A7V Zwaargewond!

Pagina: 1
Acties:

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:07
Hier bij meld ik bij deze gelegenheid dat mijn mobo het niet meer lang zal leven. :'( Ik heb hem namelijk een beetje mishandeld. Namelijk onder het opstarten mijn verwisselbare HD er uit gehaald. En sinds dien hij zeer instabiel en boot steeds opnieuw. :'(

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
reflash de bios es.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 08:27 schreef The_Greater het volgende:
Hier bij meld ik bij deze gelegenheid dat mijn mobo het niet meer lang zal leven. :'( Ik heb hem namelijk een beetje mishandeld. Namelijk onder het opstarten mijn verwisselbare HD er uit gehaald. En sinds dien hij zeer instabiel en boot steeds opnieuw. :'(
Kan je duidelijk zien dat je 'm gesloopt hebt dan? Stuur 'm eens naar Asus.

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Dit vind ik raar, want onder linux (en onder w2k trouwens ook) trek ik er wel eens een cd-rom van tussen. (Ik heb ook een A7V) Onder linux zijn deze devices nl. hot-swappable. En dat leverde tot nu toe nooit problemen op. Je moet echter wel opletten dat je de voeding er in éen vloeiende beweging uittrekt, anders reset je pc zich.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 08:34 schreef a3konijn het volgende:
Dit vind ik raar, want onder linux (en onder w2k trouwens ook) trek ik er wel eens een cd-rom van tussen. (Ik heb ook een A7V) Onder linux zijn deze devices nl. hot-swappable. En dat leverde tot nu toe nooit problemen op. Je moet echter wel opletten dat je de voeding er in éen vloeiende beweging uittrekt, anders reset je pc zich.
Kan dat gewoon? Ik heb wel eens gehad dat de diskette kabel op half 7 hing en dat ie nadat ik 'm aanduwde gewoon weer werkte, maar nooit bij nagedacht dat het gewoon kon.

• The_Greater
Bios is al de laaste (1008) en de 2 CD Drives ziet hij ook wel..
Als ik in WinXP komt er na 1 a 2 min een blauw scherm en reboot. Iets met ASPI. |:( Bij WinMe is het een protectie fout. Zo gou ik de hd wisselaar aangekoppeld heb ik kan ik niet meer boten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• itsme
  • Niet online
Heb je windows opnieuw geinstaleerd?
En klok t mobo eens terug als je m over hebt geklokt.

Op welke controller hing de schijf?
Promise of Via?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 08:44 schreef shorty151 het volgende:

[..]

Kan dat gewoon? Ik heb wel eens gehad dat de diskette kabel op half 7 hing en dat ie nadat ik 'm aanduwde gewoon weer werkte, maar nooit bij nagedacht dat het gewoon kon.
hehe, Ik heb eens een diskettestation aangesloten terwijl de pc aanstond, en toen is de voeding doorgebrand (zo te ruiken)

waarschijnlijk kan het met de flatkabels wel, met de voeding niet

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Misschien beetje lompe opmerking, maar heb je bij het uittrekken van je HD niet een ander stekkertje losgetrokken? Kan ook zijn dat je voeding een tik heeft gehad, dus ik zou je mobo niet gelijk aan de hond geven ;)

Succes

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 10 september 2001 15:44 schreef Saus het volgende:

[..]

hehe, Ik heb eens een diskettestation aangesloten terwijl de pc aanstond, en toen is de voeding doorgebrand (zo te ruiken)

waarschijnlijk kan het met de flatkabels wel, met de voeding niet
Vaag. Ik heb al verschillende keren een diskettedriver losgekoppeld en aangesloten onder windows en is altijd nog goed gegaan..

• The_Greater
Mijne is alweer terug gezet op de normale snelheid en hij zit op VIA controler. Ik denk dat mijn mobo toch een tik heeft gehad. Want hij doet niet normaal. XP doet er heel lang over op te starten... denk dat er wel iets mis mee is... :'( ...

conclusie -> Terug naar de shop!

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

reset de cmos eens, installeer windows op nieuw.
Kunt altijd nog terug naar de winkel gaan.

Geen inspiratie

• The_Greater
Nu is hij helemaal naar de klote. Doet niks meer.

| A7V133 ||
| 01-01-2001 ||
| to || :'(
| 08-09-2001 |/
--------------------------

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 15:48 schreef InterCC het volgende:

[..]

Vaag. Ik heb al verschillende keren een diskettedriver losgekoppeld en aangesloten onder windows en is altijd nog goed gegaan..
ik zat in dos-modus? misschien dat dat iets veranderd (net een format gedaan toen)

en ik stak de voedingskabel erop, dus niet de flatkabels

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 11:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

a7v133 bios 1008 :? waarow??

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• The_Greater
Moet je hem hebben dan? Dan zal ik hem zo gouw mogelijk wel eens uplaoden....

Verwijderd

Ik denk dat je Southbridge (waar de IDEcontroller zich in bevindt) een serieuze tik gehad heeft. Ik zou hem gewoon terugsturen en dan wordt meneer wel gerepareerd... Anders krijg je gewoon een nieuwe :Y)

• The_Greater
Daar dacht ik ook al aan... maar nu hij gaar >:). Hij begon ook al een beetje te stinken.... Hoe langer ik heb aan heb staan hoe meer problemen ik er mee kreeg. Zo als ik niet meer in de bios kon komen. Allemaal van die zwarte vlakken in de bios... en als je er wel in kwam zat hij ook nog vast.

