Opgeven IP-adres zonder in te loggen...

Pagina: 1
Acties:

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 15:25
Hier op het werk hebben we een NT-netwerk. Van de week
heb ik een pc uit 2 losse pc's samengesteld en probeer
deze beschikbaar te maken op het netwerk. Inloggen op
een domein gaat niet lukken aangezien de machine daar
niet bekend is.
Is het mogelijk om deze machine te benaderen via het
netwerk als ik de machine "hard" een IP-adres toeken ?
iets als 10.0.0.150 ??
Want nu heeft de machine geen IP-adres omdat ingesteld staat
dat hij deze van de server moet krijgen. Dus kan ik deze ook
niet benaderen.
Of kan ik sowieso de machine niet benaderen als ik niet inlog
op een bepaald domein ??
De systeembeheerders weten van niets dus is het niet mogelijk om
het systeem aan te melden (grote organisatie)

:?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat wil je bereiken met het beschikbaar maken????

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Je moet gewoon ff het systeem op een workgroup aanmelden (verzin er maar één). Dan start je opnieuw op en zet je hem op het domain. Moet je wel het vinkje aanzetten dan je hem aanmeld op het domain. Effe een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven van het domain. Opnieuw opstarten en een paar minuutjes wachten. Dan kan je inloggen op het domain.........

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

FoxWeb zoals je kunt lezen is het een grote organisatie en mag systeembeheer er niets van weten! Dus heeft hij zeker geen rechten om systeem toe te voegen.

Wat je kan doen is de pc een vast ipadres te geven wat niet gebruikt wordt in het bedrijfsnetwerk. Dit is wel tricky, want je weet niet in welke range de DHCP srv e.d. gebruikt.

Mocht het bedrijf goed monitoren, dan komen ze er toch achter dat je die systemen er aan hebt hangen. Ik zal als systeembeheerder daar niet echt blij mee zijn.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
als je de PC zelf een IP adres toekent (uiteraard wel een die niet in gebruik is en op het juiste subnet) dan kan je deze PC gewoon benaderen vanaf de andere PCs die wel in het domain hangen.

• Fox-Web
Op maandag 10 september 2001 09:30 schreef Akko het volgende:
FoxWeb zoals je kunt lezen is het een grote organisatie en mag systeembeheer er niets van weten! Dus heeft hij zeker geen rechten om systeem toe te voegen.

Wat je kan doen is de pc een vast ipadres te geven wat niet gebruikt wordt in het bedrijfsnetwerk. Dit is wel tricky, want je weet niet in welke range de DHCP srv e.d. gebruikt.

Mocht het bedrijf goed monitoren, dan komen ze er toch achter dat je die systemen er aan hebt hangen. Ik zal als systeembeheerder daar niet echt blij mee zijn.
Als je gewoon gebruiker bent op een NT domein kan je je PC al vaak toevoegen. Geen hond die daar achter komt. Ik neem wel aan dat je een gebruikersnaam op het NT domein hebt.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
Op maandag 10 september 2001 10:17 schreef Fox-Web het volgende:

[..]

Als je gewoon gebruiker bent op een NT domein kan je je PC al vaak toevoegen. Geen hond die daar achter komt. Ik neem wel aan dat je een gebruikersnaam op het NT domein hebt.
Normaliter (out-of-the box) kunnen alleen administrators een PC toevoegen aan het domain tenzij je expliciet ook andere users daarvoor privileges geeft. Als ze dit wel voor normal users open hebben gezet zijn ze niet echt slim bezig.

• Fox-Web
Op maandag 10 september 2001 10:32 schreef sverzijl het volgende:

[..]

.........Als ze dit wel voor normal users open hebben gezet zijn ze niet echt slim bezig.
Je weet maar nooit |:(

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 16:46
Op maandag 10 september 2001 09:30 schreef Akko het volgende:

Emailadres van Perlian eindigt op de naam van de bank. Lijkt me dat dit een beetje de verkeerde kant op gaat en misschien verkeerd kan aflopen?

• Fox-Web
Op maandag 10 september 2001 15:42 schreef MikeN het volgende:

[..]

Emailadres van Perlian eindigt op de naam van de bank. Lijkt me dat dit een beetje de verkeerde kant op gaat en misschien verkeerd kan aflopen?
Ehhhhhh..... Van mij geen info meer :P

• jopiek
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik kan wel begrijpen dat systeembeheer bij De Bank er niets van mag weten, die raken direct helemaal overstuur ;)

Mijn e.dentifier doet het niet!!!! |:(

Cogito Ergo Credo

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
Och.. valt wel mee hoor... zo slim zijn ze niet bij "de" bank >:)

werk zelf bij een dochter.. :P

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het grootste deel van de netwerk-omgeving van de bank werkt met switches die per poort "weten" welk IP-adres daar achter zit, omdat er met Virtual LAN's wordt gewerkt.
Een zelf verzonnen IP-adres schiet niet op, omdat er niet naar het VLAN wordt gerouteerd voor een IP-adres wat niet tot de IP-range van het VLAN hoort, en zal bovendien wat SNMP-traps triggeren, zodat CN (Corporate Networking) even op zoek gaat naar het systeem met dat MAC-adres. Aangezien ze ook de poort weten waarop het gebeurt, vinden ze via de patch snel genoeg de fysieke locatie. Resultaat : fikse deuk in de carriere, of een einde daarvan.

Toegegeven, er zitten bij CN ongelooflijke duffers, maar er zitten ook een paar van de meest geslepen netwerk-beheerders in Nederland (al dan niet ingehuurd), die met veel genoegen dit stukje detective-werk verrichten, omdat het overal en nergens problemen op het net kan veroorzaken.

Ja, ik ben op dit moment ook gedetacheerd bij De Bank, maar niet bij CN.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
Dat klopt wel ja. Natuurlijk scheer ik niet al het ict personeel van de aab over een kan (ik zou er minstens 2 nodig hebben), er zitten inderdaad ook mensen met verstand. Het is iig niet echt slim om in een omgeving als dat te gaan hobby-isten, zo hebben je idd zo te pakken. Zelfs ik zou er zo eentje te pakken hebben met zwaar bejaard tokenring spul >:)
Riek ik daar een ethernet migratie? Jummie!!! :P

Verwijderd

Je krijgt toch reeds een dhcp lease toegewezen lange voordat je aan microsoft networking toe komt ?! I just don't get the problem.

RGZ

MASH
Pagina: 1