Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:20
Hallo,

Ik ben sinds kort verhuisd en er hangt een 2018 atag ketel in, een i28ec cw4:

https://www.atagverwarmin...-met-economiser-ty28e00h/

Ding net onderhoud gehad , heel netjes nog dus hij blijft. Echter, de atag thermostaat heeft vaak kuren, geen verbinding, ketel snapt het dan niet meer en gaat aan uit, krijg de thermostaat vaak pas na een paar dagen weer aan de gang. Schijnt bekent te zijn bij die atag thermostaten....

Ik wil dus een andere. De monteur zei dat er gewoon een modulerende andere thermostaat op kan en zei neem het "rondje" van honeywell. Met app bediening kom je dan op de "connected" versie uit. Die kost 180 euro. Dat is dan de Y87C2004

De T6 lyric lijkt mij veel aantrekkelijker, want veel meer mogelijkheden ook op de thermostaat zelf en kost bijna 20 euro minder. Ik kan er echter niet echt wijs uit of de t6 lyric past? Heeft iemand enig idee ?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:15
Ik ben geen expert, maar dit zou gewoon moeten werken. Zowel de Atag ketel als de thermostaat ondersteunen Opentherm, waarmee ze dus compatible zijn met elkaar.

Ik heb zelf dezelfde ketel en daar een Nest Learning Thermostat op aangesloten, ook via de Opentherm aansluiting en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Oke ik heb net de T6 gekocht 😁 aangezien de atag one nu ook weersafhankelijk kan, neem ik aan dat de t6 ook op de OT aansluitingen moet? (Als in "open therm")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:15
Als het goed is zit de Atag one op de opentherm aansluiting met een "tussen printplaatje". Die kan je er tussenuit halen voor een echte opentherm thermostaat. Maar dat wijst zich eigenlijk vanzelf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Ik doe denk ik iets fout.. als ik hem op openmtherm zet, gaat hij volgas verwarmen zonder dat ik de temp omhoog zet. Hij stopt dan ook niet, als ik hem op normaal zet (op A en B aansluiting) dan slaat hij niet aan als ik hem op bijv 27 set (het is nu 23 in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Die bestaande Atag-thermostaat is waarschijnlijk draadloos? Ik zou toch gaan voor een bedraadde versie want dat hij draadloos niet werk heeft een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
Het lijkt opgelost, de atag was ook bedraad, maar zat denk ik niet goed op de ketel aangesloten, in ieder geval niet zoals het volgens het boekje moet. Voor nu lijkt alles goed te draaien en aan en uit te gaan zoals het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Ook ik heb uitdagingen met de Atag Zone One Thermostaat. Wil deze graag vervangen voor de Lyric T6.
Als ik dit topic lees, zo het geen probleem mogen zijn en werkt de T6 naadloos met de ATAG i28EC.

Zijn er met het oog op aansluiting nog zaken waar ik op moet letten?
Pagina: 1