Gelukkig is hij al weer naar de Pc shop. Ik zie wel wat het probleem is. :'(

• itsme
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 23:40 schreef Hubert het volgende:
a7v133 bios 1008 :? waarow??
bestaat niet, de A7V heeft wel versie 1008

• The_Greater
Nou ja hoor. Ik had dus daar wel de 1008 bios op staan. Hij deed het perfect dedecteerde netjes de kt133 chipset.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 11:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Nah ik wacht wel op een officieele 1008 voor de a7v133 :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• The_Greater
De oplossong van het probleem is dat mijn processor een klein hoekje er uit is.

Dus ff de core

AMD Athlon Tm
A1100AMS3B
AFVA 0051ACPW
94263261183
(M)(C) 1999 AMD

RIP

• The_Greater
De oplossing van het probleem is dat mijn processor een klein hoekje er uit is. Ik las wel eens dat er mensen waren die er een stuk miste van de groote van een dubbeltje.
Maar bij mij is het dat er eigenlijke een heel klein beetje afgebrokkeld is. Jammer dat ik geen camera heb. :P

Dus ff de core

AMD Athlon TM
A1100AMS3B
AFVA 0051ACPW
94263261183
(M)(C) 1999 AMD
Gelukkig heb ik er met 80.000 }:O blokjes afgewerkt(RC5).

O, met de bios versie klopt wel. het is een alleen maar voor een A7V. Maar ja. Ik heb wel de KT133. Maarja zoveel weet ik er van.

• itsme
  • Niet online
Je hebt de KT133A niet de KT133 chipset

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zou zeggen dat dit niet kan
heb al zo vaak een hd of een ander apparaat (zelfs een keer pci!) in en uitgeplugd met de PC aan, en nog nooit geen problemen gehad met de PC... behalve 1 keer met een opgeblazen LPT1 poort ... :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 08:34 schreef a3konijn het volgende:
Dat is een belachelijke uitleg. Jouw hardware is voor geen meter hot swapable, ongeacht je OS dat je erop zet. Wat jij verteld is misdadig, want na jouw leugens hier hebben misschien nog mensen dat geprobeerd, met opgeblazen IDE controllers of devices tot gevolg.

En jij noemt je een ervaren gebruiker... djeezes...

• The_Greater
Als ik de KT133A had, kon ik er een 1.4Ghz op drukken. Maar dat werkte daar niet. ff kleine formule ->

1400 / 133 = 10.5
Maar ik heb hier een FSB van 100 dus ->
10.5 * 100 = 1050... En daar liep hij ook op.
Jammer... anders had de 1.4 genomen.

• The_Greater
Dinsdag een nieuwe AMD 1.2Ghz met een FSB van 200 :)
Gelukkig niet zo duur :)... 280 Piek.

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Maar nog zonder van dat geld.
Op maandag 17 september 2001 15:28 schreef The_Greater het volgende:
Dinsdag een nieuwe AMD 1.2Ghz met een FSB van 200 :)
Gelukkig niet zo duur :)... 280 Piek.

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 13:19 schreef xenoke het volgende:

[..]

Dat is een belachelijke uitleg. Jouw hardware is voor geen meter hot swapable, ongeacht je OS dat je erop zet. Wat jij verteld is misdadig, want na jouw leugens hier hebben misschien nog mensen dat geprobeerd, met opgeblazen IDE controllers of devices tot gevolg.

En jij noemt je een ervaren gebruiker... djeezes...
Op de TD van het bedrijf waar ik nu stageloop gebeurt dit regelmatig. PCI devices maar ook HDD, FDD en cd-rom-spelers die gewoon als windows opgestart is eruit worden getrokken, gevolg win2k pro zwaar instabiel maar voor zover ik weet nog geen hardware stukgegaan.

• a3konijn
  • Laatst online: 31-07 08:18
Op maandag 17 september 2001 15:43 schreef roys het volgende:

[..]

Op de TD van het bedrijf waar ik nu stageloop gebeurt dit regelmatig. PCI devices maar ook HDD, FDD en cd-rom-spelers die gewoon als windows opgestart is eruit worden getrokken, gevolg win2k pro zwaar instabiel maar voor zover ik weet nog geen hardware stukgegaan.
Als je je voeding maar in een vloeiende beweging (zonder vonken enzo) eruittrekt gaat het meestal goed.

En als je er weer een HD bijhangt, krijg je in windows keurig een melding dat hij een HD heeft gevonden.

PCI kaarten heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Lijkt me een wat riskantere zaak.

• FireFoz
  • Laatst online: 24-08 23:12
als ik aan mn computer ga rommelen terwijl die aanstaat doe ik het altijd verkeerd en is ie de heletijd aan het rebooten omdat ik kortsluiting maak ofzo :P

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• The_Greater
Een plaatje hoe de proc er nu uit ziet :P
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/images/dead%20proc.jpg

Duidelijk tezien is dat de linkse hoekjes en boven aan de core afgebrokkeld is.

Maar deze heef mijn Alpha 6035 koelblok niet overleefd.
Die Rubbertjes zijn er wel afgehaald, maar dat is in de winkel gebeurd. Zo doende is mijn koeler gekanteld toen ik hem weer opnieuw opzette. Maarja, de gerantie verviel dan toch nog. Want ik heb haar kapot gemaakt. :'(

Het ergste is dat ik haar in januari gekocht heb.
Toen koste ze nog 700 piek.

Pagina: 1