Coalitieakkoord: salderingsregeling voor zonnepanelen verdwi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
nieuws: Coalitieakkoord: salderingsregeling voor zonnepanelen verdwijnt per 2027

@EvelineM
Wie zonnepanelen heeft, krijgt dan geen vergoeding meer voor het terugleveren van stroom aan het netwerk.
Dat staat niet in het hoofdlijnenakkoord en ook niet in de bijlage.
Dat de salderingsregeling eraf gaat staat in de bijlage, maar er staat nergens dat je geen vergoeding krijgt voor het terugleveren. Dat is wezenlijk wat anders dan het salderen: netto wegstrepen van verbruik en opbrengst.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
De rectificatie is ook niet correct.

nieuws: Coalitieakkoord: verduurzamen van wagenpark blijft gestimuleerd worde...

@EvelineM
Update 08:18: Eerder stond in dit artikel dat de salderingsregeling voor zonnepanelen in 2027 verdwijnt. Dat werd bericht door NOS en AD, maar bleek niet in het coalitieakkoord te staan. Het bericht is daarop aangepast.
Dit staat in de bijlage https://www.kabinetsforma...ijlage-hoofdlijnenakkoord

"58. Afschaffen salderingsregeling voor klein verbruikers. De salderingsregeling voor klein
verbruikers wordt met ingang van 1 januari 2027 beëindigd."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvelineM
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:09

EvelineM

Nieuwsredacteur
Ik heb het inderdaad gezien en het artikel is alweer aangepast. Dankjewel voor het melden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
EvelineM schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:36:
Ik heb het inderdaad gezien en het artikel is alweer aangepast. Dankjewel voor het melden!
Klein puntje van feedback, in de comments was het al vrij snel duidelijk dat het (de aanpassing van de salderingsregeling) in de bijlage te vinden was. Als je de kennis van de Tweakers wat meer gebruikt had, had je geen rectificatie hoeven maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvelineM
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:09

EvelineM

Nieuwsredacteur
@True Thanks voor de feedback! Het werd hier een beetje chaos doordat het even niet leek te kloppen, waardoor ik die comments niet direct zag. Zodra ik ze wel zag, heb ik het dus ook direct weer aangepast. Helaas kan ik niet overal tegelijkertijd kijken. Maar de info in de comments was zeker waardevol!