Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Onze zoon van 13 is toe aan zijn eerste gaming pc. Deze wil hij zelf bouwen met zijn vader. Na het doornemen van o.a. de BBG en diverse topics heb ik wel een beetje een idee maar ik heb niet voldoende kennis om te bepalen of dit een beetje een goed idee is. Daarom zou ik jullie om hulp willen vragen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt ons € 700,- max € 800,- een mooi bedrag. Hij heeft zelf gespaard en wij liggen nog eea bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor, toetsenbord, muis, microfoon en koptelefoon heeft hij al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Qua moederbord weet ik het echter echt niet, te weinig benul hiervan. Heb maar wat neerzet na wat gegoogle.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoon komt niet verder een zwarte case met RBG 🤦🏼♀️ ik zou het handig vinden om alles bij één shop te kopen ivm garantie etc.
Ga je overklokken?
Denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil jullie vragen te kijken naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen.
Processors ADM Ryzen 5 5600x boxed met koeler
Moederbord MSI MAG B550 TOMAHAWK socket AM4
Videokaart ADM Radeon RX 7600
Behuizing DeepCool MATREXX 70 Processor koeling Niet nodig? Zit al bij proc?
Geheugen intern G.Skill F4-3200C16S-16GIS DDR4-3200
Voedingen sharkoon WPM Gold ZERO 550W
Solid state drives Kingston NV2 NVMe PCIe 4.0, 1 TB SSD
Totaal € 808,-
Onze zoon van 13 is toe aan zijn eerste gaming pc. Deze wil hij zelf bouwen met zijn vader. Na het doornemen van o.a. de BBG en diverse topics heb ik wel een beetje een idee maar ik heb niet voldoende kennis om te bepalen of dit een beetje een goed idee is. Daarom zou ik jullie om hulp willen vragen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt ons € 700,- max € 800,- een mooi bedrag. Hij heeft zelf gespaard en wij liggen nog eea bij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor, toetsenbord, muis, microfoon en koptelefoon heeft hij al. Het gaat dus alleen om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Qua moederbord weet ik het echter echt niet, te weinig benul hiervan. Heb maar wat neerzet na wat gegoogle.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoon komt niet verder een zwarte case met RBG 🤦🏼♀️ ik zou het handig vinden om alles bij één shop te kopen ivm garantie etc.
Ga je overklokken?
Denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil jullie vragen te kijken naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen.
Processors ADM Ryzen 5 5600x boxed met koeler
Moederbord MSI MAG B550 TOMAHAWK socket AM4
Videokaart ADM Radeon RX 7600
Behuizing DeepCool MATREXX 70 Processor koeling Niet nodig? Zit al bij proc?
Geheugen intern G.Skill F4-3200C16S-16GIS DDR4-3200
Voedingen sharkoon WPM Gold ZERO 550W
Solid state drives Kingston NV2 NVMe PCIe 4.0, 1 TB SSD
Totaal € 808,-
/f/image/Ji5rxc0hT1yIyCXO3lULAiDV.png?f=fotoalbum_large)