Minder apparaten thuis door kleiner wonen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.872 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veluwa
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 03-06-2024
Onze zoon gaat binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw huis met aanzienlijk kleiner ruimte 55m2.
Hij heeft het idee om met minder elektrische apparaten hetzelfde te kunnen. Wat zijn hier jullie ervaringen mee?

Serie 8 Inbouw ovens van bosch (ook als airfryer te gebruiken)

YouTube: Bosch - Air Fry Serie 8-ovens

Een koekenpan gebruiken om tosti's te maken (vervanging voor tosti apparaat).

spam

Een wasdroogcombinatie kopen in plaats van twee aparte apparaten.

https://www.consumentenbo...wat-is-wasdroogcombinatie

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 16-05-2024 07:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Waarom zou je überhaupt een airfryer willen als je ook gewoon een oven hebt? 9 v.d. 10 airfryer gerechten kunnen ook in een oven.

Een pantosti is eeuwenoud concept.

Ik doe al jaren zonder een droger (je hebt wel ruimte nodig om de was op te hangen, maar met een droger eigenlijk ook nog).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:45
Oven als airfryer: Tsja, prima als je eigenlijk nooit airfryer gebruikt.

Koekenpan als tosti, geld zelfde voor, maar tosti apparaat kost niet veel ruimte.

Wasdroger: koop een droogrek, of hang waslijn bij balkon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:54
Wasdroogcombinatie lijkt mij een goed plan
Ik heb zelf nu alleen maar een wasmachine, maar ivm de ruimte zou ik gaan voor de combi. Ik ken iemand met een wasdroogcombinatie, die daar tevreden over is.

Geen tosti apparaat kopen, maar een pan, vind ik niet zo'n winst opleveren. Het tosti apparaat past ook in een kast, maar je zult m als je klein woont wel na gebruik moeten opruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:05

heuveltje

KoelkastFilosoof

en tosti apparaat heeft het enorme voordeel een ingebouwde thermostaat te hebben, en dus prima fire and forget oplossing. Koekenpan moet je zelf continu in de gaten houden. Plus de tijd en energie die het kost om een forse cast iron pan op te warmen heb je al 3 tosti's iot je ijzer op.

En zo groot is een tostie ijzer nu ook weer niet........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22
<knip> s.v.p. vriendelijk houden. En dat je hier een topic voor durft aan te maken is bijna shockerend.

1. 55m2 is niet klein. Ik heb 10 jaar lang op 24m2 gewoond.
2. Airfryer is zo goed als hetzelfde als een oven dus totaal onnodig. Kies voor een combi-magetron.
3. Tosti-ijzers zijn niet groot dus geen probleem.
4. Koop gewoon een droogrek. Wasdrogers zijn een luxe die niet nodig is als je alleen woont.

[ Voor 8% gewijzigd door Ardana op 16-05-2024 08:36 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 19:35

Honesty

kattenneus!

Wasdroger werkt niet ideaal voor een gezin maar als je alleen bent en weinig was hebt is het te doen. Nadeel is dat wdc vaak wast met 10kg en dan maar tot 6 kilo kan drogen waardoor je de discipline moet hebben om de helft van de was er uit te halen(mijn vrouw mist deze discipline)
Tostipan vind ik ideaal, zal niet zonder willen en merk ook dat als we die niet hebben ik ook minder trek in tosti heb.
Airfryer vind ik zelf niks) dus hier hebben we een frituur, oven snacks vond ik ook niks.
Merk zelf dat als de mixer in de kelder staat dat ik minder bak dus denk dat ieder apparaat wat je minder hebt je ook keuzes inlevert.
Zelf hebben wij geen magnetron omdat ik alleen af en toe een broodje Baupau maakte.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12:50
Haha.. je bent tegenwoordig een verwend nest als je 55 m2 krap vind.
Juist bij die kleine m2 is een droger een absolute 100% must. Was-droog combis zijn flink verbetert in kwaliteit (vergeleken met 20 jaar geleden.).

