Stroombron deurbel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:38
Mijn vraag:
I.v.m. met het willen plaatsen van een deurbelcamera ben ik op zoek naar mijn huidige stroombron aangezien er naar alle waarschijnlijk een beltrafo tussen moet, maar waar vind ik deze, het intercomsysteem zal via een centrale plek in het appartementencomplex voorzien worden van elektra (denk ik…)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Is dit de stroombron?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlkv6zvN1w64rTFmh6lSKvLnrwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z3jZh2SsHavBbCfWR6fYDkoJ.jpg?f=fotoalbum_large

De stoppenkast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xbpnSRS1aq9JVEjOsObYhwMBI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbFt1KnxMFv57phJ56q5oVRz.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Rebel-Rebel op 15-05-2024 18:43)

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Met die intercom draden moet je niet gaan rommelen.

Het simpelste is draadloos en oplaadbaar. Volgens mij kan je dan een paar maanden vooruit. "De bel" zit dan als speaker in het basisstation of is een optionele module bij bepaalde merken (alleen je telefoon kan ook nog, in een flat weet je doorgaans via de intercom al dat er iemand komt.) Over het algemeen hoor je wel dat het vrij lang duurt voordat je door hebt dat er wordt gebeld als je van de telefoon of basisgong afhankelijk bent.

Vervolgens kan je bekijken of je nog 8-24Vac wil aanbieden (dat lusten de Eufy bellen weet ik toevallig) omdat die dingen ook oplaadbaar zijn kan je een tijdelijk kabeltje elke maand inpluggen en daarna weer opruimen als het allemaal teveel in het zicht zit.

In die kring kan je dan ook nog een ouderwetse gong opnemen. Die deurbellen snoepen eigenlijk van het stuursignaal. Let dus op dat je de voeding gewoon kortsluit als er op de bel wordt gedrukt. Voor beltrafo's is dat doorgaans geen probleem, maar een 24Vac kerstverlichtingsadapter kan er misschien minder goed tegen.

Je kan eigenlijk alle kanten op afhankelijk van het type deurbel en welke wensen en mogelijkheden je hebt mbt tot aansluitingen en opladen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:43
Misschien wat meer context, je woont dus in een appartement met een intercomsysteem en je wil de bel bij je eigen voordeur aan een galerij hangen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:38
No Hands schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:03:
Misschien wat meer context, je woont dus in een appartement met een intercomsysteem en je wil de bel bij je eigen voordeur aan een galerij hangen?
Precies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat zegt de VVE? De deurbel is waarschijnlijk niet van jou...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Met die intercom draden moet je niet gaan rommelen.

Het simpelste is draadloos en oplaadbaar. Volgens mij kan je dan een paar maanden vooruit. "De bel" zit dan als speaker in het basisstation of is een optionele module bij bepaalde merken (alleen je telefoon kan ook nog, in een flat weet je doorgaans via de intercom al dat er iemand komt.) Over het algemeen hoor je wel dat het vrij lang duurt voordat je door hebt dat er wordt gebeld als je van de telefoon of basisgong afhankelijk bent.

Vervolgens kan je bekijken of je nog 8-24Vac wil aanbieden (dat lusten de Eufy bellen weet ik toevallig) omdat die dingen ook oplaadbaar zijn kan je een tijdelijk kabeltje elke maand inpluggen en daarna weer opruimen als het allemaal teveel in het zicht zit.

In die kring kan je dan ook nog een ouderwetse gong opnemen. Die deurbellen snoepen eigenlijk van het stuursignaal. Let dus op dat je de voeding gewoon kortsluit als er op de bel wordt gedrukt. Voor beltrafo's is dat doorgaans geen probleem, maar een 24Vac kerstverlichtingsadapter kan er misschien minder goed tegen.

Je kan eigenlijk alle kanten op afhankelijk van het type deurbel en welke wensen en mogelijkheden je hebt mbt tot aansluitingen en opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
@Rebel-Rebel
Dat is van de VVE, dus lekker vanaf blijven.
Genoeg deurbelcamera's die op een andere manier gevoed kunnen worden:
uitvoering: eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

[ Voor 36% gewijzigd door chrisborst op 15-05-2024 18:39 ]

Pagina: 1