Omdat mijn huidige PC ondertussen bijna 10 jaar oud is (2015) wordt het toch echt eens tijd voor een upgrade. Het liefst had ik gewacht tot de 5000 series van NVIDIA maar deze laat me toch te lang op zich wachten.
Doordat het nu dus 9 jaar later is ben ik ook niet meer enorm bekend met de huidige sockets, videokaarten etc. Vandaar dat ik dit topic maak.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en in de toekomst ook wat experimenteren met AI.
Wat mag het systeem gaan kosten?
3000 euro inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik houd mijn oude PC intact.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eén videokaart, één 2 TB SSD, geen dvd drive etc en misschien een slot overhouden voor een capture card.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor heb ik geen voorkeur voor.
Video het liefst een NVIDIA doordat ik enorm geïnteresseerd ben in raytracing en AI.
Ik heb altijd voor kasten het merk Fractal gehad, hier ben ik nooit ontevreden over geweest.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst geen full size ATX, ik zou het wel tof vinden om een keer een wat kleiner PCtje te hebben.
Ga je overklokken?
Nee, mijn ervaring is dat dit te veel moeite is voor de winst die je behaald.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk validatie van de gekozen componenten en misschien dat iemand nog een verbeterpunt ziet.
Door de RTX "NULL", "SUPER", "TI" en "SUPER TI" suffixen van videokaarten zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Lijst met Componenten:
Alvast bedankt voor het meekijken!
Doordat het nu dus 9 jaar later is ben ik ook niet meer enorm bekend met de huidige sockets, videokaarten etc. Vandaar dat ik dit topic maak.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en in de toekomst ook wat experimenteren met AI.
Wat mag het systeem gaan kosten?
3000 euro inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik houd mijn oude PC intact.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eén videokaart, één 2 TB SSD, geen dvd drive etc en misschien een slot overhouden voor een capture card.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor heb ik geen voorkeur voor.
Video het liefst een NVIDIA doordat ik enorm geïnteresseerd ben in raytracing en AI.
Ik heb altijd voor kasten het merk Fractal gehad, hier ben ik nooit ontevreden over geweest.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst geen full size ATX, ik zou het wel tof vinden om een keer een wat kleiner PCtje te hebben.
Ga je overklokken?
Nee, mijn ervaring is dat dit te veel moeite is voor de winst die je behaald.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk validatie van de gekozen componenten en misschien dat iemand nog een verbeterpunt ziet.
Door de RTX "NULL", "SUPER", "TI" en "SUPER TI" suffixen van videokaarten zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
Lijst met Componenten:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 351,99 | € 351,99 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X | € 914,- | € 914,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Mini Black Solid | € 128,77 | € 128,77 |
| 1 | Monitors | ASUS ROG Swift OLED PG27AQDM Zwart | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 120,- | € 120,- |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 170,61 | € 170,61 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.904,26 | ||
Alvast bedankt voor het meekijken!