Gezinsauto, 2 kinderen (optie tot 3) + hond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 19:53
Wij zijn opzoek naar een nieuwe auto. We rijden op dit moment een Skoda Fabia uit 2007 en deze is op. Ik heb voorheen altijd lease gereden, maar sinds vorig jaar nieuwe werkgever en ga met de trein naar het werk.

Wij hebben 2 kinderen, een van 4 jaar en een van 3 maanden, mogelijk komt er nog een derde bij.

Pakket van eissen
- Budget max 20k
- Minimaal 110pk
- Hond + 3 kinderen moeten mee kunnen
- Voldoende ruimte, ook wanneer de kinderen een paar jaar ouder zijn
- Ruime kofferruimte ivm hond, kinderwagen
- Niet ouder dan 2017
- Voorkeur voor Japans of Koreaans
- Geen Franse auto

Nice to have
- Automaat
- Hybride
- Trekhaak

Ik heb een voorkeur voor Toyota ivm betrouwbaarheid. Hoewel ik de besturing van de Toyota's en Lexus'en, waarin ik heb gereden, niet briljant vind denk ik dat ik daar wel mee kan leven.

De Prius(+) valt af vanwege de prijs, bizar hoe duur deze tweedehands zijn. De Auris valt af omdat deze achterin blijkbaar te krap is.

Wij hebben nu ons oog laten vallen op een Toyota Corolla TS. Ik ben benieuwd of deze ruimer is dan de Auris.

Een alternatief is een Hyundai i30, deze zijn volgens mij ook zeer betrouwbaar, maar qua prijs een stuk aantrekkelijker.

Zijn er mensen met alternatieven of tips betreffende Corolla's of i30's waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stnkfst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 10:36
Mijn tip: Opel Astra. Ik heb er een uit 2020 en die is echt heel ruim. Ikzelf (1.93) kan er prima in zitten en dan is er achterin voldoende ruimte voor 2 kinderen van 9 en 10. Hondenbench in de kofferbak.

Ik zou hem zeker eens bekijken, want ook qua prijs is hij heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Toyota Avensis als je bij Toyota wil blijven. Ruim, voordelig en betrouwbaar.

Ben zelf een tijd geleden gegaan voor de Lexus RX. Zit eigenlijk alles wel op wat ook op moderne auto's zit en zijn degelijk. Wel duur in aanschaf, maar opties, betrouwbaarheid en motorisering maken een hoop goed. Dus je kunt gerust een wat ouder model pakken.

[ Voor 24% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-05-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Voor 20K kun je een hele mooie luxewagen van een jaartje of 10 oud krijgen.

Ik rijd zelf een Volvo V70 uit 2009 en dat is de fijnste auto waar ik ooit in heb gezeten, qua comfort een aantal niveau's boven de BMW en Mercedes, alleen niet alle nieuwste technische snufjes. Als mijn auto binnen nu en een jaar of 8 op zou zijn dan ga ik gewoon weer voor een V70, daarna wordt het lastig omdat ze maar t/m 2017 gemaakt zijn.

Verder heb ik in veel stations gereden, maar er zijn er weinig waar ik de mogelijkheid had om een driepersoons slaapbank of een zespersoons sta-tafel met 6 krukken in te vervoeren, en er zijn er weinig die zo heerlijk zacht rijden maar toch het vermogen hebben om op de snelweg even vlug in te halen of een volle aanhanger te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 20:16
Een outlander PHEV? Groot, plug in hybrid, trekhaak 1500kg, en evt korte afstanden elektrisch. Oerdegelijk japans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
STIMPPYYY schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:20:
Toyota Avensis als je bij Toyota wil blijven. Ruim, voordelig en betrouwbaar.

Ben zelf een tijd geleden gegaan voor de Lexus RX.
[...]
Ik heb ook gekeken naar een Avensis, dat is in principe ook nog een optie. Lexus is dan niet echt meteen iets wat ik zoek.
ErgoStijn schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:37:
Een outlander PHEV? Groot, plug in hybrid, trekhaak 1500kg, en evt korte afstanden elektrisch. Oerdegelijk japans.
Ik heb gekeken naar een ASX, schoonouders hebben zo'n ding. In eerste instantie was ik gecharmeerd, maar we hebben dat ding laatst mee gehad en dan is de kofferbak erg klein, paste de kinderwagen maar net in. Mogelijk is een dakkoffer, voor bijvoorbeeld vakanties, hier een uitkomst. Ik ga ook eens kijken naar een Outlander.

[ Voor 4% gewijzigd door Abom op 16-05-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Het is uiteindelijk een Toyota Corolla Touring Sports Business Plus geworden. We zijn gaan kijken naar een Comfort uitvoering, hoewel het een prima auto was en in principe aan al mijn eisen voldeed, toch iets verder gaan kijken en zo kwam ik de Business Plus uitvoering tegen.

