:fill(white):strip_exif()/f/image/BXngqreX0kxNJoRK0VwPcoQK.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/MCHwa8uz8YFU3rQV5uNnLjao.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/1yv7801qwBxdMgGXDpLYdp4k.png?f=user_large)
Ik heb een trap en die kraakt nogal bij de eerste draai waar een schot onder zit. Hoe kan ik het beste de trap verstevigen om het gekraak tegen te gaan? De trap is al verstevigd met grote stevige schroeven in de tredes/stootborden, maar dat helpt maar gedeeltelijk.
Issues:
- Welk materiaal? Houten balken verticaal lijken mij het meest logisch, maar welke dikte en welk houtsoort? Of zijn stalen pijpen soms beter?
- Op welke positie moeten de extra balken/pijpen komen (zie afbeeldingen), is dat in het midden van de trede slim, of juist op de posities waar je het meest loopt (dus het dubbele aantal balken/pijpen).
- Over positie gesproken, is het midden van de trede het best, of kun je de balk misschien beter monteren op het punt waar de trede en stootbord samenkomen (als een L-vormige balk)? Zie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/UJwm34WUSrEaB5caGnkYezrK.png?f=user_large)
4) Is het nog verstandig om de vloer van het schotje te verstevigen (nu zit er slap beton in), ik zat zelf te denken aan stukken PVC-laminaat onder de balken, of het hele schotje te bekleden met PVC-laminaat.