Kraan om cv-ketel bij te vullen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holger17
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-08 16:49
De druk van de cv-ketel is te laag en wij hebben nu geen warm water meer. Ik wil de cv-ketel gaan bijvullen, echter kan ik niet het kraantje vinden waarmee ik de ketel kan bijvullen. Waar kan ik dit kraantje vinden? Het is een studentenhuis dus het zou allemaal wel oude troep zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEW29krfNoncvVAweJlykp6IBs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKC0D0hKBxTWHbloLJcEIZxR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet dat hier het vulpunt van de ketel zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlTk1rtMZmOQyd4xd_kCzvu0zeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epfXzwtR4kw35QSAfP1FS289.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zit boven het expansievat van de cv ketel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvAMHvzls6-cv8q1CJ0nctMgBZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GEiQHF6XmbPlzu0IcfLsL5g.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is vlakbij de douche van onze woning, kan het dat linker kraantje zijn? Ik weet dat die rechter gas is en dat ik daar van af moet blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51cT2Av1cGKTDtLevBJfUhZ1c04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4d2agVsKQPimX3XnBR7ZQ1o.jpg?f=fotoalbum_large

Is het eventueel ook mogelijk om via een koppelstukje o.i.d. het te doen met de normale keukenkraan?

Beste antwoord (via Holger17 op 16-05-2024 15:15)

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Waarschijnlijk foto 1, rechts, daar onderop is een dekseltje dat kan je er alvast afschroeven. Dan kan je heel voorzichtig het hendeltje boven een emmertje een tikje opendraaien. Als er wat viezig water uit komt zal dat zeer waarschijnlijk het CV water zijn. Hier kan je een speciale slang met koppelingen op zetten. Bij vrijwel elke installatie laat de monteur een slang achter, deze kan bv 4 meter lang zijn en op de wasmachinekraan passen. Of inderdaad op die keukenkraan.

Alle kranen open (CV kraantje als tweede) , wijzertje naar 2 bar, alle kranen weer dicht (CV kraantje als eerste), slang weer ontkoppelen. Laat niets aangesloten zitten, ook niet 10 minuten als test of de CV weer warm wordt.

2e foto is de ontluchter en 3e foto is een algemene waterleidingkraan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:50
als eerste: waarom wil je dit zelf doen - laat dit je huisbaas doen?

als tweede: ja het kan met normale kraan.

als derde: hoe kunnen jullie een geen drinkwater kraan hebben? Is dit Belgie?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Waarschijnlijk foto 1, rechts, daar onderop is een dekseltje dat kan je er alvast afschroeven. Dan kan je heel voorzichtig het hendeltje boven een emmertje een tikje opendraaien. Als er wat viezig water uit komt zal dat zeer waarschijnlijk het CV water zijn. Hier kan je een speciale slang met koppelingen op zetten. Bij vrijwel elke installatie laat de monteur een slang achter, deze kan bv 4 meter lang zijn en op de wasmachinekraan passen. Of inderdaad op die keukenkraan.

Alle kranen open (CV kraantje als tweede) , wijzertje naar 2 bar, alle kranen weer dicht (CV kraantje als eerste), slang weer ontkoppelen. Laat niets aangesloten zitten, ook niet 10 minuten als test of de CV weer warm wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

99ruud99 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:16:

als derde: hoe kunnen jullie een geen drinkwater kraan hebben? Is dit Belgie?
Het is een studentenhuis, dat bordje hing eerst ergens anders ;)

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holger17
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-08 16:49
jnr24 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:29:

We hebben eindelijk weer warm water! Heel erg bedankt voor uw hulp! 8)