Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-04 10:03
Ik heb eigenlijk een algemene en een specifieke vraag:

Specifieke vraag:
Mijn Samsung Galaxy S21 staat bekend om z'n "beperkte" batterijcapaciteit (4000mah). Met inderdaad dus snel leeg lopende batterij. Ik zie het niet zo zitten hiervoor alleen om een nieuwe telefoon te kopen (functioneert verder goed). Alle besparingsmogelijkheden (apps uitzetten, spaarmodus, etc. al doorgevoerd).

Zijn er mogelijkheden om er een zwaardere capaciteit in deze telefoon te (laten) plaatsen? Dan bedoel ik niet de batterij vervangen door een nieuwe van het hetzelfde type (met dezelfde capaciteit).

Algemene vraag:
Zijn er telefoons waarbij bovenstaand scenario wel kan? Zo ja, welke.

Ik hoor graag de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:11
Ik heb zelf ook een S21, die ik van plan ben te vervangen voor een Fold 6 bij release.

Mocht je er wel langer mee willen doen, is een vervanging van batterij wel een goede optie. Ter indicatie, mijn capaciteit en batterijgezondheid is momenteel nog 2791mah van 4000mah. Dat scheelt gigantisch en is ook goed merkbaar. Zo zou je waarschijnlijk weer een enorme boost ervaren.

Al getest? (Kan met apps als AccuBattery)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-05 23:01
Nee.

Er is geen ruimte voor. Er is ook geen telefoon waarbij dat wel het geval is.

Koop in dat geval een telefoon die al begint met een betere capaciteit.

Of koop een battery-case. Hoesje waar nog een extra batterij ingebouwd zit.
wordt je telefoon wel bulky en zwaar van.

[ Voor 27% gewijzigd door XelaRetak op 16-05-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:16
1) Ja, maar dan heb je ook andere achterkant nodig. Het is geen standaard aanpassing.

2) zelfde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dat is vrijwel niet mogelijk, de telefoon is ontworpen specifiek voor deze 4000mah accu en is daar qua hardware ook op gebouwd. Er is fysiek geen plek in de behuizing voor een grotere accu.

Waarschijnlijk is de telefoon al zo'n 3 jaar oud, veel opgeladen en daarmee de restcapaciteit flink gedaald. De Samsung Exynos 2100 SOC met bijbehorend Exynos modem is ook verre van zuinig in gebruik. Daar kan je niets aan veranderen.

Je zal nooit een uitzonderlijke accuduur met dit toestel gaan halen.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 16-05-2024 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:30
Nee dat wordt lastig en is ook onnodig. Als je er toch al geen problemen mee hebt dat je telefoon dikker wordt in je zak, dan kan je gewoon van die extra batterij hoesjes kopen. Ook nog lekker flexibel als je het een keer niet wil meeslepen, want dan haal je gewoon het hoesje eraf en laat je die thuis.

Deze bijvoorbeeld: https://www.smartphonehoe...-galaxy-s21-4800-mah.html

En zo houd je ook gewoon je garantie en hoef je niet in je telefoon te zagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
dehardstyler schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:23:
Nee dat wordt lastig en is ook onnodig. Als je er toch al geen problemen mee hebt dat je telefoon dikker wordt in je zak, dan kan je gewoon van die extra batterij hoesjes kopen. Ook nog lekker flexibel als je het een keer niet wil meeslepen, want dan haal je gewoon het hoesje eraf en laat je die thuis.

Deze bijvoorbeeld: https://www.smartphonehoe...-galaxy-s21-4800-mah.html

En zo houd je ook gewoon je garantie en hoef je niet in je telefoon te zagen. :P
Dat ziet er wel interessant uit. Dank. Maar hoe sluit je deze hoes dan aan op je telefoon? Hoe verkrijgt de telefoon de power van het hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
pastafan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:29:
[...]

Dat ziet er wel interessant uit. Dank. Maar hoe sluit je deze hoes dan aan op je telefoon? Hoe verkrijgt de telefoon de power van het hoesje?
Op de laatste foto zie je de USB-C aansluiting zitten aan de onderkant. Je laad ze dus allebei op en dan zijn ze allebei 100%. Dan doe je die hoes om je telefoon en dan zal je telefoon het grootste gedeelte van de dag op 100% blijven, tot de hoes leeg is en dan gaat je telefoon leeg.

Nu ik dit zo uitschrijf vraag ik mij wel af hoe goed dit voor je telefoon is, heb er namelijk zelf geen ervaring mee. Weet alleen dat deze hoesjes er zijn.

edit: wel irritant dat je dus 2 USB-C opladers nodig hebt om beide te laden. Had er liever 1 gezien met pass through, misschien dat iemand anders hier nog een voorbeeld heeft?

edit2: Ze bestaan wel met passthrough, dus dan laad je alleen de case / de telefoon op en dan worden ze beide opgeladen, dat lijkt mij voor jou gebruik beter. Dit is puur weer even een voorbeeld: https://www.amazon.com/NE...-Protective/dp/B08T6BHMNV

Je mag er nog net mee het vliegtuig in. :+ _O-

[ Voor 26% gewijzigd door dehardstyler op 16-05-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zie in de beschrijving/reviews staan dat die USB-aansluiting wel vrij fragiel is, dus dat je moet uitkijken met vaak het hoesje verwijderen en weer aansluiten.
Ik ben wel benieuwd hoe je het hoesje dan oplaadt. Ik gok dat er aan de onderkant gewoon ook een USB C aansluiting zit, maar dat is niet zo duidelijk te zien op de foto's.
Ook verwacht ik dat draadloos laden niet meer werkt omdat zo'n batterij een nogal dikke laag metaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
dehardstyler schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:35:
[...]

