Een aantal jaar geleden, toen dit nog reglementair was, heb ik Eca-kabels door mijn valse plafonds getrokken. Ondertussen is de reglementering veranderd, waardoor mijn elektriciteitsinstallatie hierdoor zou afgekeurd worden. Nu zakt mij alle moed in de schoenen om al mijn kabels te gaan vervangen die door mijn plafonds lopen, (tot soms 12m ver) eveneens in hun verdere verloop ook ingemetseld zitten in de muren van de verdiepingen daarboven en reeds aangesloten aan de vele stopcontacten. (Kamers zijn al afgewerkt en in gebruik) Zo vroeg ik mij af of ik die ECA-kabels zou mogen laten zitten wanneer ik het plafond zou afwerken met een dubbele laag brandwerende gyproc van in totaal 3 centimeter dik. Zou op die manier de ECA-kabel reglementair geplaatst zijn?
Daaropvolgend nog een vraag: De ECA-kabels komen op een gegeven moment ook uit het plafond voor ze na 1,5m langs de muur in de elektriciteitskast aangesloten zijn. Alle kabels komen dus samen uit het plafond, dus één grote bundel met ECA's. Is dit een probleem?
Daaropvolgend nog een vraag: De ECA-kabels komen op een gegeven moment ook uit het plafond voor ze na 1,5m langs de muur in de elektriciteitskast aangesloten zijn. Alle kabels komen dus samen uit het plafond, dus één grote bundel met ECA's. Is dit een probleem?