Ps5 pro of ps+ cloud?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Mijn vraag
Ik wil een playstation 5 halen alleen ik twijfel dus nog of ik nou moet wachten op de ps5 pro. Reden hiervoor is namelijk het volgende, ik wil graag gamen op 4k met 60fps en ik weet dat de huidige ps5 dat niet altijd aan kan maar de ps5 pro wel. Maar tegelijkertijd lees is dus wel dat je d.m.v. ps+ cloud wel 4k 60fps kunt streamen mits je internet goed genoeg is.

Wat zouden jullie doen?
Raden jullie mij aan om nog te wachten op de ps5 pro om 4k 60fps te gamen? Of zal ps+ cloud voldoende zijn om ook toekomstige games op 4k 60 fps te gamen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:05
Ik dacht dat streaming alleen gold voor PS4 games en ouder, maar ik kan mij vergissen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26
Het lijkt me ook sterk dat de cloud versie even goed gaat presteren als lokaal. Zeker voor sommige spellen waar snelle reactie noodzakelijk is, lijkt me dat een probleem te kunnen zijn.
Maar ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
4K/60fps gaat over de resolutie en framerate waarin de stream wordt aangeboden, niet over de resolutie en framerate waarmee het spel daadwerkelijk wordt gerenderd. Dat laatste zal gewoon gelijk zijn als op een gewone PS5.

PS+ cloud gaming bevat veelal enkel de basis game en heeft geen mogelijkheid voor het gebruik van uitbreidingen/DLC.

Als je PS5 spellen via de PS+ cloud wilt spelen heb je alsnog een echte PS5 nodig. Voor zover ik weet staat Sony dit nog niet toe voor andere apparaten. Corrigeer me als ik dit laatste fout heb :)

[ Voor 22% gewijzigd door Caayn op 21-05-2024 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:30
ninosm1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:35:
Mijn vraag
Ik wil een playstation 5 halen alleen ik twijfel dus nog of ik nou moet wachten op de ps5 pro. Reden hiervoor is namelijk het volgende, ik wil graag gamen op 4k met 60fps en ik weet dat de huidige ps5 dat niet altijd aan kan maar de ps5 pro wel. Maar tegelijkertijd lees is dus wel dat je d.m.v. ps+ cloud wel 4k 60fps kunt streamen mits je internet goed genoeg is.

Wat zouden jullie doen?
Raden jullie mij aan om nog te wachten op de ps5 pro om 4k 60fps te gamen? Of zal ps+ cloud voldoende zijn om ook toekomstige games op 4k 60 fps te gamen?
Als je nu een PS5 koopt, kun je nu spelen.
De Pro komt toch pas ergens einde van het jaar, als die al komt? Dan kun je over 6 maanden de Pro kopen en verkoop je de PS5.
Ja, die zal minder waard zijn, dus 'verlies' je wat geld. Maar wat zijn die 6 maanden game plezier je waard?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28
Als je native 4K/60 wilt kun je beter wachten op de PS8.

Wachten is natuurlijk ook altijd de beste optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 14:41
ninosm1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:35:
Mijn vraag

Wat zouden jullie doen?
Cloud gaming is niet te vergelijken met native op een console gamen. 4K resolutie is wat mij betreft overrated, maar dat terzijde. Wil je perse 4K 60fps gamen, dan zul je toch echt een pc moeten kopen.

De PS5pro zal in sommige games best 60fps op native 4K resolutie draaien, maar in de meeste games lukt ook die console dat niet. De GPU van de PS5pro is daar wel krachtig genoeg voor, maar de CPU niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft helemaal niets bevestigd en aangekondigd over de komst van een eventuele PS5 Pro. Zo lang dat er niet is valt er niets te kiezen.
Gewoon voor een PS5 gaan dus.
Pagina: 1