Voor de rest aan de TS. Vaak kan je door slim gebruik maken van de ruimte best nog flink wat opbergruimte hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 22:33

Theo

moederbord

Ben het ergens wel met @Ramon eens; wanneer je gaat verhuizen en je appaaatkeuze is je grootste probleem dan is dit wel een luxeprobleem :)

Ik zou bewust niks van deze apparaten meenemen en gebruiken. Enkel een goede combimagnetron en een koekenpan voor in de keuken. Onder het motto 'anders hoeft niet per se slecht te zijn' kun je heel goed uit de voeten met bovenstaande. Doe daar een waterkoker bij en een koffiezeefje en je kunt koffie opgieten (scheelt ook gelijk zo'n bak van een apparaat). Veel apparaten zijn enkel gemaksdingen, terwijl hetzelfde bereidt kan worden met oven en koekenpan:
- koffie kan worden opgegoten.
- Airfrier is onzin gezien dit niks meer is dan een kleine hetelucht oven
- Frikandellen kun je ook heel goed in de pan bakken
- Frituren kan ook ideaal in een pannetje olie op het vuur
- tosti's en pizza's kunnen ook gewoon uit de pan komen.

Mijn advies zou zijn om bewust geen extra apparaten in huis te halen, en als regel te hanteren dat er eerst tweemaal iets moet worden geprobeerd te maken met wat je in huis hebt alvorens je er een apparaat voor gaat aanschaffen.

Weinig apparaten hebben is niet pauper/goedkoop. De kunst van het minimalisme en het tegengaan van 'stuffication' is ook wat waard.

Edit: De was/droogcombinatie is dan wel weer aan te raden gezien je dan geen droogruimte nodig hebt. Een drooglijntje of een droogrek kost immers ook ruimte. (en waarom zou je kleding in een leefruimte willen laten drogen? Je wil toch niet tussen de natte was gaan leven?)

[ Voor 9% gewijzigd door Theo op 16-05-2024 07:19 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:51

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Al aan een instant pot gedacht?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Airfryer -> oven/microwave combo
Tv -> gebruik een laptop
Koffie -> koop voorgemalen bonen

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik zou een wasrek overwegen. Die kun je weer inklappen als de was droog is. Kan je er een fatsoenlijke wasmachine voor kopen en niet een halfgare “combi”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:37

FreakNL

Well do ya punk?

Wat een onzin die 55m2 opmerking. Natuurlijk is dat klein. En er is ook niks decadents aan dat klein vinden.

Ik zou evt wel een tosti-apparaat kopen. Airfryer achterweg laten. En denk eraan gezond te eten ;)

En de droger zou ik OP de wasmachine zetten. Zeker geen combinatie, dat is vaak recept voor ellende, zeker bij de goedkopere varianten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50
Een wasdroger is een onnodige en luxe apparaat wat je gemakkelijk kan missen net als een vaatwasser (iets zegt mij dat ie die ook heeft).

Ik heb ook een klein appartement en heb een droogrek voor de was.
Bij goed weer staat ie buiten, in de winter of bij minder weer staat ie binnen.
Afwassen gewoon met de hand.
Tosti ijzer heb ik niet, daarvoor een Tefal grill die ik daarvoor kan gebruiken en daarmee ook vlees kan grillen.
Omdat mijn combi magnetron wat kuren kreeg ook een airfryer gekocht en soms is beide wel gemakkelijk maar ik zou gemakkelijk 1 van de 2 kunnen missen.

Waar is de tijd gebleven dat je begon met oude/2e hands spullen zodra je op je eigen ging 😋

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ramon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:56:
<knip>

Mensen verwend noemen omdat je 10 jaar in een garage gewoond hebt, is ook niet constructief.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 16-05-2024 08:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zou je niet gek laten maken door mensen die gaan vertellen dat mensen in Afrika op de savanne, die hebben helemaal geen inductieplaat, dus je zoon kan ook gewoon koken boven een vuurtje op zijn balkon!

Uiteindelijk moet je in een veel kleinere ruimte keuzes maken dan in een gezinswoning. Ook van wat je bewaard en wat niet. Zelf geen ervaring mee, maar wasdroger klinkt als logische optie. Ruimte die een tosti-ijzer kost valt wel mee. Net als bij een airfryer zou mijn eerste vraag zijn hoeveel hij het gebruikt. Ik zou iig niet als alternatief voor een airfryer maar een pan met olie op het fornuis zetten... Dat het kan betekend niet dat het een goed idee is.
Maar eet hij elk weekend graag een tosti, zet gewoon ergens een tostiijzer neer. Is dat 2x per jaar, dan kan je je afvragen of het nodig is. Zelfde met een airfryer. Ja een heteluchtoven kan ook vergelijkbare dingen, al niet identiek. Maar is ie een groot fan die helft van de gerechten airfryer gebruikt, maak de ruimte. Wil hij 1x per maand friet met een frikandel erbij? Ga naar de plaatselijke snackbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 22:32
Deze mis ik even.. je TV hang je toch gewoon aan je muur? Dat hoeft geen ruimte te kosten toch? Of je nu met je laptop op de bank zit of naar een TV aan de muur kijkt op diezelfde bank?

