil, want dat kan je zelf kiezen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

Nou het grote verschil tussen Nederland en Duitsland is dat Nederland vaak grote ramen richting de straat heeft. en Duitsland vaak kleine vierkante ramen, en de grotere ramen meer aan een andere kant zitten. in nederland vinden we het niet erg om wat inkijk te hebben. (met name bij koopwoningen, huurwoningen kom je meer tegen dat de boel potdicht zit)

Daarnaast zijn de afmetingen van kozijnen en ramen niet gestandaardiseerd in Nederland. elk huis is weer anders.

Draaikiep ramen worden ook veel meer gebruikt in duitsland. al heb ik wel het idee met de komst van kunstof kozijnen ze langzaam aan ook meer in Nederland toegepast worden

[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 17-05-2024 08:23 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David233
En kunt u mij vertellen welk kozijn populairder is, de gewone 82NL of de 82NL Retro? Hoe zit het met schuiframen? Ik begrijp dat het HST-systeem algemeen wordt gebruikt, maar hoe zit het met het PSK-systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

David233 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:34:
En kunt u mij vertellen welk kozijn populairder is, de gewone 82NL of de 82NL Retro? Hoe zit het met schuiframen? Ik begrijp dat het HST-systeem algemeen wordt gebruikt, maar hoe zit het met het PSK-systeem?
82NL en 82NLretro zijn typeaanduidingen van een specifieke fabrikant. Een beetje een vreemde vraag dus, het is alsof je zegt: "Ik heb een algemene vraag over auto's in Nederland. Welke auto is populairder: de Ford Mondeo 1.6 benzine of de Ford Mondeo 1.4 diesel?" :?

HST en PSK heeft niet zozeer met ramen te maken maar zijn systemen voor schuifpuien, die hebben beide een 'kantelsysteem' maar volgens mij wordt er in verreweg de meeste projecten een schuifpui geplaatst die enkel kan schuiven en niet kan kantelen (ik kan het mis hebben natuurlijk, ben al enige jaren niet meer werkzaam in de bouw)

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik mis de eigen inzet in dit hele verhaal en dat is wel de insteek van Tweakers.
Ik doe het topic dan op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.