zichtbare lichtbundel in 3Dmax

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Ik ben bezig om een vuurtoren te maken in 3Dmax, maar ik krijg het niet voor elkaar om een ZICHTBARE lichtbundel te krijgen. Licht wat nergens tegen reflecteerd zie je nl niet. Ik wil graag zo'n mooi strak zoeklicht dat je vaak in films ziet. En die bundel moet eigenlijk ook nog effe in de camera schijnen als ie langs komt.

ik heb al naar tutorials gezocht maar nergens gevonden. kan iemand mij dat uitleggen in normale taal. ik ben namelijk pas een paar maanden bezig met 3dmax

alvast bedankt

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik werk veel met Cinema4D en in cinema moet je in de properties van het licht het licht op visible zetten. Ik weet niet of dat in Max ook zo is, maar ik zou eens gaan zoeken naar de optie Visible of Visibility.

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

zit onder rendering. (bovenaan)

.........www.raketje.com....................soon.....

Verwijderd

volgens mij zijn er zat volume light tutorials te vinden in de wereld...

naja...creer nen spotlight
bij de eigenschappen van die spot staat hele maal onderaan iets van "eefects" klik op add en daar staat volume light
nu moet je erg gaan klooien met de instellingen want ze staan altijd overdreven verkeerd fel...

ik wens u veel plezier met uw vuurtoren...

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 14:23
ow en vergeet niet wat noise toe te voegen, dan lijkt je lucht/mist niet zo vlak

Verwijderd

voor vetaling van mijn onduidelijke uitleg (zoals altijd)
http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/max/volume/volume.asp
Pagina: 1