Ik heb jarenlang op veel kleiner dan 55m2 gewoond.
- Wasmachine en droger gewoon gestapeld gebruikt.
- Combi oven/magnetron prima oplossing
- Tosti ijzer is zo klein die past gewoon in de kast op zijn zijkant, dat is echt een non-issue.

Verder 100% eens met @Ramon

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:45
Toen ik op 60m2 zat:

Zorg voor goede eettafel + 4 stoelen in woonkamer.
Zorg dat keuken ruim genoeg is om je komt te bewegen + leeg werkblad heeft.
Van dit houten stellingkasten zijn geweldig!
Meer dan 2 slaapkamers is een ramp, want dan wordt alles heel klein.
Heb je een kelder / schuur / garagebox? Fie tellen namelijk niet mee in m2.

Kan je plattegrond delen? Want wasmachine etc kunnen perfect onder een werkblad gezet worden, zodat je extra veel werkruimte krijgt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
<knip> off-topic.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 16-05-2024 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05 20:56

EektheMan

DPC

Koopgedrag aanpassen op de ruimte die je hebt. Investeer eerst tijd in het zo efficient mogelijk inrichten van de woning. Simpelste is bij Ikea ideeen opdoen om ruimte efficent in te richten. 55m2 is zat om alles wat je hartje begeerd te kunnen kopen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 19:05

BertV

Handgemaakt

Ik woon niet veel groter, de valkuil is vooral te grote meubels willen plaatsen, en open deur, te veel spullen in het algemeen.

...elektrische apparaten is wat mij betreft een non-issue. Het gaat (nog) niet om een tiny house.

[ Voor 28% gewijzigd door BertV op 16-05-2024 07:56 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:04

Thompson

Beeromaniac

BertV schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:54:
en open deur, te veel spullen in het algemeen.
Dat. Daarom is mijn tip ga er wonen terwijl je er nog vrij weinig hebt staan.
Behalve een bed/stoel/basic keukengerei heb je eigenlijk niks nodig de eerste dagen. Ga gaandeweg kijken wat je echt mist/nodig hebt en probeer dan goed na te denken over hoe je dat een plekje gaat geven.

Ik heb zelf een stuk meer ruimte en merk ook wel dat ik dat veel te makkelijk vol ben gaan zetten; heb denk ik 3 halfgevulde kasten waarvan 50% van de inhoud ook al 5 jaar niet is aangeraakt; dat had dus prima 1 gevulde kast kunnen zijn als ik die langzaam had gevuld met alleen datgene wat echt nodig was.

De winst haal je niet in slimme combi-apparaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Thompson op 16-05-2024 08:01 ]

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:34

Agent47

I always close my contracts.

FreakNL schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:38:
Wat een onzin die 55m2 opmerking. Natuurlijk is dat klein. En er is ook niks decadents aan dat klein vinden.

Ik zou evt wel een tosti-apparaat kopen. Airfryer achterweg laten. En denk eraan gezond te eten ;)

En de droger zou ik OP de wasmachine zetten. Zeker geen combinatie, dat is vaak recept voor ellende, zeker bij de goedkopere varianten.
Mijn LG combi wasmachine + droger doet het tot nu toe perfect. _/-\o_

* klopt af ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:55
Ramon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 06:56:
<knip>. En dat je hier een topic voor durft aan te maken is bijna shockerend.

2. Airfryer is zo goed als hetzelfde als een oven dus totaal onnodig. Kies voor een combi-magetron.
3. Tosti-ijzers zijn niet groot dus geen probleem.
4. Koop gewoon een droogrek. Wasdrogers zijn een luxe die niet nodig is als je alleen woont.
Eens. Ik woon nu al 15 jaar op 55 vierkante meter. Waar praten we hier allemaal over? Hebben jullie het idee dat 55 vierkante meter een krot is, of een berging ofzo? Ik heb een washok, gang, badkamer, slaapkamer, woonkamer/keuken en toilet. En een meterkast. Allemaal in die 55 vierkante meter. Als ik dit hier lees, krijg je het idee dat ik in een permanente crisis situatie leef. Mijn eerste studentenkamer was 10 vierkante meter, dat is pas klein.

