<>
[ Voor 100% gewijzigd door KaleK op 16-07-2024 21:21 ]
[ Voor 100% gewijzigd door KaleK op 16-07-2024 21:21 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Bedankt voor de suggestie en het meedenken. Is al meer dan waar aftersales mee is gekomen. Zoiets zou inderdaad werken, maar je bent aardig beperkt in hoe diep je dit kunt doen voordat het er raar uit gaat zien. In ons geval is dit in ieder geval niet meer mogelijk. De vloer houdt op vlak na de plint.Han schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:34:
Voor wat betreft probleem 2:
Je zou kunnen overwegen om de plint 'dieper' onder de kastjes te plaatsen waardoor de klep van de vaatwasser genoeg ruimte heeft. Maar dan zal je alle poten van de kastjes naar achteren moeten verplaatsen
[ Voor 10% gewijzigd door Draakje5 op 17-05-2024 19:49 ]
niet iedereen heeft een bierbuikje
Er zijn merken waar de plint iets verder naar binnen zit, dan hoeft het niet, onder andere Rotpunkt.wodkabuikje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:42:
Je laat heel de keuken plaatsen door iemand anders en dat is daarom niet meer het probleem van de keuken leverancier.
Die uitsparing is ook normaal/gebruikelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door ouwefreaker op 17-05-2024 21:01 ]
Dit klinkt ook wel enigszins vreemd hoor. Er wordt een fout gemaakt waarvan de TS weken last heeft en waaraan hij dus niets aan kon doen. Hoe jij het schrijft lijkt het alsof de TS de inmeetfout heeft gemaakt.chrisborst schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:02:
@KaleK
Tja, ik denk dat je hier zelf vooral verkeerd zit en niet de keukenleverancier.
Je kiest zelf ervoor om de montage niet door de leverancier te laten doen, maar door je aannemer. Dan moet je ook bij de aannemer zijn voor alles en niet bij de leverancier. Je mag mag blij zijn dat ze je tegemoet zijn gekomen na de inmeet fout.
[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 18-05-2024 08:21 ]
Hoezo? TS koopt een keuken en kiest ervoor om deze door een derde te laten installeren. Dan mag je, maar slim is het niet. Vervolgens blijkt er iets niet te kloppen aan de keuken, dus de leverancier lost dit netjes op door het onderdeel te vervangen voor een correcte versie. Sterker nog, ze sturen iemand een dag langs om de installatie te doen als coulance. Ze hadden ook kunnen zeggen, hier heb je je onderdeel, jij was verantwoordelijk voor de installatie, fijne dag verder. Nu gaat TS klagen over dat niet alles 100% aansluit. Veel installateurs komen vaak nog na een paar weken/maanden terug om een keuken na te stellen omdat er altijd zaken zetten/verschuiven.remzor schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:19:
[...]
Dit klinkt ook wel enigszins vreemd hoor. Er wordt een fout gemaakt waarvan de TS weken last heeft en waaraan hij dus niets aan kon doen. Hoe jij het schrijft lijkt het alsof de TS de inmeetfout heeft gemaakt.
Vervolgens zou het niet meer dan normaal moeten zijn deze fout z.s.m. te herstellen en/of iemand tegemoet te komen. Dat is dan niet iets om God op je blote knietjes voor te danken..
Hier ook bedankt voor het meedenken. Zoals gezegd meer dan waar aftersales mee komt. Maar ook dit is helaas geen oplossing voor ons. Betreft hier geen kookeiland, maar een L-opstelling waarbij de vaatwasser zit op de korte kant. De keuken en plint zijn wit, en dus valt een zwarte rand erg op. En hoe verder je de woonkamer inloopt des te meer dit zichtbaar is. Nu is het een soort gat, maar ik moet er niet aan denken straks een hele strook te zien. Overigens net even gemeten, en de plint is circa 12.5cm hoog, waarbij de insparring start op 10cm. Lijkt niet veel, maar op ooghoogte al zichtbaar vanaf 3.5m, laat staan op zithoogte rond 7m.remzor schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:19:
[...]
Wij hebben een ProNorm keuken en geen inkeping maar er is van de hele plint 1-2cm afgezaagd. Ook bij het eiland i.v.m. de Bora. Hier zie je niets van. Weet niet of de vaatwasser dit nodig had, maar scharniert nu dus prima. Wellicht is dat een oplossing, of heb je echt een veel dieper/groter gaat nodig?
