Remote werken, 3 beeldschermen, dynamische WAN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Op een locatie hebben we een Computer staan met 3-beeldschermen + speciale teken software.
Deze PC staat in een werkplaats die we extern huren om ook een machine aan te sturen.

Omdat we van afstand (vanuit thuis) ook eventueel alvast in de avond willen tekenen dienen we de bestaande computer over te nemen (software licentie) met de 3 beeldschermen.

Een VPN tunnel opbouwen is lastig, we hebben namelijk alleen de beschikking tot een KPN Particuliere FTTH verbinding van de eigenaar.
> KPN particulier (vaste PC)
> Geen vast IP adres.

> KPN particulier (remote omgeving)
> Geen vast IP adres

Nu ben ik dus opzoek om niet heel zijn netwerk om te gaan bouwen maar eventueel met een simpele VPN server software of dergelijke toch veilig mijn computer over te nemen zonder dat er veel vertraging inzit. Men heeft daar namelijk ook IPTV / Sonos etc,

Anydesk / Teamviewer e.d. lijkt me hiervoor niet geschikt, ook omdat deze niet op de thuis locatie 3 losse beeldschermen kunnen aansturen en hier vertraging inzit.

Er zijn verschillende opties ook op software gebied om volgens mij doormiddel van software toch een site to site VPN op te zetten?
Maar welke is goed en niet te lastig om te installeren? Mijn lokale IT partij geeft aan hier geen ervaring mee hebben, maar deze vraag zou zeker vaker voorkomen toch?

>Remote overnemen PC met 3 beeldschermen
>Particuliere internet verbindingen <> Dynamische adres
>Betrouwbaar/snel invm. tekenen.
>Mag gewoon geld kosten.

>Of is dan toch gewoon een router met firewall (draytek of dergelijke) er tussen te zetten en dan met RDP overnemen de beste optie? Is er dan iets te doen om het dynamische WAN op te lossen? Zakelijke FTTH verbinding wordt niet geleverd op de locatie / en een 5G oplossing zit ik zo door de data heen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11:27
Heb je hier al eens naar gekeken?
https://tailscale.com/kb/1122/wireguard-dynamic-ip