<knip> s.v.p. vriendelijk houden.

[ Voor 28% gewijzigd door Ardana op 16-05-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 19:05

BertV

Handgemaakt

<knip> Off-topic.

Beetje inleving mag ook.

Als je de financiële ruimte hebt stel Ik me voor dat je een uitvliegend kind nog een laatste keer in de watten wil leggen.

4 personen op 68m2 hier (+zolder), 1 persoon op 55m2 gaat zeker lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 16-05-2024 09:05 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:38
Airfryer instant pot hou op gewoon je vreten zelf koken een goed gasstel is prima dan heb je die andere meuk ook niet nodig

Of lekker bij jullie laten aanschuiven dat kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Scheurbuik schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:10:
Haha.. je bent tegenwoordig een verwend nest als je 55 m2 krap vind.
Juist bij die kleine m2 is een droger een absolute 100% must. Was-droog combis zijn flink verbetert in kwaliteit (vergeleken met 20 jaar geleden.).

Voor de rest aan de TS. Vaak kan je door slim gebruik maken van de ruimte best nog flink wat opbergruimte hebben.
<knip> s.v.p. vriendelijk houden. Ik heb jaren op 45m2 geleefd en nog nooit een wasdroger nodig gehad. Wasrek is genoeg.

Een tosti kan je overigens ook onder de grill bereiden in de oven. Maar je kan ook een contactgrill halen, daar kan je ook vlees/vis/groenten op bakken.

[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 16-05-2024 08:48 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bespaar op de grote apparaten; wasdroger in plaats van een wasmachine + droger, combi magnetron ipv een gewone oven, niet te veel pannen (een kleine voor saus of groenten, een grote voor soep, een wokpan en misschien nog een koekenpan kun je 99% van de gerechten mee maken, als hij echt van koken houdt nog een grillpan erbij).
In plaats van een gewone broodrooster of een echt tosti apparaat zo'n panini grill met uitneembare platen waar je ook vlees en eieren op kunt bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 23-05 16:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hier 55m2, komende vanaf 162 m2. Ik heb:
- wasmachine (duh)
- wasdroger (op de wasmachine). Dit spaart ontzettend veel ruimte en tijd uit: ik heb niet de ruimte om ergens een groot wasrek neer te zetten, behalve in de huiskamer. Dat ziet er niet uit, en droogt ontzettend lastig, zeker in de winter.
- oven/gasfornuis
- smalle vaatwasser
- koel-vries-combinatie (tip: neem anti-frost, nooit meer ontdooien)
- grill-apparaatje
- staafmixer
- magnetron
- waterkoker
- koffiezetter
- mixer (voor beslag en slagroom enzo)
- robotstofzuiger
- stoomdweiler (ook voor ramen)
- steelstofzuiger
- keukenweegschaal
- laptop met extra monitor (geen tv), tablet

Ik heb 6 zeer ruime keukenkastjes, en veel plankruimte gemaakt in de keuken.

En ja, ik vind dat ik klein woon. En nee, mijn huis is niet overvol. Je zou eerder kunnen zeggen 'voelt ruim'. Het gaat er heel erg om wat je neer zet (grote massieve meubels of een slank bankje). Nadeel is dat je vrijwel geen lege muurruimte over houdt, nergens. En dat wordt vanzelf onhandig.

Ik mis dus vooral extra muur ruimte, een berging voor m'n fiets en wat te kunnen klussen, zitruimte voor visite (heb nu maar 3 zitplekken in de woonkamer) en een logeer- annex hobby-kamer. Mijn eerste huis was al 20m2 groter dan dit.

[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 16-05-2024 09:02 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

tja ik kan ook wel een lijstje maken

Blender -> staafmixer
Keukenmachine->handmixer
wasdroger ->wasrek
Airfryer->combi oven
waterkoker->water in een pan opwarmen

maar is dit wel de juiste oplossing?

Ik denk dat de meeste winst gewoon zit in het slim omgaan met de beschikbare ruimte.
denk aan planken aan de muur, bijzettafeltjes waar je ook dingen in kan opbergen. meer kasten/kastjes. ik heb in mijn keuken ook een ladeblok en een blok met schappen, en een hangkast toegevoegd omdat ik vond dat ik niet veel opbergruimte had.

