Wat kan je verwachten qua monogamie tijdens daten?

Pagina: 1
Acties:
  • 962 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-05 13:41
Vorige topic was gesloten terwijl ik bezig was met vragen beantwoorden.

Ik vroeg me af wat je kan verwachten qua monogamie met (online) daten. Mijn ervaring was vroeger altijd dat je iemand leuk vond en daarmee op date ging en als dat klikte had je een relatie. Met online daten ken je elkaar nog niet dus is het logisch dat je met meer mensen praat. Maar zo vaak heb ik gehad dat een man een geplande date afzegde omdat hij serieuzer werd met een ander. Dit vind ik gek: zodra ik met iemand gezoend heb date ik geen anderen meer maar geef diegene een eerlijke kans. Ik heb ook pas seks als hij dat ook doet. Mocht het daarna ook klikken, kan het een relatie worden. Voor mij is het stappenplan dus matchen, praten, een date en daarna na de zoen monogame seks en een relatie. Maar veel mannen roepen dat ze het normaal vinden seks met 3 dames tegelijk te hebben en dan te kiezen. Ben ik nou zo delusional dat ik verwacht zijn enige sekspartner te zijn voor we een relatie hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ansa schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:20:
Ben ik nou zo delusional dat ik verwacht zijn enige sekspartner te zijn voor we een relatie hebben?
Ja. Maar praat er anders eens gewoonweg over met je datepartner(s). Aannemen wat de ander doet heeft in dit geval niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 10:57
Monogamie hoort mijns inziens bij een relatie (mits je dat beide wilt in een relatie). Als je aan het daten bent, heb je nog geen relatie en kan je dus niet eisen van de ander dat 'ie niemand anders ziet.

Zodra er eisen bij komen kijken, zoals het niet daten met anderen, dan heb je in mijn ogen simpelweg een relatie. In je vorige topic had je het over vaste dagen, familie zien, etc, maar dat hoeft helemaal niet in de beginfase van een relatie te horen.

Hoe dan ook: wees duidelijk over wat jij wilt, en alles is mogelijk. Wil jij niet daten met iemand die ook nog andere mensen date, dan geef je dat aan en doe je dat niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:49

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Monogamie hoort mijns inziens niet bij een relatie, maar wél: duidelijk communiceren. Ik ben open over mijn polygamie, voor mij is dit heel belangrijk (dealbreaker) en dat betekent ook dat ik al bij kennismaking laat weten dat ik niet monogaam ga zijn.

Als monogamie voor jou net zo belangrijk is, zul je dit ter sprake moeten brengen. En ja, misschien wel op de eerste date. En ja, wellicht jaag je daar mensen mee weg. Maar dat zijn dan toch geen mensen die bij jou passen.

Maar er zwijgend van uit gaan dat de ander eenzelfde houding heeft als jij, daar krijg je alleen teleurstellingen van.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Hahn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:25:
Monogamie hoort mijns inziens bij een relatie (mits je dat beide wilt in een relatie). Als je aan het daten bent, heb je nog geen relatie en kan je dus niet eisen van de ander dat 'ie niemand anders ziet.

Zodra er eisen bij komen kijken, zoals het niet daten met anderen, dan heb je in mijn ogen simpelweg een relatie. In je vorige topic had je het over vaste dagen, familie zien, etc, maar dat hoeft helemaal niet in de beginfase van een relatie te horen.

Hoe dan ook: wees duidelijk over wat jij wilt, en alles is mogelijk. Wil jij niet daten met iemand die ook nog andere mensen date, dan geef je dat aan en doe je dat niet.
Ben jij dan niet bang voor soas (condoom helpt niet tegen hpv)? Of dat wat jullie hebben niks voorstelt omdat ze hetzelfde ook met Chad en Tyrone doet die week? Daar heb ik dus enorm moeite mee.

Een relatie is voor mij dat je beiden verliefd bent, dit uitspreekt, en besluit een toekomst op te bouwen. Monogame seks kan ook met een fwb zonder gevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansa
Ardana schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:31:
Monogamie hoort mijns inziens niet bij een relatie, maar wél: duidelijk communiceren. Ik ben open over mijn polygamie, voor mij is dit heel belangrijk (dealbreaker) en dat betekent ook dat ik al bij kennismaking laat weten dat ik niet monogaam ga zijn.

Als monogamie voor jou net zo belangrijk is, zul je dit ter sprake moeten brengen. En ja, misschien wel op de eerste date. En ja, wellicht jaag je daar mensen mee weg. Maar dat zijn dan toch geen mensen die bij jou passen.

Maar er zwijgend van uit gaan dat de ander eenzelfde houding heeft als jij, daar krijg je alleen teleurstellingen van.
Dit doe ik ook. Ik geef dit vlak na het matchen aan. Ik vind het ook zo netjes als ENM mensen dat aangeven in hun profiel zodat ik ze gelijk links kan swipen. Overigens moet iedereen doen wat hij wil maar dus niet met mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er is een reden waarom je vorige topic is gesloten, hier dan stilletjes op verder gaan in een nieuw is niet de bedoeling.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.