Ik was verbaasd over de ruimte achterin, ik had veel minder gewacht. Daarnaast viel mij het rijgedrag van de 1.8 reuze mee. Ik heb een paar jaar geleden een Auris als leenauto gehad, waarvan ik het rijgedrag niet bijzonder plezierig vond. Nu moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen jaren een stuk rustiger ben gaan rijden, heeft er mogelijk ook mee te maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Abom schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Ik heb gekeken naar een ASX, schoonouders hebben zo'n ding. In eerste instantie was ik gecharmeerd, maar we hebben dat ding laatst mee gehad en dan is de kofferbak erg klein, paste de kinderwagen maar net in. Mogelijk is een dakkoffer, voor bijvoorbeeld vakanties, hier een uitkomst. Ik ga ook eens kijken naar een Outlander.
De Outlander is een stuk ruimer. Maar je komt wel in een bouwjaar kruk uit bij dit model.

Je zou een VW Touran kunnen overwegen. Ik rij deze zelf uit 2016 en bevalt prima. De dubbele koppelingsplaten zijn een zwak punt, deze moeten vervangen zijn.. want anders ga je die kosten zelf krijgen en die zijn niet mals. (2200 euro) Ook bij lagere km-standen (die van mij had 143k op de teller en zijn toen vervangen onder garantie)

Verder geen centje pijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 20-05-2024 10:28 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

3 kinderen en een hond in een Auris TS lijkt me geen pretje. Ik zou inderdaad eens kijken naar een Outlander als je Japans wil blijven rijden.

Wil je daar vanaf stappen dan kan ik je een Touran of S-Max van harte aanbevelen. Met name die laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12
Abom schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:14:
Het is uiteindelijk een Toyota Corolla Touring Sports Business Plus geworden. We zijn gaan kijken naar een Comfort uitvoering, hoewel het een prima auto was en in principe aan al mijn eisen voldeed, toch iets verder gaan kijken en zo kwam ik de Business Plus uitvoering tegen.

Ik was verbaasd over de ruimte achterin, ik had veel minder gewacht. Daarnaast viel mij het rijgedrag van de 1.8 reuze mee. Ik heb een paar jaar geleden een Auris als leenauto gehad, waarvan ik het rijgedrag niet bijzonder plezierig vond. Nu moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen jaren een stuk rustiger ben gaan rijden, heeft er mogelijk ook mee te maken. :D
Interessant, ben zelf ook aan het kijken.

Ik las zelf wel dat de Auris/Corolla helemaal niet zo ruim is achterin voor pubers/volwassenen. Klopt dat dan niet?

En dat de CVT motor best wat herrie kan maken. Plus dat het niet heel stil is in de auto.

Wat is het voordeel van business plus tov comfort?

En is het gelukt om binnen de 20k te blijven? Uit welk jaar en hoeveel km op de teller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-06 19:33
Is een ford kuga niks? Wat hoger, grote kofferbak mag een hoop trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11
Atomius schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:06:
[...]

Ik las zelf wel dat de Auris/Corolla helemaal niet zo ruim is achterin voor pubers/volwassenen. Klopt dat dan niet?

En dat de CVT motor best wat herrie kan maken. Plus dat het niet heel stil is in de auto.

En is het gelukt om binnen de 20k te blijven? Uit welk jaar en hoeveel km op de teller?
De TS is een station. daar zit best wat ruimte achterin.
Daarnaast is zijn oudste 4. Dus voordat die het krap krijgen op de achterbank is OP al lang aan een nieuwe auto toe.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
[...]

Business Plus heeft volgens mij een wat groter display in de auto, meer opties om je rugleuning in te stellen, achterramen donkerder en ik dacht ook dat je spiegels automatisch inklapten.

Als je flink gas geeft, geeft deze inderdaad een hoop lawaai want het is een 1.8 zonder turbo. Als je snelheid of meer vermogen belangrijk vindt of misschien regelmatig in de bergen op vakantie gaat met flinke belading zou ik de 2.0 pakken. Echter met kinderen gewoon lekker rustig aan rijden is echt prima, in de zomer haalt die zo 1 op 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:49
Abom schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:14:

Ik betwijfel of je hier drie kinderzitjes op de achterbank gaat krijgen, gezien de middelste plek geen volwaardige stoel is.
Omdat wij drie kinderen hebben hebben we recent een Kia Carens gekocht. Wel wat ouder dan wat jij op het oog hebt, maar drie volwaardige stoelen als achterbank, hierdoor passen er drie kinderstoeltjes. En zelfs dat is al niet super ruim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Gefeliciteerd met de aankoop van een Toyota Corolla Touring Sports Business Plus

Maar budget was toch 20k ?