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 16-05-2024 08:56 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 12:14
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:34:
Ik zou een wasrek overwegen. Die kun je weer inklappen als de was droog is. Kan je er een fatsoenlijke wasmachine voor kopen en niet een halfgare “combi”.
Een wasrek wat groot genoeg is om de inhoud van een goed gevulde wasmachine op te hangen, neemt meer ruimte dan een losse droger. Daarnaast kun je dat wasrek niet op de wasmachine plaatsen en de droger wel.
Ik zou zelf wel een droger overwegen in de situatie die TS beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psfan
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:09
Kan de droger niet op de wasmachine staan? Scheelt een nieuw apparaat kopen en je hebt de zelfde meters nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ad de Jong schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:40:
Een wasdroger is een onnodige en luxe apparaat wat je gemakkelijk kan missen net als een vaatwasser (iets zegt mij dat ie die ook heeft).

Ik heb ook een klein appartement en heb een droogrek voor de was.
Bij goed weer staat ie buiten, in de winter of bij minder weer staat ie binnen.
Moet ook maar net mogen. In ons huishoudelijk regelement is het verboden om was buiten te laten drogen op je balkon. En ik moet er niet aan denken om zo'n ding binnen te hebben staan, staat altijd in de weg zeker als je niet heel veel ruimte hebt (wat 55m2 gewoon niet is).
Droger staat dus gewoon bovenop de wasmachine, neemt ie ook geen extra vloeroppervlak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 08:55
toolkist schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:35:
[...]

Moet ook maar net mogen. In ons huishoudelijk regelement is het verboden om was buiten te laten drogen op je balkon. En ik moet er niet aan denken om zo'n ding binnen te hebben staan, staat altijd in de weg zeker als je niet heel veel ruimte hebt (wat 55m2 gewoon niet is).
Droger staat dus gewoon bovenop de wasmachine, neemt ie ook geen extra vloeroppervlak in.
Dan moet je die mogelijkheid wel hebben. In mijn washok past dat niet, vanwege een boiler. Ik heb een paar was/droog combi's gehad, maar dat was het toch net niet. Wordt toch niet zo goed droog als een echte droger.

Ik heb mijn wasrek wel in de woonkamer staan. Niet ideaal, maar je leert ermee leven. En in de zomer gebruik ik een paar waslijnen op het balkon. Snap niet goed waarom dat bij jullie niet mag? Buiten je was drogen in de zomer lijkt me juist de allerbeste manier. Gebruik je dan ook je droger in de zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:41
Gniffel, het leven is mooi als je ruimtebesparende keuzes door het eten van tosti's worden bepaald.

Wasdroogcombinatie? Kan prima toch? Zijn tegenwoordig prima apparaten, en zou ik verkiezen boven een droogrek in de (slaap)kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
psfan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:27:
Kan de droger niet op de wasmachine staan? Scheelt een nieuw apparaat kopen en je hebt de zelfde meters nodig
Kan natuurlijk bijna altijd, maar je had anders ook nog twee planken boven de wasmachine kunnen doen. Ik zou zeggen ligt aan exacte indeling van de woning welke optie logischer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-05 20:59
Mijn ervaring met combiapparaten is dat ze weliswaar beide functies kunnen, maar in allebei de functies een stuk slechter zijn dan een dedicated apparaat (met name bij een wasdroogcombi, al heb ik dat vooral van horen zeggen want ik heb er nooit zelf een gehad). Dat gezegd hebbende, snap ik wel dat je een droger zou willen. Ik heb jarenlang zonder een droger gewoond en dat gaat op zich best prima, maar nu ik er ruimte heb voor eentje en dat is toch wel heerlijk. Met name voor handdoeken en beddengoed, het is echt een hele opgave op beddengoed fatsoenlijk uit te hangen en handdoeken worden vrij snel ruw.

