Mijn vraag
Ik heb een Sonoff ZBMiniL2 (zonder NUL) gekoppeld aan een pulsdrukker en een lamp. Na het resetten van de Sonoff kan ik gemakkelijk koppelen met Home Assistant i.c.m. Zigbee2Mqtt. Na 3x drukker op de reset knop pas ik de switch aan naar een pulsdrukker. Als ik vervolgens op de pulsdrukker druk, zie ik in Home Assistant dat de knop 'aan' staat. Maar het licht blijft uit..
Het vreemde is dat het licht wel pulseert als de Sonoff aan het pairen is, dus de Sonoff is wel in staat om stroom door te geven. De pulsdrukker + ZBMiniL2 + Home Assistent werkt ook, want als ik op de knop druk of in Home Assistant op de knop druk zie ik in Home Assistant de knop aan/uit gaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
/f/image/zvqXaWdIugmnSjhwKiQM0bEL.png?f=fotoalbum_large)
Poging 2
/f/image/D8BLUZrfbcxRGUNROUTExqy6.png?f=fotoalbum_large)
Wat ik zie in Home Assistant
Ik heb een Sonoff ZBMiniL2 (zonder NUL) gekoppeld aan een pulsdrukker en een lamp. Na het resetten van de Sonoff kan ik gemakkelijk koppelen met Home Assistant i.c.m. Zigbee2Mqtt. Na 3x drukker op de reset knop pas ik de switch aan naar een pulsdrukker. Als ik vervolgens op de pulsdrukker druk, zie ik in Home Assistant dat de knop 'aan' staat. Maar het licht blijft uit..
Het vreemde is dat het licht wel pulseert als de Sonoff aan het pairen is, dus de Sonoff is wel in staat om stroom door te geven. De pulsdrukker + ZBMiniL2 + Home Assistent werkt ook, want als ik op de knop druk of in Home Assistant op de knop druk zie ik in Home Assistant de knop aan/uit gaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Jung Pulsdrukker
- Home Assistant
- Sonoff Zigbee 3.0 USB Dongle Plus ZBDongle-P
- Sonoff ZBMiniL2 (zonder NUL)
- Zigbee2Mqtt
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Zonder ZBMiniL2 werkt de lamp
- Op twee manieren het schakelschema geprobeerd (zie onderstaand, links is een lasklem)
- Fora afgegaan, maar die gaan vooral over het niet kunnen connecten van de ZBMiniL2
- Rond gesnuffeld in Zigbee2Mqtt, maar ik ben een echte beginner met hierin dingen aanpassen
/f/image/zvqXaWdIugmnSjhwKiQM0bEL.png?f=fotoalbum_large)
Poging 2
/f/image/D8BLUZrfbcxRGUNROUTExqy6.png?f=fotoalbum_large)
Wat ik zie in Home Assistant
/f/image/VG7Na0ibdDaOWJyOFwl8imiO.png?f=fotoalbum_large)