Dumb tv (?) met goed geluid en beeld voor bescheiden bedrag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:37
Ik zoek een?
Goedkoop 65" beeldscherm zonder fratsen, maar wel goede beeld en geluidskwaliteiten

Wat is je budget?
We kunnen tot 1500 euro gaan, maar liever zitten we rond de 600-800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Via OTT tv te gaan kijken. Mijn vrouw houd ervan om het journaal en andere tv-shows te bekijken, zo nu en dan een mooie netflix-serie te bekijken.
Films worden nauwelijks bekeken, evenals dat er wordt gegamed. Just plain oldscool lineair tv-kiiken dus.
Zelf kijken ik zelden een youtube filmpje (via de xarius box) op deze tv, de rest kijk ik in de bioscoop in het soutterain (vnl films en series)
De bron is dus een xarius ott-box waarmee we 4k nederlandse zenders kunnen bekijken, maar mogelijk dat de shield ook als bron gaat dienen.

Er is géén direct zonlicht op het scherm, en er zijn ook géén lichtbronnen op de zitplaats. Mijn vrouw kijkt voornamelijk in haar eentje (aaaaw), een hele enkele keer kijkt de rest van het gezin mee, waarbij de meest zijwaartse zitplaats ongeveer 40 graden rechts ervan bevind.
Ze kijkt in zowel overdag (witte muren) als savonds (2 gedempte lampen in een witte kamer), en is gevoelig voor geluid. Slechte en onduidelijke geluiden wordt duidelijk opgemerkt.
Grappig genoeg is ze ook erg gevoelig/geïrriteerd door de extreme beeldinstellingen in de MM, waar zeer hoog contrastrijk met extreme kleuren werd geshowd. Toen ze een gecalibreerde tv voor haar neus kreeg gaf ze meteen aan dat het veel rustiger werd om naar te kijken :) .

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua beeld-kwaliteitsverhouding is de LG C3 Oled het beste. Een redelijk geteste LCD kost ook al gauw 1100 euro. Echter vandaag een boel schermen gaan kijken, en ze vind een redelijke led-tv al meer dan prima. de LG65UR bijvoorbeeld was prima voor haar (688 bij de MM)
Als ik kijk naar de TCL-en en hisenses en dergelijke lijkt alles meteen enorm op elkaar, waarbij de goed geteste beeldschermen meteen vrijwel net zo duur zijn als de LG C3....
We zoeken dus naar een no-nonsense scherm van 65" waarbij het beeld en geluid goed zijn.
We kijken nu naar een 43"panasonic plasma van 720p, dus we zijn gewend aan goede beeldkleur/contrast/kijkhoeken, maar zeker niet aan de grootte, 4K weergave en het dunne uiterlijk van de hedendaagse schermen.
Ik ben gecharmeerd van het webos van de LG's en de google tv. Philips (buggy en slechte aftersales) Sony (zeer specifieke software en koppelingen) en Samsung (reclame!) zijn systemen waar ik mindr van gecharmeerd ben. Android zoals de Xarius werkt voor ons ook erg fijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als de xarius al 4 K content signaal aanbied, in welke mate is de beeldprocessor van de tv nog van belang? hoe beter de processor hoe (snel!) duurder de TV wordt namelijk, onafhankelijk van de kwaliteit van het scherm/grootte van het scherm.
Welke site behalve rtings is een fijne om zaken te vergelijken?
Wat zijn jullie ervaringen?
Wat zijn jullie aanbevelingen?
Of gewoon voor de LG C3 65"te gaan voor 1500 euro en alle splendor erbij nemen >:)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:37
Edit, heb voor nu een 2e keus Hisense U7kqtuk gekocht welke in Rting s sterk wordt aanbevolen. Eens kijken of dat allemaal werkt.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
[i]Als de xarius al 4 K content signaal aanbied, in welke mate is de beeldprocessor van de tv nog van belang? hoe beter de processor hoe (snel!) duurder de TV wordt namelijk, onafhankelijk van de kwaliteit van het scherm/grootte van het scherm.
Bij zowel geavanceerde LCD's als OLED-televisies is beeldverwerking zeer belangrijk. Bij LCD met lokale dimming moet de televisie namelijk uitrekenen hoe hard elk lampje moet branden en zodra dat bekend is moet uitgerekend worden welk deel van het licht de LCD-pixels moeten tegenhouden.

Bij OLED, specifiek WOLED moet de televisie voor elke pixel het licht tussen de RGB-subpixels en de witte subpixel verdelen.
Welke site behalve rtings is een fijne om zaken te vergelijken?
RTings is toch wel de beste site die er is. Nog steeds oppassen bij het toepassen er van, dingen zijn vaak net iets anders dan ze lijken. Ook Tweakers is nuttig, eventueel Displayspecifications.com. Vriend Google blijft ook een nuttig middel om vragen beantwoord te krijgen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Wat zijn jullie aanbevelingen?
Of gewoon voor de LG C3 65"te gaan voor 1500 euro en alle splendor erbij nemen >:) [/i]
Als je van plasma af komt, dan wordt LCD vaak als een achteruitgang ervaren, zelfoplichtende pixels hebben iets magisch. Dus dat is een argument om toch voor OLED gaan. Als je de LCD prima vindt, houd niemand je natuurlijk tegen om LCD te kopen.