Voor wat betreft de keuken, onlangs ben ik verhuisd en heb daar nu ook een combioven (had in mijn oude appartement alleen een oven). Een goede vriend van mijn ouders is keukenontwerper en ik heb het met hem er over gehad, omdat mijn ervaringen met een combimagnetron niet best zijn en ik dat dus eigenlijk niet wilde. Mijn vriendin wilde alleen wel graag ook een magnetron hebben, dus moesten we even overleggen.
Blijkt dat er dus een verschil zit tussen een combimagnetron (magnetron met ovenfunctie, werkt ruk) en een combioven (oven met magnetronfunctie, werkt prima). Als je er op let dat je eentje met een geëmailleerde binnenkant koopt zit je goed is de vuistregel. Tot nu toe bevalt de combioven die we hebben prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:33

mrc4nl

Procrastinatie expert

Vld1989 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:38:
Mijn ervaring met combiapparaten is dat ze weliswaar beide functies kunnen, maar in allebei de functies een stuk slechter zijn dan een dedicated apparaat (met name bij een wasdroogcombi, al heb ik dat vooral van horen zeggen want ik heb er nooit zelf een gehad). Dat gezegd hebbende, snap ik wel dat je een droger zou willen. Ik heb jarenlang zonder een droger gewoond en dat gaat op zich best prima, maar nu ik er ruimte heb voor eentje en dat is toch wel heerlijk. Met name voor handdoeken en beddengoed, het is echt een hele opgave op beddengoed fatsoenlijk uit te hangen en handdoeken worden vrij snel ruw.
Een ander probleem waar die wasdroogcombis last van hebben, is een kleinere capaciteit voor drogen ten opzichte van wassen. Dus je kan niet altijd de trommel volduwen, en verwachten dat de boel nog goed droog gaat worden.

Beddengoed hang ik meestal over een deur te drogen, niet mooi, wel functioneel.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:26
Ik heb ook een tijd op ca. 40m2 gewoond. Besparen op electrische apparaten hoeft totaal niet met een vloeroppervlak van 55m2. Het is natuurlijk onzin om te besparen op een tosti ijzer en een airfryer, deze moffel je zo weg.

Ook de was/droger kan je prima op elkaar zetten. Ik zou zelf nooit heel de winter met een droogrek in je huis gaan zitten (maar dat is persoonlijk).

Waar je wel goed over na moet denken:

Eettafel: Ik had een eetafel wel je kon uitklappen. Deze nam maar 95*80 cm in beslag, maar tijdens een spelletjesavond kon ik deze uitslaan naar bijna 2 meter.

Bank: Kies geen bank in U opstelling van 4 meter lang.

Meubels: Kies ruimtebesparende meubels met opbergmogelijkheden.

Overige (mijn ervaring): neem geen 300 blu-rays mee (dit neemt veel meer plaats in dan een tosti ijzer). Richt je berghok verstandig in (ik heb wat stellingkasten med opbergboxen gekocht).

Koop een robotstofzuiger en een kleinere steelstofzuiger/kruimeldief.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 22:56
Wij wonen ook niet al te groot (Amsterdam appartement) en hebben daarom ook gekozen voor een wasdroog-combinatie met een warmtepomp van AEG. Het was een duur apparaat, maar vooral in de winter voor ons een must omdat we niet overal droogrekken willen hebben staan in huis. En ja, ik geloof dat ik een dedicated apparaat beter werkt. Een warmtepompdroger is dan wel weer voordeliger (lagere temperatuur) maar het duurt wel eventjes. Een volledig programma van eerst wassen en daarna kastdroog (wat nooit klopt, het is altijd nog klammig) duurt zo'n 7 uur ofzo. Dus wel even plannen. Maar al met al, zijn wij er blij mee. Ondanks dat het een flink bedrag was uit mijn hoofd.

De vaatwasser is een smalle geworden (45- i.p.v. 60cm) wat voor 2 personen ruim voldoende is imo. Nismaat moet je wel checken, die is vaak standaard 60.

[ Voor 10% gewijzigd door webber87 op 16-05-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20
Bovenlader wasmachines zijn over het algemeen een stuk smaller en je hoeft bij het laden/lossen niet door de knieën. Maar inderdaad: dan kan er niets bovenop, al had ik ooit een waslijn erboven gespannen.
Een eenpersoonshuishouden moet imho zonder vaatwasmachine uit kunnen komen, wij hebben er nooit een gehad.

En bedenk bij zowat alles: veel spullen zijn er om verkocht te worden, niet om te gebruiken. Groot of klein; je huis raakt na verloop van tijd vanzelf toch wel vol met meuk.
'Space is my favourite furniture.'

[ Voor 4% gewijzigd door trabant op 16-05-2024 12:05 ]

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50
Ook ruimtebesparend (ik heb deze in een kleine kamer hangen) is een wanddroogrek zoiets als deze.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 19:45
Airfry functionaliteit van de samsung ovens vind ik best aardig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 23-05 16:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien de insteek van TS, is dit topic verder niet interessant en gaat deze op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.