Bedankt voor de reactie. Er worden hier wat dingen door elkaar gehaald. Reden om het door een derde partij te laten doen was om installatie en de verbouwing bij één partij te leggen, en dus één contactpunt te hebben voor alle werkzaamheden/overleg/aansprakelijkheid. Dit gezeik zou ik nu ook niet hebben gehad als de inmeting goed was gegaan en/of wij geen ‘coulance’ hadden gehad. Dan wist ik wie aansprakelijk was. Maar doordat de keukenleverancier de werkzaamheden, uit eigen initiatief, heeft overgenomen kan ik nu dus bij niemand terecht om ervoor te zorgen dat alles aansluit (inclusief de vriezer, wat nogal hinderlijk is). U schrijft dat veel installateurs later terug komen voor nastelling, en dit hebben wij zelf ook meegemaakt toen wij maatwerk meubelen kregen. Maar nu geeft degene die de panelen heeft geinstalleerd (monteur van de keukenleverancier) dus niet thuis, en vraag ik hier advies of dit normaal is...chrisborst schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:45:
[...]
Hoezo? TS koopt een keuken en kiest ervoor om deze door een derde te laten installeren. Dan mag je, maar slim is het niet. Vervolgens blijkt er iets niet te kloppen aan de keuken, dus de leverancier lost dit netjes op door het onderdeel te vervangen voor een correcte versie. Sterker nog, ze sturen iemand een dag langs om de installatie te doen als coulance. Ze hadden ook kunnen zeggen, hier heb je je onderdeel, jij was verantwoordelijk voor de installatie, fijne dag verder. Nu gaat TS klagen over dat niet alles 100% aansluit. Veel installateurs komen vaak nog na een paar weken/maanden terug om een keuken na te stellen omdat er altijd zaken zetten/verschuiven.
Mensen denken nog steeds dat een keuken kopen en installeren 2 aparte zaken zijn. Maar een goede installatie van je keuken is echt super belangrijk. Hierop besparen is gewoon niet slim omdat je bij gedoe altijd discussie krijgt over de installatie als je dit uit elkaar haalt.
Volgens mij haal jij dingen door elkaar.KaleK schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:15:
Bedankt voor de reactie. Er worden hier wat dingen door elkaar gehaald. Reden om het door een derde partij te laten doen was om installatie en de verbouwing bij één partij te leggen, en dus één contactpunt te hebben voor alle werkzaamheden/overleg/aansprakelijkheid.
[ Voor 23% gewijzigd door chrisborst op 18-05-2024 17:53 ]
Haha, zakelijk is niet erg. En ik vraag om advies, dus dat kan ook betekenen dat iemand een andere visie heeft. Dat geeft niet. Maar dat ik hier om advies vraag heeft te maken met dat we helaas geen rechtsbijstandsverzekering hebben. De keuken heeft zo'n 20k gekost (inclusief apparatuur, exclusief montage). Merk weet ik zo snel niet.chrisborst schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:42:toon volledige bericht
[...]
Volgens mij haal jij dingen door elkaar.
Hoe kan je nu de aansprakelijkheid voor de keuken bij de aannemer neerleggen? Deze redenatie heb ik nog nooit gehoord. Jij koopt een keuken en maakt afspraken met de leverancier. Vervolgens maak je losse installatie afspraken met een aannemer. Dan ben jij verantwoordelijk dat alles netjes op elkaar aansluit. Dus je had de aannemer het moeten laten installeren en de extra kosten op de leverancier van de keuken moete verhalen. Het had alleen gekund als jij de keuken via de aannemer had gekocht.
Normaal is dat je afspraken maakt met de aannemer dat hij voor Datum X alles af moet hebben zodat de keuken door de keukenboer geïnstalleerd kan worden. Dan kan je iedereen aanspreken op de zaken waar ze zelf invloed op hebben.
@KaleK
Over de plint moet ik je misschien wel gelijk geven:
https://www.google.com/se...ng+keukenplint+vaatwasser
Er wordt dus wel aangeven dat het hapje uit de plint een slechte "oplossing" is.
Dus een goede keukenverkoper had je hier wellicht wel op moeten wijzen.
Even voor mijn beeld, wat heeft de keuken gekost en van welk merk was deze?
En heb je een rechtsbijstandsverzekering?
PS; op een forum als dit gaat het al snel heel erg zakelijk er aan toe.
Dus bij deze, erg vervelend dat het zo is gegaan. Dit wil je niet dus sterkte met het oplossen hiervan en
Ik heb ook een uitsparing, maar die zie ik niet hoor als ik ergens zit.Een ander probleem is dat in de plint onder de vaatwasser een uitsparring is gemaakt om de vaatwasserdeur te kunnen openen. Doordat de vaatwasser in het zicht van de hele woonkamer is geplaatst, is deze uitsparing nu dus pontificaal in het zicht in de vorm van een zwart gat, ongeacht waar je staat en nog meer als je ergens zit (bank/eettafel).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq