Whatsapp - probleem met overzetten naar nieuwe iPhone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris242
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-04 10:37
Hi,

Ik heb een nieuwe iPhone aangeschaft en wil de inhoud van mijn oude iPhone overzetten. Overzetten van alle apps e.d. via iCloud is gelukt, alleen bij overzetten van whatsapp (incl. chatgeschiedenis) loop ik vast. Inmiddels heb ik overigens ook mijn SIM-kaart overgezet naar nieuwe iPhone.

Ik heb voor de zekerheid een reservekopie van chatgeschiedenis gemaakt via mijn oude iPhone. Bij installeren van whatsapp op mijn nieuwe iPhone loop ik vast bij verifieren van telefoonnummer. Namelijk, na invullen locatie (Nederland) en telefoonnummer (mijn eigen ongewijzigde telefoonnummer) selecteer ik 'volgende', waarna ik terecht kom op de webpagina van het Privacybeleid van whatsapp....? Nergens kan ik daar 'accepteren' o.i.d. selecteren. Wel kan ik kiezen voor 'downloaden' waarna ik weer terugkom in de appstore en kan ik whatsapp weer openen. En dan kom ik weer terug bij de pagina om telefoonnummer te verifieren, waarna bovenstaande zich herhaalt.

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Hulp is zeer welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 07:23
Al geprobeerd om Whatsapp een keer opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:38
Jaws77 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:54:
Al geprobeerd om Whatsapp een keer opnieuw te installeren?
Dit. Ik kan mij herinneren dat Whatsapp een paar rechten niet had gekregen waardoor het niet werkte.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Backup maken van oude iPhone m.b.v. iTunes op PC/Mac.
Sim overzetten.
Nieuwe iPhone aansluiten en backup via iTunes op nieuwe iPhone zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door PKHS op 16-05-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
Als WhatsApp nog wekt op de oude telefoon gebruik de optie WhatsApp chat overzetten:

https://faq.whatsapp.com/...orm_switcher&locale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris242
Bedankt voor de reacties. Inderdaad heb ik al diverse keren geprobeerd Whatsapp opnieuw te installeren, zonder succes. Steeds loop ik vast na verificatie van mijn telefoonnummer, daarna kom ik steeds terecht op de webpagina van Whatsapp over Privacybeleid. Probleem is dus eigenlijk niet het overzetten van de gegevens van whatsapp, maar wel het installeren van whatsapp op het nieuwe toestel niet lukt (waarna overzetten van gegevens naar nieuwe toestel uiteraard ook niet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris242
@ora et labora: bedoel je dat de oorzaak van het niet kunnen installeren dat ik binnen binnen whatsapp een paar rechten niet heb? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylletje19
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17-08-2024
Hey Joris 242. Ik ben al uren bezig met het overzetten van mijn oude naar nieuwe iphone en hoewel de apps en foto's allemaal netjes overgegaan zijn, loop ik bij whatsapp tegen exact hetzelfde probleem aan als wat jij beschreven hebt. Ben dus erg benieuwd of jij de oplossing uiteindelijk nog gevonden hebt (ik heb whatsapp al een paar keer verwijderd van de nieuwe telefoon en zelfs de oude iphone al helemaal gereset naar fabrieksinstellingen (ja weet het, risico dat ik de geschiedenis al helemaal kwijt ben) maar ik weet het even niet meer hoe nu verder... hopelijk heb jij nog de gouden tip voor mij. Groetjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Zet eens je schermvergroting naar 100%
Dus normaal lettertype en niet een grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tegenwoordig leg je de telefoons naast elkaar, plaatst de SIM over naar de nieuwe en stelt die in. Naast elkaar leggen duurt misschien iets langer dan via iCloud maar alles gaat mee, is mijn recente ervaring.

Wanneer je de oude telefoon gewist hebt zou ik eerst eens kijken of je daar de iCloud back-up op terug kunt zetten en wat er dan in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:59

reaL_G

G

is je whatsapp nog actief op je oude tel?
vlgs mij kan je maar 1 actief nummer/toestel hebben.

dus ff backupmaken in whatsapp
backup maken icloud.
whatsapp verwijderen op oud toestel na het overzetten
dan overzetten activeren

[ Voor 3% gewijzigd door reaL_G op 17-08-2024 16:21 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb WhatsApp helemaal niet verwijderd op mijn oude telefoon. Hooguit alle apps afgesloten, dan zou nog kunnen werken. Wanneer je de app weggooit en je back-up werkt niet (goed) dan ben je alsnog alles kwijt, geen handige stap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:01
joke_name schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:07:
Zet eens je schermvergroting naar 100%
Dus normaal lettertype en niet een grotere.
Dit.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKonings
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-02 22:11
Hoi Sylletje19 heb jij inmiddels een oplossing voor dit probleem gevonden. Loop hier tegen precies hetzelfde probleem aan. Krijg whatsapp niet overgezet naar nieuwe iphone 15 want gaat direct naar browser... al uren mee bezig. Meerdere keren telefoon opnieuw geinstalleerd, app verwijdert en herstart... ook op andere manieren geprobeert om whatsapp te migreren maar loop telkens tegen zelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
@BKonings Zet je scherm/lettervergroting uit.. Heb dit onlangs bij een collega gezien, snapte het niet, vond deze oplossing en ineens kwam een knop Volgende tevoorschijn...

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-09 15:30
BKonings schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 23:18:
Hoi Sylletje19 heb jij inmiddels een oplossing voor dit probleem gevonden. Loop hier tegen precies hetzelfde probleem aan. Krijg whatsapp niet overgezet naar nieuwe iphone 15 want gaat direct naar browser... al uren mee bezig. Meerdere keren telefoon opnieuw geinstalleerd, app verwijdert en herstart... ook op andere manieren geprobeert om whatsapp te migreren maar loop telkens tegen zelfde probleem.
Is de oude phone en de nieuwe phone met de latest iOS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BKonings
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-02 22:11
MacIsCool schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:38:
@BKonings Zet je scherm/lettervergroting uit.. Heb dit onlangs bij een collega gezien, snapte het niet, vond deze oplossing en ineens kwam een knop Volgende tevoorschijn...
Dit is inderdaad de oplossing had er blijkbaar eerder al overheen gekeken! Thx
Pagina: 1