Op de laatste foto zie je de USB-C aansluiting zitten aan de onderkant. Je laad ze dus allebei op en dan zijn ze allebei 100%. Dan doe je die hoes om je telefoon en dan zal je telefoon het grootste gedeelte van de dag op 100% blijven, tot de hoes leeg is en dan gaat je telefoon leeg.

Nu ik dit zo uitschrijf vraag ik mij wel af hoe goed dit voor je telefoon is, heb er namelijk zelf geen ervaring mee. Weet alleen dat deze hoesjes er zijn.

edit: wel irritant dat je dus 2 USB-C opladers nodig hebt om beide te laden. Had er liever 1 gezien met pass through, misschien dat iemand anders hier nog een voorbeeld heeft?

edit2: Ze bestaan wel met passthrough, dus dan laad je alleen de case / de telefoon op en dan worden ze beide opgeladen, dat lijkt mij voor jou gebruik beter. Dit is puur weer even een voorbeeld: https://www.amazon.com/NE...-Protective/dp/B08T6BHMNV

Je mag er nog net mee het vliegtuig in. :+ _O-
Dank wederom. Maar die met passtrough is alleen voor de S21+ zie ik net. Ik zie zo geen optie voor de S21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Iedere keer het hoesje er afhalen/weer opzetten, zie ik niet zitten. Ik dacht aan een geintregreerde oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
pastafan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:49:
[...]

Dank wederom. Maar die met passtrough is alleen voor de S21+ zie ik net. Ik zie zo geen optie voor de S21
https://www.punkcase.com/...ion-s21-lifetime-exchange
★ HIGH CAPACITY 4800mAh RECHARGEABLE LITHUM BATTERY: Extend your battery life by 120% | IntelSwitch Technology: When recharging your battery case your S21 will be charged FIRST - Once completed the case will automatically switch to charge the battery case | 4 LED Indicator Lights: Know exactly how much charge is left in your battery case | 10 Built-in Safety Mechanisms to prevent your Galaxy S21 charging case from overheating and short-circuits
:)

edit: en extra mooi: deze staat dus niet de hele tijd aan zoals die eerste tip. Dus dan is je batterij ook niet de hele dag naar 100% aan het laden, wat mega slecht voor de batterij is.
pastafan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:51:
Iedere keer het hoesje er afhalen/weer opzetten, zie ik niet zitten. Ik dacht aan een geintregreerde oplossing
Ik geef je volledig gelijk, achteraf gezien was die eerst ook geen goede tip. Die gaat kapot na 5 keer er op en eraf.

[ Voor 6% gewijzigd door dehardstyler op 16-05-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
[quote]dehardstyler schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:55:
[...]

[...]

edit: en extra mooi: deze staat dus niet de hele tijd aan zoals die eerste tip. Dus dan is je batterij ook niet de hele dag naar 100% aan het laden, wat mega slecht voor de batterij is.

Wederom een heel mooie post, dank je!

Samengevat heb ik nu 2 opties:

1. Powercase bij Smartphonehoesjes.nl
2. PunkJuice battery case

Er zit een behoorlijk prijsverschil in. Zo'n 25 euro.

Kun je aangeven (of iemand anders) wat nu de exacte verschillen zijn? Behalve de kleur...

Ik heb nog de volgende vragen:
1. Bij de Punkjuice maak ik uit de beschrijving op het volgende: opladen gebeurt automatisch: eerst wordt de batterij van de S21 zelf opgeladen, is deze opgeladen dan switched de hoes automatisch naar de batterij in de hoes.
Is dit ook bij optie 1 het geval?

2. Bij gebruik van de telefoon:
Bij PunkJuice herleid ik uit de omschrijving dat eerst de batterij van de telefoon zelf (bijna) opgebruikt dient te worden, en je dan zelf (dvm de power knop) op de hoes, de hoesbatterij activeert.
Hoe werkt dit bij optie 1?

3. De PunkJuice heeft indicatoren hoeveel power er nog aanwezig is.
Heeft optie 1 dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
pastafan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:28:
[quote]dehardstyler schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:55:
[...]

[...]

Wederom een heel mooie post, dank je!

Samengevat heb ik nu 2 opties:

1. Powercase bij Smartphonehoesjes.nl
2. PunkJuice battery case

Er zit een behoorlijk prijsverschil in. Zo'n 25 euro.

Kun je aangeven (of iemand anders) wat nu de exacte verschillen zijn? Behalve de kleur...

Ik heb nog de volgende vragen:
1. Bij de Punkjuice maak ik uit de beschrijving op het volgende: opladen gebeurt automatisch: eerst wordt de batterij van de S21 zelf opgeladen, is deze opgeladen dan switched de hoes automatisch naar de batterij in de hoes.
Is dit ook bij optie 1 het geval?

2. Bij gebruik van de telefoon:
Bij PunkJuice herleid ik uit de omschrijving dat eerst de batterij van de telefoon zelf (bijna) opgebruikt dient te worden, en je dan zelf (dvm de power knop) op de hoes, de hoesbatterij activeert.
Hoe werkt dit bij optie 1?

3. De PunkJuice heeft indicatoren hoeveel power er nog aanwezig is.
Heeft optie 1 dit ook?
1. Nee, deze heeft helemaal geen slimmigheden, dus die blijft je telefoon de hele tijd opladen.
2. Ja, je kan met de Punkjuice zelf kiezen wanneer je gaat laden, simpelweg door deze aan te zetten.
3. Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
dehardstyler schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:02:
[...]

1. Nee, deze heeft helemaal geen slimmigheden, dus die blijft je telefoon de hele tijd opladen.
2. Ja, je kan met de Punkjuice zelf kiezen wanneer je gaat laden, simpelweg door deze aan te zetten.
3. Nee.
Wederom dank!
Pagina: 1