Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 18:14
Ik heb het hele huis vol met Tado. 12 knoppen en 3 thermostaten

-1 thermostaat is de 'hoofd thermostaat die verbonden is met de ketel. 9 van de 12 knoppen zijn verbonden met deze thermostaat en sturen via deze thermostaat de ketel aan. De hoofdthermostaat zelf staat altijd op 10 graden want die hoeft verder niet te meten/schakelen.

-1 thermostaat stuurt een zoneklep aan voor de beneden VVW. Is verbonden als 10e apparaat met de hoofdthermostaat en stuurt dus ook de ketel aan via de hoofdthermostaat.

-1 thermostaat is stand alone (maar 10 aansturende elementen mogelijk). Deze thermostaat opent dus alleen maar de zoneklep voor de VVW boven. Tijden zijn gelijk aan het schema van de thermostaat voor VVW beneden. Dit omdat er dan ook warm water is als de boven VVW opengaat.

Alles werkt naar zeer grote tevredenheid.

Maar:
Ik heb een nieuwe Intergas Xtreme ketel hangen en wil nu een warmtepomp bij gaan schakelen (Waarschijnlijk een Adlar Castro). Maar die wil ik dan natuurlijk wel aan kunnen sturen (liefst op basis van stroomprijs). De CV ketel hangt op zolder en de Warmtepomp komt buiten. Die ga ik dan waarschijnlijk aan de standleiding van de CV parallel koppelen.

Ik verwacht een behoorlijk groot deel van mijn verwarming met de warmtepomp te kunnen doen. Echter ik kom er niet helemaal uit hoe ik dit dan moet schakelen. Ik heb een goed geisoleerd huis maar geen lage temperatuur verwarmingen (meeste met ventilatoren).
De radiatoren moeten dus open staan als er warmte nodig is in de ruimte. Maar als de knop de radiator openzet dan gaat de gasketel ook stoken. En dat is dan dus niet de bedoeling.

Dus hoe stuur ik dan het geheel aan met Tado (ik heb de 'oude Tado').