Of heeft die al meer dan 100.xxx gelopen, en 1e versie ? ( met knoppen op scherm ipv touchscreen )

[ Voor 36% gewijzigd door londemanmp op 20-05-2024 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
Falcon schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:27:
[...]

De Outlander is een stuk ruimer. Maar je komt wel in een bouwjaar kruk uit bij dit model.

Je zou een VW Touran kunnen overwegen. Ik rij deze zelf uit 2016 en bevalt prima. De dubbele koppelingsplaten zijn een zwak punt, deze moeten vervangen zijn.. want anders ga je die kosten zelf krijgen en die zijn niet mals. (2200 euro) Ook bij lagere km-standen (die van mij had 143k op de teller en zijn toen vervangen onder garantie)

Verder geen centje pijn.
Wij hoeven geen 3 kinderstoeltjes achterin, twee maximaal en dan (ooit) de derde in het midden. We hebben op dit moment 2 kinderen en de derde is (nog) niet in productie. Tegen de tijd dat de derde achterin mag/moet, kan de oudste in het midden zitten. Vindt hij vast niet fijn, maar so be it. Vroeger met mijn twee broers achterin naar zuid-Frankrijk en Italië geweest en toen waren er nog geen schermpjes e.d..
[...]

Dit heb ik ook gelezen. Hoewel ik nooit achterin in een Auris heb gezeten, was dit een belangrijk punt voor de Corolla. Mijn vriendin is 1,75 en ik ben 1,80, wij hebben allebei ruim voldoende plek achterin. Ik heb de bestuurdersstoel vrij ver naar achteren staan wanneer ik rij. Ik heb bestuurdersstoel op mijn gewenste stand gezet en ben vervolgens achterin gaan zitten, ik zat nog lang niet met mijn knieën tegen de stoel aan.
Dit was voor mij ook een bekend issue. Ik heb een aantal jaren geleden een tijdje een Auris als leenauto gehad en een paar keer in zo'n Lexus CT200h gereden. Destijds was de CVT en het geloei een groot irritatiepunt voor mij.
Ik heb mij in de Corolla er niet aan geirriteerd, maar ik moet wel zeggen, mijn rijstijl is heel erg veranderd. In mijn lease-auto periode reed ik standaard 30km/u te hard. Tegenwoordig hou ik mij netjes aan de snelheid.
De comfort is een beetje karig, heeft alleen een heel klein LCD schermpje in de cockpit waar je door de instellingen kunt gaan en waar je info over ACC en lane assist ziet. De comfort heeft wel een grote 'unit' in het midden van het dashboard, maar dit is alleen voor de radio, hier zitten fysieke knoppen op en een matrix-LCD om informatie over de radio/bluetooth koppeling weer te geven. Daarbij heeft de comfort standaard stalen velgen met wieldoppen.
Overigens heeft elke Corolla dus ACC en lane assist, iets wat ik niet wist! De Business Plus heeft extra o.a. 17" velgen, stoelverwarming, stuurverwarming, achteruitkijkcamera, 10" (volgens mij) infotainment systeem met android auto en apple carplay en een digitaal cockpit.
Na onderhandelen net onder de 20k gebleven en onder de 100.000 km uit 2020.
Thy... schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:17:
[...]

Ik betwijfel of je hier drie kinderzitjes op de achterbank gaat krijgen, gezien de middelste plek geen volwaardige stoel is.
Omdat wij drie kinderen hebben hebben we recent een Kia Carens gekocht. Wel wat ouder dan wat jij op het oog hebt, maar drie volwaardige stoelen als achterbank, hierdoor passen er drie kinderstoeltjes. En zelfs dat is al niet super ruim.
Je hebt gelijk, 3 kinderzitjes passen er zeker niet in. Hoewel wij de achterbank verrassend ruim vinden. Tegen de tijd dat er 3 kinderen achterin moeten, kan de oudste waarschijnlijk gewoon in het midden zitten. Ik heb getwijfeld over een 7 zitter, maar dat is echt overkill voor onze wensen. Tegen de tijd dat de 3 kinderen niet meer achterin passen, komt er vast iets nieuws.
londemanmp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:22:
Gefeliciteerd met de aankoop van een Toyota Corolla Touring Sports Business Plus
Dankjewel.
Maar budget was toch 20k ?

Of heeft die al meer dan 100.xxx gelopen, en 1e versie ? ( met knoppen op scherm ipv touchscreen )
Klopt, max 20k, 2020, <100.000km. Het is niet de gefacelifte versie, die is er sinds 2023 volgens mij. Dat is ook meteen met een nieuwe aandrijflijn en meer vermogen. Had ik graag gehad, maar dat zit er financieel niet in.

[ Voor 40% gewijzigd door Abom op 20-05-2024 21:46 ]

Pagina: 1